Volgens mij heeft de recensent gewoon met de verkeerde bril naar dit programma gekeken. Hoe kun je een moppenvoorstelling nou een mindere recensie geven omdat er, verrassing, vrijwel alleen moppen in zitten?
N.a.v. jullie berichtgeving over het europese subsidie voor de Operadagen Rotterdam. Ik denk dat het de subsidie aan Het Toneelhuis betreft voor een coproductie met genoemde partners rondom een nieuwe voorstelling van FC Bergman.
Fijn dat zo’n ongelooflijk bekwaam en (met name) intelligent persoon wordt gevraagd voor een dergelijke functie! En dat in deze tijden van culturele armoede. Hulde!
Erg jammer, onnodig ook. Waarom geen nieuw type theater/filmhuis bouwen bij Strijp en Plaza lekker laten bestaan. Alles is al aanwezig, nieuwe inrichting/bestemming kost alleen maar extra geld. Bovendien ligt het ver van elkaar dus er is genoeg ruimte voor 2 van dit soort theaters/filmhuizen/ontmoetingsplekken in Eindhoven. Daarnaast is Plaza Futura voor de omgeving, de wijk(en) eromheen, en daarmee de mensen, mega waardevol. Er is geen vervanging in de buurt voor hetgeen Plaza Futura nu voor de buurt betekent. Ik hoop dat er snel een oplossing/plan komt.
Jezus…, het is wel erg versimpeld daarboven he? Maar als jij het bevooroordeeld vindt dat iemand zowel naar Wertheim als naar Guzman met fijne verwachtingen de zaal instapt en dat bij de een vooraf wel tweette en bij de ander niet, dan mag je je helemaal uitleven in je gelijk.
Soms moet je twee recensies van dezelfde persoon lezen voordat je reageren gaat omdat je dingen niet ten onrechte wil zeggen, maar twee keer met een vooroordeel de zaal in en een bevooroordeelde recensie vraagt om reactie.
Tja, de onwerkelijke link van de West Afrikaanse hoofdpersoon met voorouders uit het Caribisch gebied, is er wat mij betreft een van dichterlijke vrijheid in dienst van het verhaal.
Het niet expliciet rauwe en de esthetiek in spel, choreografie, muziek, zang en decor maken pijn en schande juist toegankelijker/indringender in mijn ogen. Nu kan ieder deze op zijn eigen tempo binnenlaten en verder visualiseren. Want waar anders wordt compassie geboren dan in de eigen ziel en ervaring. Via iets dat, hoe gering ook, verwant is en geboetseerd wordt naar het model van dat andere.
De slavernijgeschiedenis van onze voormalige koloniën is mij als witte Nederlander door jaren vrijwilligerswerk voor het NiNsee niet onbekend. Ben benieuwd hoe mensen ‘zonder voorkennis’ zullen reageren op dit stuk. Is het dan te zacht, te weinig expliciet?
Wat mij betreft worden alle Middelbare Scholen uit Zuidoost genood voor een paar extra voorstellingen in de zomer. De kennis en het besef van de slavernij is nog steeds onvoldoende bij jongeren, ook bij hen die tot slaaf gemaakten als voorouders hebben. Door ‘Rebelse vrouwen’ kan het bewustzijn van wat (groepen) mensen elkaar ook in het heden aan doen, gevoed worden.
Joodse psychotherapeuten wenden hun, via de (nazaten van) holocaustslachtoffers verkregen, expertise inmiddels aan voor slachtoffers vanuit recente oorlogsgebieden. Noblesse oblige, dus wat mij betreft is het engagement van mensen uit Surinaamse en Antilliaanse kring met de hedendaagse vormen van slavernij alleen maar te prijzen!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Tom op De eerste – Klootviool
Van serin utlu op BOG
Van Geert Overdam op Europa geeft 69 miljoen aan cultuur
Van Dwars op Ellen Walraven nieuwe directeur R'damse schouwburg
Van De recensent op Non Stop New York
Van Tom op Gelukszoekers
Van Sijtze op Ellen Walraven nieuwe directeur R'damse schouwburg
Van John doe op Plaza Futura stopt reguliere theaterprogrammering
Van julia henneman op Schrik! (4+)
Van Ruud buurman op Delirium II
Van Tom op Delirium II
Van De recensent op Delirium II
Van Tom op Delirium II
Van jeroen kuster op KNAW wil Kunstraad terug
Van De recensent op Delirium II
Van Inge van Opbergen op Rebelse vrouwen
Van Tom op Delirium II
Van Ruud buurman op Delirium II
Van Viktor Griffioen op Delirium II
Van Ruud buurman op Delirium II