Met de heer Rein Korthof ben ik het in grote lijnen eens. Ook ik vond de muziek veel van het zelfde en inderdaad deed het mij ook aan Flairck denken. De musici om Herman van Veen heen namen het geregeld van hem over, net of het grapje niet helemaal je -van-het was en de muziek het ‘goed moest maken’. Herman was jammer genoeg geregeld banaal en waarom moet hij de borsten van de violiste aanraken ? ik vond dit niet kunnen… Toch blijft hij een jongensachtige man die een prachtige stem heeft.
Helaas kan ik het enthousiasme van de recensent in het geheel niet delen. Ik vond de voorstelling van 4 december in Carré erg lijden onder een verregaand over de top zijnde Van Veen, die het in zijn nadagen kennelijk nodig heeft om zich te bedienen van allerlei vunzigheden en platheden. De begeleidende musici zijn excellent, vooral Edith Leerkes speelt prachtig gitaar, maar na een half uur kon ik mij niet onttrekken aan de gedachte, dat ik de gespeelde muziekstukken diezelfde avond al eerder had gehoord. Of in elk geval vele jaren eerder al bij Flairck, maar die band speelde niet zo oorverdovend hard, dat je er de volgende ochtend nog hoofdpijn van hebt. Samenvattend: Van Veen -ga heen!
Gister geweest in luxor . Heb me doodverveelt. Het decor is matig . T stuk is Saai en depressief. Geen lichteffect haast geen muziek op 1 man met een arcordeon na. slechte texten . Het doet je denken aan een toneelstuk dat in de gymzaal van een basisschool word opgevoerd. Er hangt een soort wolkje boven t decor waar soms wat op geprojecteerd word. Maar ze hadden beter een groot scherm kunnen ophangen . Om t realistischer over te laten komen . De paarden zijn wel mooi gedaan .al lijkt joe het paard waar alles om draaide meer op een geraamte er kwam echter wel een zwart paard bij . Dat heel erg echt leek . De andere paarden waren halve skeletten zonder achterkant . Deze mucical is zonde van uw tijd en geld . En adviseer de mensen iets anders uit te zoeken voor een gezellige avond .
Bij vastzittende kaken geeft Tineke Schouten je beslist de juiste ontspanning!
(Recensie: “Gewoon Doen” – gezien door Steef Schinkel 1 dec. 2014- Utrecht Stadsschouwburg). Cijfer: 9,5 met 5 sterren!
Tineke Schouten kent als geen ander met haar geschreven en onder haar regie gemaakt nieuwste voorstelling “Gewoon Doen” het gevoel van haar bezoekers naar hunkering om te lachen volledig te raken. Alleen dat feit is al een enorm groot compliment waard.
Haar voorstelling kenmerkt zich door haar zelf aangedragen diamanten welke verwerkt zijn in allerlei vermakelijke typetjes maar eveneens in prachtige sfeermomenten. ‘Gewoon Doen’ gaat over haar zoektocht van het leven naar normaal doen. Alles valt in een boeiend en uniek toneelbeeld bij Tineke op zijn plek. Het is een prachtige uitgebalanceerde voorstelling. Haar grappen zijn bijzonder scherp. Je moet er bij deze voorstelling wel bij blijven, anders ontgaat je wel eens de clou! Daarnaast heeft zij eveneens uitermate originele onderwerpen- ik benoem dit als briljantjes- in haar spel verwerkt. In de rode draad die aanwezig is zitten uitstekende wisselende schakeringen. Met haar gitaar, in een van haar nummers voor haar man geschreven, laat zij zien dat ze nog veel meer in haar mars heeft dan de typetjes waar zij overigens meesterlijk in is. Het is beslist een voorstelling waar zij in haar zoektocht het publiek vanaf het begin tot eind aan zich weet te binden. Eindconclusie: Deze voorstelling geeft bij vastzittende kaken beslist de juiste ontspanning. Warm aanbevolen! Tineke krijgt van mij als theatereigenaar- en producent voor “Gewoon Doen” een 9,5 als cijfer. En 5 van de 5 sterren.
Graag je toestemming om enkele quotes te gebruiken uit bovenstaande recensie van Henri Drost voor ons persbericht n.a.v. het concert van Muziekstroom op 27 december in Dordrecht. Hoor graag je reactie. Ben Korzelius PR & Communicatie tel.088-8885372
Beste acteurs Ik ging ,met een paar mede clown studenten (net klaar gestoomd in de basis clownerie )naar jullie optreden op zondag matinee op 23 november .Ik vond er hele goede dingen in zitten . Het was zeker entertainment. Maar ik had toch een min puntje en dat is dat er ge vloekt werd en heel veel .wij hebben geleerd dat juist niet- te doen als clown ..dus het verbaasd mij dat Onze leraar Ruut van t Hooft hier helemaal niet over valt .(hij begrijpt de humor beter dan ik hihi )…Ook had ik het gevoel dat het beter kan.. Er waren soms momenten dat het niet dynamisch was..ik vond het ook dat als jullie dat Duitse liedje zingen jammer dat , dat niet mooier gezongen werd .. Maar dat is slechts mijn mening misschien was het wel de humor .. Toch zou ik er wel in mee willen spelen met wat vrouwelijke humor erin hihi
De pijn in mijn hart, waar kwam die deze week vandaan ? Onverwacht lees ik je overlijdensbericht, jij bent van ons heengegaan…. Mijn altijd inspirerende regisseur. Ik wens Pepijn en andere dierbaren veel sterkte.
Jee wat goed Jaap. Heel hartelijk gefeliciteerd! Alweer een Canadese prijs. Een kroon op al je werk, ik ben trots dat ik je ken!!! Wat ben je toch verrassend en onconventioneel. Liefs Gien
Voor het schrijven van de recensie hoeven gezelschappen uiteraard niks te betalen, dat zou inderdaad absurd zijn. Maar het gebruik van een recensie is in feite een nieuwe publicatie, en daar rust auteursrecht op.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Anneke B op Herman van Veen
Van Hasper op De maand van Martijn
Van Rein Korthof op Herman van Veen
Van wahid op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van patrick op War horse
Van Riet Kamphuis op Anne Breure artistiek leider Veem Theater
Van Anouk Leeuwerink op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van Luchiena op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van Ank Swierstra op Agnes van God
Van Ben Korzelius op Die Weise von Liebe und Tod
Van Steef Schinkel op Gewoon doen!
Van Anouk Leeuwerink op Die Weise von Liebe und Tod
Van Ben Korzelius op Die Weise von Liebe und Tod
Van Mirjam Westerkamp op Pointless International
Van ada vinken op Onderzoek naar Museumjaarkaart voor theater
Van Lucia van der Pijl op Mimespeler Will Spoor overleden
Van Esther Hendriks op Jaap van Baasbank beste internationale programmeur
Van Regien Geerke op Jaap van Baasbank beste internationale programmeur
Van Anouk Leeuwerink op De uitvreter
Van Daphne Richter op Teunkie van der Sluijs: 'Regisseur is schuldige van gebrek aan nieuw repertoire'