Alle reacties

  • Van D. Polak op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur

    Beste Thom,

    De vaste kosten blijven gelijk en er zijn extra inkomsten doordat er meer bezoekers naar een voorstelling/ uitvoering komen… klinkt dat goed?

    Beste Harm Lambers,

    Zoals aangegeven, maken enkele (grote) partijen het financieel mogelijk de Ckaart uit te geven. De Ckaart maakt geen winst. Maar we zeggen je expliciet toe, dat als de Ckaart wel winst gaat maken, de revenuen terug zullen terugvloeien naar de theaters, musea etc. die korting verstrekken.

    We doen het in de eerste en in de laatste plaats voor de culturele instellingen.

    David Polak
    voorzitter Stichting Kunstweek

  • Van Heiko Berge op Ghost Track

    Ontzettend leuke voorstelling! Harry is met zijn innerlijke worsteling een interessant en geweldig grappig personage. Maar misschien nog het meest genoten van de geweldige muzikanten, die de avond met verve aan elkaar spelen.

  • Van Harm Lambers op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur

    Geachte heer Polak,

    Betekent dit dat de opbrengsten van de kaart (zowel dus van de mensen die er een aanschaffen als van de bijdrages om mee te mogen doen) terugvloeien naar de theaters, musea etc. die korting verstrekken? Dat is fijn!
    Of, zo niet, waar gaat dat geld dan heen?

    Harm Lambers
    directeur Theater Kikker

  • Van Tom op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur

    Klinkt waardeloos. Nadelig voor zowel artiest als theater.

  • Van D. Polak op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur

    Beste Harm Lambers,

    Als het zo eenvoudig en lucratief zou zijn als u schets, waarom is er dan niet allang een Ckaart?

    De organisaties die de Ckaart introduceren, weten welke positieve invloed er uitgaat van een kaart die de houders kortingen biedt op bezoeken aan culturele activiteiten. Dat de invoering van de Ckaart de organisaties die de Ckaart introduceren, geld kost in plaats van oplevert, leert een eenvoudig rekensommetje. De uitgevende partijen hebben zich dan ook verzekerd van gelden van culturele partijen die het nut van de Ckaart inzien voor de culturele sector en met name de theaters, musea, enzovoorts die extra bezoekers willen trekken.

    Kortom, de Ckaart zet Nederlanders er onder andere toe aan om meer culturele evenementen te bezoeken. De korting is in veel gevallen net dat extra zetje dat men nodig heeft om een extra bezoek te brengen.

    De Museumkaart en de CJP pas bewijzen hun nut ook elke dag in duizendvoud.

    David Polak, voorzitter van Stichting Kunstweek en intensief betrokken bij de introductie van de Ckaart. www.Ckaart.nl (online vanaf 3 maart)
    info@Ckaart.nl. tel. 0162 521 500.

  • Van Harm Lambers op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur

    Als dit het volledige verhaal is, dan is dit toch echt te gek voor woorden: Kunstweek strijkt opbrengst van kaarten op, de korting die theaters etc. bieden komt ten laste van een ander; sterker: om korting te ‘mogen’ verlenen moeten ze ook nog eens bijna € 60,- betalen…. Nogmaals als dit klopt, zou de sector moeten weigeren hier aan mee te werken….

  • Van Saskia op Ghost Track

    Genoten van een relaxed avondje uit! Hilarisch, over de top, prachtige muziek stukken & spelers die genieten van het spelen met elkaar! Gewoon weer eens wat anders!

  • Van Saaiste ooit op Loud! Dance experience reinvented

    Ik ben het volkomen eens met deze recensie. Verhaallijn raar en langdradig. Mijn dochter, dans fanaat, vroeg zelfs meerdere malen wanneer de show afgelopen was. Daaruit blijkt al dat het niet een geweldige voorstelling was. Zonde.

  • Van De man die alles weet wegens succes bijgeboekt! – Maas theater en dans op De man die alles weet

    […] “Zonder de overige twee andere artiesten op wat voor wijze dan ook tekort te doen, René van ‘t Hof is in dit spel met pokergezichten, wanhoopsogen, zotte dansjes en een overmoedige jongleeract met een xylofoon en stokjes zó onversneden goed en bovendien zó onmiskenbaar Keaton & Chaplin & Laurel & Hardy in één lijf, dat je niet weet waar je kijken moet, terwijl je ook nog knap druk bent met het ophouden van je plas.” Loek Zonneveld, Theaterkrant (*****) […]
  • Van senne op Treasures

    Superleuk!!
    Ik was er heen in Sittard-Geleen.
    Ik zou er zo nog eens heen willen gaan!!

