wat een geluk om deze vrouw in ons midden te hebben maar waarom, in gods naam, komt haar statement nu pas! nu het kalf verdronken lijkt. haar boosheid en machteloosheid zijn de mijne. laten we de toekomst van de theaterkunst in rotterdam/nederland/europa in haar handen leggen. dan kunnen we nog veel plezier hebben van deze vitale walvis en weg met de invloed van de commercie, lees joop van der ende!
Ik heb de show gister ook gezien, en ben het absoluut eens met de recensent. Ik vond de humor in de show erg makkelijk en de grappen lagen voor de hand. Ik had nog nooit eerder een show van hen gezien, maar dit is zeker de laatste
Noem eens dertig economen, noem eens dertig kunstenaars. De vraag stellen is hem beantwoorden. Kunst verbeeld, spreekt aan, verbaast, verwonderd. Kunst is een verademing. Kunst maakt creatief. Juist die creativiteit heeft Nederland nodig om de wereld te blijven verbazen. Willen wij blijven verbazen verarm dan het onderwijs niet. Het huidige beleid zal de keuzevrijheid beperken tot die vakken die op korte termijn geld gaan opleveren. Neoliberalisme maakt blind. Kortom is het niet tijd voor een kabinet die vooruit kan zien.
‘Majesteit, In uw land kunnen de kunsten nauwelijks nog ademen’. Ligt misschien niet aan het land, mevrouw Leysen, denken wij. Ligt aan een set routines, waaronder die van ons geldsysteem. Daarom die nieuwe Dam van ons. Www.rotter-dam.nl. Zie u daar majesteit. En misschien mevrouw Leysen. Harry te Riele, Damplatform
Beste Joost Ramaer, Behalve vanwege de feitelijke onjuistheid waarover ik eerder vandaag een reactie heb geplaatst, houdt uw recensie me ook om een andere reden bezig. Ik ben niet betrokken geweest bij het maken van deze voorstelling. Ook was ik ten tijde van de Nederlandse première van dit stuk nog geen dramaturg bij de Queeste. Toch wil ik een kleine reactie plaatsen, omdat ik vind dat recensies als deze niet het etiket recensie verdienen en dus beter niet geplaatst zouden worden. U schijnt het allemaal nogal letterlijk op te nemen. Dat is volgens mij kernprobleem van uw ‘recensie’. U neemt wat op toneel gebeurt niet als metafoor. U wilt antwoorden, geen vragen. En u keurt de voorstelling af, niet door middel van goede, precieze en integere analyse, maar enkel en alleen op ideologische basis. De voorstelling toont wat u niet wilt zien. HOE ze dat doet, dat houdt u verborgen voor uw lezer. WAAROM ze dat doet, daar komt u al helemaal niet aan toe. Voor u is alleen belangrijk DAT ze dat doet. En blijkbaar mag ze dat van u niet. Daarmee doet u Kelly, Van Hezik en het theater in het algemeen onrecht aan! Alexander Schreuder
Het is wel duidelijk dat het publiek en diverse schouwburg directeuren die bijv al een try out zagen een hele andere mening hebben. Journalisten worden betaald om er iets van te vinden. En blijkbaar nodig om dit hele goede duo nog steeds af te kraken. Absoluut hun beste show tot nu toe. En voor zover ik zag zat de zaal bij de première in Haarlem wel vol. Ik was erbij,was uitverkocht zei de dame die de kaartjes checkte.
Misschien ben ik bevooroordeeld als fan. Maar Veldhuis & Kemper hun nieuwe show is absoluut niet saai/hapklare brokken.
Zou deze journalist de show anders beoordeeld hebben als gewone bezoeker? Ik durf met zekerheid te zeggen van wel. En anders heeft hij geen humor.
Walvissen zijn echter jammer genoeg een bedreigde diersoort. Als ze helemaal verdwenen zullen zijn, zal de zee niet meer de zee zijn. Kunsten zijn in onze contreien een bedreigde soort menszijn. Als ze helemaal verdwenen zullen zijn, zal de mens niet meer de mens zijn.
Diep onder de indruk van de manier waarop dit verhaal baar buiten is gebracht door de spelers. De liefde overwint . Prachtige uitbeelding van het Chrisrusbeeld.
De uitspraak van Yoeri Albrecht (in het persbericht van St.Julius leeft/Balie10/11/14) over Urban Theatre en John Leerdam, doet veel multiculturele makers in ons land en John Leerdam ernstig tekort! Dit zei Yoeri over John: “Hij (Leeerdsm) is vrijwel de enige Nederlandse vertegenwoordiger van een genre dat je urban theatre zou kunnen noemen…” Vele zwarte theatermakers in Nederland en MC ers zijn niet dood ( VK – Embrechts) en begraven of het Leidseplen danst alweer over de ‘lijken’…… Urban Theatre?
Wat jammer dat een gerespecteerd acteur zich zo verlaagt om dit stuk te spelen. Ik vind het een stiekeme trap na naar de RK kerk! Alhoewel ik de gebeurtenissen die leidden tot dit stuk geheel niet goed keur, gaat/ging dit me te ver!! Vóór de voorstelling werd gesproken over toeschouwers die weg wilden lopen, het niet deden,toch blij waren dat ze bleven zitten… Ik heb met die gedachte het stuk uitgekeken en heb niet kunnen ontdekken waar dat gevoel vandaan kwam!. Wel respect voor het acteertalent trouwens. Dáár het ik voor geapplaudisseerd, niet voor de inhoud. Met dank, groeten Anneke dobber
ben naar de voorstelling van 7 november 2014 in de blauwe kei te veghel geweest geweldig!!! samen met mijn vriendin. nogmaals prachtig.wij hebben genoten.
Goede voorstelling, vooral na de pauze. Het eerste gedeelte was wat fragmentarisch, maar als je het boek hebt gelezen is de voorstelling prachtig. Maar Stoner heeft ons hart (weer) gestolen, wat een karakter wordt er neergezet. Het toneelstuk ons echt geraakt! Ga er heen!!,
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van jan van galen op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van Ferdi op Of de gladiolen
Van Dino Seelig op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van Harry te Riele op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van N. van Kampen op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van Duvauchel josiane op Another great year for fishing
Van lenderink op Van Gogh spreekt
Van Alexander Schreuder op Osama the Hero
Van Dick van Dijk op Als je me nu nog niet kent
Van Linda op Of de gladiolen
Van v. Noort op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van Toon Van den Brempt op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van Alexander Schreuder op Osama the Hero
Van Gert Bakker op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'
Van dicky rietveld op Als ik de liefde niet heb
Van Joop Kuyvenhoven op Urban theatre naar De Balie
Van anneke dobber op God vergeeft
Van fred veenhof op Herfst in Schoorl
Van De with op De eerste – Klootviool
Van Margriet op Stoner