L.S.; vanavond de voorstelling in ’t Lucent DT gezien. Had wat moeite met het programma vóór de pauze. O.a. de wat obscure verlichting vergde veel kijk-inspanning. Na de pauze ‘le Chat Noir’ was fe-no-me-naal. Dat er gekozen was voor ‘geen decor’ vond ik prima; de aanvullende video- en belichtingsbeelden in het 2e deel pasten goed. Al met al: een prima voorstelling, aan te bevelen bij vrienden en kenissen. Groet; WG Hazelaar. Schiedam
Ik vind dit een slechte recensie. Deze recensent vertaalt zijn eigen indrukken naar die van het publiek. “Beleefde, afstandelijke belangstelling”? Hoezo? Waar maakt u dat uit op, behalve uit uw eigen gedachten? “Het publiek worstelt met die vraag “(over de olifant metafoor ). Misschien worstelt u ermee?
Dat de voorstelling persoonlijk is, heerlijk! Waren er maar meer zulke voorstellingen. Dat uw recensie persoonlijk is, verkapt onder de noemer ‘het publiek’ vind ik vreemd. Zeg dan ‘ik’, zoals Vincent Kouters doet of Loek Zonneveld. Dat is wat moediger.
Ik vind het leuk dat u reageert, maar dan moet u natuurlijk niet 1 regeltje over een microfoon met draad in de laatste alinea, met daarachteraan ook nog eens een tegenwerping, als een totale afrekening van deze ‘stand up (?) show’ gaan lezen. Dat vind ik, met permissie, toch raar. Het is een bijzaak, iets dat ik op den duur storend vond en u niet. Ik zal een groot toneelstuk nooit afrekenen op een lelijk of storend decor, maar ik verwacht ook niet dat lezers lezers zo’n kanttekening tot hoofdzaak bombarderen en alleen daarop het verstand van zaken van een recencent beoordelen.
Het komt niet in je op dat dit gewoon een heel sterk cabaretseizoen is? En dat Buurman eigenlijk niet uit de toon valt met zijn hoeveelheid sterren t.o.v. andere recensenten?
Je mag best kritiek hebben op recensies, daar gaat het mij niet om. Waar ik niet zo goed tegen kan is als die kritiek ongefundeerd en niet beargumenteerd is. Een inhoudelijke bijdrage is altijd prima, losse flodders (en ook nog onder de gordel) zoals jij ze schiet…nee, daar houd ik inderdaad niet van!
Voor de volledigheid dan het volgende: Oud: De soundscape is een combinatie van gedramatiseerd geluid met op de achtergrond bijna onhoorbare nummers van Amy Winehouse en Neil Young. Is geworden: De soundscape versterkt, net als in de film, de emoties van de acteurs. Quesne lacht vast in zijn vuistje. Het had gekund de dubbele soundscape, als de muziek uit de computer in de studio. Een geniale toevoeging eigenlijk!
Gisteren had ik deze recensie gelezen en wilde nu graag reageren, en dan vooral op de lovende woorden voor het geluidsbeeld. Daarin was bijna onhoorbare muziek verwerkt dat bijdroeg aan – in de ogen van de schrijfster – de kracht van deze voorstelling. Blijkbaar heeft iemand anders haar er inmiddels op gewezen dat dit geluidsbeeld veroorzaakt werd door muziek op een telefoon in de tas van een van de toeschouwers. Brengt me wel tot de vraag wanneer een recensie feitelijk gepubliceerd wordt.. Overigens kan ik me absoluut niet vinden in deze kritiek. Voor mij ontspon zich er helemaal niets, het bleef bij een nihilistische schets die zo goed als emotieloos geserveerd werd. Losse elementen die op zich weinig indruk maakten, en bij elkaar maar geen geheel wilden vormen.
Ik eet nooit kaas van theater. Ik beleef het. Als u een microfoon met een draad verschrikkelijk theatraal vindt, dan hebt u het anders beleefd. Mooi voor u.
Zeg Tom, wat heb jij tegen Ruud Buurman? En als je je zo aan hem ergert, waarom lees je zijn recensies dan nog? Gaat lekker hè, met je ongefundeerde mening een beetje prikken in iemand die al jaren met veel passie cabaret bekijkt en beschrijft ?!
Wij zijn ook bij deze voorstelling geweest (in het Isala theater in Capelle aan den IJssel). Wij zijn na 30 minuten opgestapt. Het was erg banaal en erg plat. Na afloop hebben wij nog gesproken met de theaterdirectrice. Zij heeft de voorstelling ook proberen bij te wonen. Na 15 minuten heeft zij de zaal verlaten en heeft toen al besloten hem voorlopig niet meer in de programmering op te nemen. Niet veel mensen zijn voortijdig weggelopen. Dat kon ook niet, want in de zaal zaten amper 20 mensen. Op een zaterdagavond.
Stichting Dutch Heights wil graag op de hoogte blijven van de uitreiking van de Prijs van Verdienste 2013 en van ander nieuws van het Dansfonds ’79. Wij kunnen dan een en ander verwerken op de site Dutch Heights, waarin prijzen en prijswinnaars op het brede gebied van kunst en cultuur de hoofdrol spelen. De nieuwe zeer uitgebreide site gaat over enkele weken de openbaarheid in. Met groet, Bert Jalink, Joan Eisema
Ik ben bang dat Acda en de Munnik mijn intellect zijn ontstegen. Ik heb werkelijk niets van de voorstelling begrepen en eerlijk gezegd vond ik het behoorlijk tegenvallen. Natuurlijk zaten er grappige stukken in en natuurlijk was de muziek prima, maar als ik het dansje op Gordon het hoogtepunt van de avond vond samen met sex met zwarte piet dan weet je het wel. Te hoogdravend geleuter “for my taste”.
Ik zeg aan de Leenderweg, theater en op STRP-s, film. Het restaurant (goed eten en gezellige sfeer ) blijft zo ook overeind. Think BIG en maak je eigen subsidie .. Gaat lukken met de merknaam Plaza Futura
Hallo productie team van Kramer en Kramer Rick Engelkes en Pia Douwes.. Wij zijn hier in Dronten naar u toneel avond geweest, waar wij zo naar uit keken.. en het ons die avond zeer tegen gevallen is.. in de grote zaal van de theater Meerpaal in Dronten gebruikten jullie geen microfoons met geluid installatie.. wij hebben er bijna niks van de avond voorstelling mee gekregen.. van een avondje gezellig uitgaan met zo’n drieen waar het eigenlijk om ging. is het voor ons allen teleurstellend geweest.. wij hopen van u een reactie terug te krijgen.. Vriendelijke groeten Freerk Ria en Corry
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van wg hazelaar op Le Chat Noir
Van Maud Bredius op De laatste dans
Van Cecile Brommer op De laatste dans
Van Ruud Buurman op Sprook
Van Rinske op De R van Ronald
Van Moos van den Broek op Anamorphosis
Van Maurice Dujardin op Anamorphosis
Van Tom op De R van Ronald
Van T op Sprook
Van Ruud Buurman op Sprook
Van Rinske op De R van Ronald
Van Tom op De R van Ronald
Van Tom op Pas de problème
Van Mathieu op Electropis
Van Dutch Heights op Prijs van verdienste voor Dutch Don't Dance Division
Van René Kooijmans op 't Heerst
Van Kontich op Happy garden
Van john op Plaza Futura stopt reguliere theaterprogrammering
Van C Jansen op Kramer vs. Kramer
Van Els op Vlieguur