  • Van Maria op Jungle book (6+)

    Het lijkt me een heel leuke musical maar er staat dat het voor 6+ is. Kan iemand die er geweest is inschatten of het te moeilijk is voor een kindje van bijna vijf? Alvast bedankt!

  • Van NTjong, Lucy(L)Ringo (8+) « Cultuur voor kinderen op Lucy ♥ Ringo★

    […] Eva Zwart en Michiel Bijmans houden het in de regie van Noël Fischer simpel: ze doen weinig overbodigs om hun ontheemde pubers vorm te geven. Lucy is onzeker en op zichzelf, Robin is wat bijdehanter, maar twijfelt niet minder aan zichzelf. Ze hebben wat aan elkaar: hij durft zich eindelijk aan te melden bij een koor, zij neemt het op tegen haar plaaggeest. Waardering en vertrouwen zorgen voor empowerment. Met de hulp van Lucy ♥ Ringo★ en dokter Corrie moet de jeugd er wel weer even tegen kunnen. Lees meer… […]
  • Van Matty Bovenkerk op Carré wordt tweede huis Nederlandse Reisopera

    Wat gewéldig, Nicolas, ik feliciteer je met deze schitterende combinatie! Je blijft verrassen met alwéér een enorme stap voorwaarts. En wat héérlijk dat wij in de hoofdstad straks ook de kans krijgen om van de Nederlandse Reisopera te genieten! Matty B. (AOK)

  • Van joop kuyvenhoven op Robin Hood - Vandaag kunnen we helden zijn

    Prachtig en ga t zien! ……..maar de recensent bepaalt natuurlijk niet of je een voorstelling ‘gerust’ het land in MAG sturen….

  • Van Marc-Jan Trapman op The Fairy Queen

    Mag ik de link naar dit artikel in onze facebook pagina zetten?

    Met vriendelijke groet,

    Marc-Jan Trapman

  • Van stichting ars lunga op The Fairy Queen

    Konradin Herzog (31) en Manoj Kamps (25) ontvangen van de stichting Ars Lunga ieder een bedrag ad 5.000,- ten behoeve van intensieve binnen- en buitenlandse directiepraktijk. Zij worden daarbij door respectievelijk Ed Spanjaard en Daniel Reuss als coaches begeleid.
    Konradin Herzog komt uit Zwitserland en woont in Amsterdam waar hij bij Lukas Vis en Ed Spanjaard orkestdirectie studeerde. Hij verliet het Sweelinckconservatorium als bachelor of music en werd na strenge selectie als deelnemer aan het nationale masterprogramma voor orkestdirigenten toegelaten. In Zürich verwierf hij zowel het bachelor- als het masterdiploma voor cello.
    Manoj Kamps werd in Sri Lanka geboren en verwierf de Nederlandse nationaliteit. Hij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium bij Jos van Veldhoven en Jos Vermunt summa cum laude voor koordirectie af. Bij de Nationale Reisopera dirigeert hij de nieuwe productie van The fairy queen.

  • Van Vreemdelingenhaat in slecht functionerende familie | psychologenpraktijk op Wolfshuilen

    […] kan mij enigszins vinden in de opmerking die Tuur Devens maakt aan het eind van zijn recensie in de Theaterkrant, dat hij na afloop nog steeds niet weet wat hij eigenlijk gezien heeft. Maar ik zie er toch meer […]
  • Van Erik Akkermans op Felix Meritis huis voor dans en debat

    Wederom wordt ten onrechte de suggestie gewekt dat Dansmakers Amsterdam zich terugtrok uit het beoogde Danshuis Amsterdam. De condities waren ten tijde van de opgelegde deadline niet zodanig dat DMA het contract verantwoord kon ondertekenen. Het wegnemen van de tijdsdruk en meer begrip voor de problemen van DMA hadden het Danshuis verder kunnen brengen.

  • Van willem haneveer op Goeie genade

    Roodmus werd waarschijnlijk ook gesignaleerd in natuurgebied van rijkswaterstaat te vrouwenpolder zeeland.twee mannen die van het paadje af waren, werden met fotoapp.weggestuurd door de beheerder.gr wh

  • Van Kees op Liefde enzo

    Wat een waardeloze recensie! Typisch weer zo’n elitaire azijnpisserij.
    Het is gewoon een erg komisch stuk dat met enthousiasme gebracht wordt. Vanavond in Druten gezien. Heerlijke avond gehad.