Alle reacties

  • Van Lydia de Ridder op 'Fontijnman' Bertil Brandwacht overleden

    Wat een schok Bertel ineens uit het midden. Hij hoorde zo bij de Parade met zn mooie fontein ! Veel te jong gegaan , niet te bevatten . Hans de broer van Bertil, en nu Bertil uit het leven weggehaald. Wens iedereen die Bertel kende, zn dierbaren , heel veel kracht toe, om dit verlies te dragen.

  • Van Coby Kremers-Stoffels op Jaloezie is een bitch

    Kirsten heeft talent en is een goede actrice. Ik vraag me af of ze met een ander onderwerp dan seks ook een goede voorstelling kan maken.

  • Van Ronald steingrover op Mark Rietman ontvangt Paul Steenbergen-penning

    Trots op je

  • Van Michel Bresser op Overkill

    Wat verrasssnd; sommige negatieve reacties! Ik begrijp dat niet iedereen hetzelfde is, maar mijn vrouw en ik hebben echt genoten van Martijn’s show!! Heerlijke droge humor, heel leuke imitaties en grappige anekdotes en liedjes. We hebben de hele avond gelachen, dat is ook precies wat je wilt.
    Martijn bedankt!

  • Van Angele Krul op Disclaimer

    Dat heb ik toch echt anders ervaren. Gisteren in Noordwijk heb ik een heerlijke avond gehad in theater de Muze met de Blauwe Vinkjes. Ik vond het een verfrissende, vrolijke show, up tempo. De tijd vloog voorbij. Er was altijd wat leuks te zien en te horen. Het was puur en oprecht. Benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen. Ik ben fan.

  • Van Tim Lafeber op Mark Rietman ontvangt Paul Steenbergen-penning

    Van harte gefeliciteerd Mark!

  • Van Nathan op Casa Mia

    Ik snap jullie allebei, vind het ook geen bijster goede voorstelling, maar om andere redenen. Ik denk dat hier het grootste probleem de marketing is. De voorstelling wordt aangeprezen als een luchtige komedie, hét vriendinnenuitje van het jaar – maar in plaats daarvan krijgt men een poging tot absurdisme, die ook net niet lekker uit de verf komt.
    Jammer, want ik waardeer wel de poging van een commerciële producent om het experiment op te zoeken.

  • Van Maria op Casa Mia

    Zeer saai en langdradig. Geen humor en geen verhaal, kortom een flinke tegenvaller die de €’s niet waard is.

  • Van Joke Bras op 40-45, de Musical

    De musical was geweldig, een waar spektakel, en goed verhaal.

    De stoeltjes waren een verschrikking om 2 uur op te zitten, vooral als je al rugklachten hebt zoals ik.
    Het leken wel stoeltjes uit een kleuterklas.
    En dat voor de prijs die er voor betaald.

  • Van Joyce op Moulin Rouge! De Musical

    Geweldig genoten van deze musical. Mooie muziek, goed verhaal. We hadden goede zitplaatsen.

  • Van Sonja op Casa Mia

    Helemaal mee eens Marja!
    Alleen maar geschreeuw, gevloek en geen verhaal. We waren met z’n 6-en en allemaal vonden we het verschrikkelijk. Als er een pauze was geweest, waren we niet meer teruggekeerd in de zaal.

  • Van Suzanne Meltzer op Theaterdirecteur Menso Carpentier Alting overleden

    Zo laat verder… vandaag pas ontdekt. Menzo was n jarenlange bekende. Van Liberg tôt zijn huis hier in de Dordogne. Graag spreek ik Willeke weer. Kus van Suzanne Meltzer.

  • Van Gonny Méjan op Piaf

    Van mijn zoon had ik een avond naar de kleine musical gekregen, omdat ik daar bijzonder fan van ben. Wat een prachtige voorstelling en wat speelde Suzan Seegers de hoofdrol schitterend. Ook mijn zoon, die van de jongere generatie is en geen herinneringen heeft aan Edith Piaff, vond de voorstelling heel indrukwekkend. Ik vind het alleen zo jammer dat er geen TV opnames van zijn gemaakt, zodat de musical later uitgezonden had kunnen worden voor de mensen van mijn generatie, die niet meer naar het theater kunnen. Wat zouden ze dat hebben gewaardeerd. Heel jammer!

  • Van Olivier Keegel op Le lacrime di Eros

    “Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bedonder”

    DNO acht zich een excellent voorbeeld van culturele vooruitgang: alles moet anders, het moet urgent en en het moet schuren, het moet divers, etc. De essentie van opera (wij verklappen het u: mooie muziek, mooie zang) is vervangen door een beleid waar woke-achtige oppervlakkigheid de maatstaf is voor zelf benoemd succes, waar de zogenaamde diepgang of diepere lagen alleen nog te “verklaren” zijn met quasi-diepzinnige begeleidende teksten die niemand leest. De zogenaamde “innovatie” is vooral het herhalen van hetzelfde, de mallemolen van bizarre subsidiekunst. En de echte opera-culturele schatten? Die liggen netjes verborgen onder een berg van clicks en likes, want wie heeft er nog tijd voor en inzicht in authentieke cultuur als je, met rampzalige gevolgen, de positie van internationale trendsetter je hoogste doel in je leidinggevende operaleven is?
    De lijdensemmer is vol.

    https://operagazet.com/dno-en-het-institutioneel-falen/?lang=nl

    “Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bedonder”

  • Van Marja Westerhof op Casa Mia

    Gisteravond met mijn zussen naar Casa Mia geweest. De beschrijving was erg leuk en we hadden er zin in. Musical?? Italiaanse muziek?? Liters limoncello?? Humor?? Ik heb het niet gezien of gehoord. Wat ik wel hoorde was een hoop geschreeuw, hartgrondig gevloek, irritant Italiaans en uiteindelijk was het een slecht verhaal. Erg jammer.

  • Van Anne-Marie Konincks op LevensLong

    De prachtige voorstelling “Levenslong” mocht ik 4 keer beleven!
    (bijna 5 keer, zij het dat ik het niet meer kon halen door de file)
    Ik schrijf bewust “beleven” want zo voelde het tijdens dit prachtige programma
    waar twee talentvolle, bevlogen artiesten als Gerald Drent en Martijn Mulders de
    teksten van Robert Long eer aan deden.
    Ook Peter van der Zwaag die hun begeleidde op de piano speelde prachtig!

    Lieve Gerald en Martijn, ik mis jullie!

  • Van Jules Bart op Theaterencyclopedie plaatst 35 videoregistraties online

    Ik ben op zoek naar een registratie van; een golem; tekst Judith Herzberg; opgevoerd door Theater van het oosten in november 1998
    Dit ten behoeve van een concert van Hejmisj Zain in mei 2025
    Ik wil tekst en muziek van deze voorstelling in ons concert verwerken.

  • Van Igor op Prijs van de Kritiek 2024 voor Podiumpas

    En terecht. Hoop dat nu nog meer theaters en producenten zich zullen aansluiten. Zo maakt de sector een vuist, waar sectorbreed van wordt geprofiteerd.

  • Van Maarten op Beste mensen

    Leuke nieuwe vorm deze dialoog recensie! Benieuwd naar meer.

  • Marijn Lems

    Van Marijn Lems op Beste mensen

    Ha Alice,

    ik begrijp dat bovenstaand stuk enigszins verwarrend kan werken, omdat het een experiment betreft, namelijk een dialoogrecensie. Om enigszins te verduidelijken wat de poging is hebben we onderaan het artikel nog even wat uitleg gegeven over deze aanpak. De reden dat het wat later verschijnt dan gebruikelijk heeft ook met de vorm te maken, omdat het uiteindelijke gespreksverslag nog langs alle deelnemers moet (naast dat ik zelf met de eerste versie wat vertraging had opgelopen, waarvoor mijn excuses).

    Ik hoop dat dat het een en ander helderder maakt.