‘Kunst is niet in zichzelf waardevol, maar kunst is waardevol als ze je in staat stelt om vorm te geven aan je leven,’ Het woord ‘Kunst” kun je in deze quote door ieder willekeurig vakgebied vervangen. Zowel Engels, Wiskunde, Scheikunde als Gymnastiek, zijn als vak op school alleen waardevol als de kennisneming van de inhoud van deze vakken je in staat stelt om vorm te geven aan je leven.’ De vraag wat ‘in zichzelf waardevol’ is, is in dit verband suggestief en weinig zinvol. Dwarsverbanden, motivatie en een zekere mate van integratie zijn voor alle vakken van belang, maar altijd verbonden met pure vakkennis. De waarde van Kunst zit in de specifieke wisselwerking tussen het intellectuele en het zintuiglijke, wat, iets minder specifiek, ook bij andere vakken van groot belang is. Kunst scherpt de zintuigen en stemt tot nadenken.
Ja, het moet geweldig geweest zijn . Mijn zoon patrick was vol lof, vooral haar pracht stem was heel bijzonder. Ik vind het erg jammer dat ik niet aanwezig kon zijn maar wacht met spanning op de volgende keer. Oukje ik wens je van uit Spanje veel succes met je heerlijke stem en met je voor komende schoonheid. Ik voel dat je toekomst heel mooi zal zijn zoals je zelf bent. Lieve groetjes van een oude bekende FAN.
KUNST voor KINDEREN & JEUGD….. valt wel op dat dit thema in deze maand centraal staat in theaterland. Van Tweetakt Utrecht via deze mooie nominaties voor de Gouden Krekel /TF naar ShowcaseYoung Audiences Fonds Podiumkunsten en van het Dossier Jeugdtheater in Theatermaker naar bevlogen landelijke recensies en voorbeschouwingen. Dit is de Opmaat om beleidsmakers & politici en kunstenaars er blijvend aan te herinneren dat de basis van een goed kunst en cultuurbestel ligt in de jonge jaren en permanent cultuur-onderwijs…. Wie dat niet tijdig wil inzien blijft ‘verweesd’ achter en is zijn publiek straks definitief kwijt…….
KUNST voor KINDEREN & JEUGD….. valt wel op dat dit thema in deze maand Centraal staat in theaterland. Van Tweetakt Utrecht via Nominaties TF Nederlands Theater Festival naar ShowcaseYoung Audiences Fonds Podiumkunsten van dit Dossier Jeugdtheater in Theatermaker naar bevlogen landelijke recensies en voorbeschouwingen. Dit is de Opmaat om beleidsmakers & politici en kunstenaars er blijvend aan te herinneren dat de basis van een goed kunst en cultuurbestel ligt in de jonge jaren en permanent cultuur-onderwijs…. Wie dat niet tijdig wil inzien blijft ‘verweesd’ achter en is zijn publiek straks definitief kwijt…….
De vele recensies maken je nieuwsgierig naar de voorstelling. Helaas valt het erg tegen. Wat jammer dat er geen pauze was en we midden in de zaal zaten. Wat gaat er mis? onderling muzikaal goede artiesten, maar bij elkaar past het niet. De acapella komt niet over, de langdradige sketch of woordenwisseling tussen de twee Daniels is het dieptepunt, niet grappig en geacteerd als schooltoneel, de stand-up comedy saai, verder stemmen die niet bij elkaar passen. Maartje en Theo beiden met mooie sterke stemmen, maar alle 5 stemmen bij elkaar is als goede ingredienten door een slechte kok willekeurig bij elkaar gegooid, waardoor het gerecht de moeite niet waard is. Jammer, deze mensen moeten met hun talenten zoveel beter kunnen. Maartje zou ik met haar muzikaal talent en stem wel eens in een rockband willen zien, Theo zijn sterke luide stem is prima voor musicals en Peter’s goochelact en liedjes op de gitaar zouden beter af zijn zonder de anderen.
Ik vond het een geweldige voorstelling, echt weer eens wat anders. En prachtig om te zien hoe die muzikanten met elkaar speelden. Ik heb ook super veel gelachen om Harry.
Beste Sander, de credits voor de vormgeving gaan geheel naar de studenten Theatre Design, te weten Rosa Schützendorf, Timo Arling en Annerieke Peek. Ik heb hen alleen begeleid. Misschien kan je dit aanpassen. Hartelijke groet, Sascha van Riel
Ook ik sluit me aan bij de recensie van Trouw. Het gebeurt niet vaak dat ik tijdens een theatervoorstelling zo vaak op mijn horloge kijk om te zien of het eind al in zicht is. Zeker het eerste deel oversteeg amper het niveau van amateurtoneel met veel overacting. Dit was met regelmaat tenenkrommend. De nuance was ver te zoeken. Vanwege het thema èn de cast waren mijn verwachtingen hooggespannen, maar het was jammer genoeg een teleurstelling.
Omdat ik de argumenten wederom zwak vind. Ik snap de noodzaak om het persbericht/aankondiging in de recensie te vernoemen niet echt. Als je dat doet kun je bij vrijwel elke voorstelling er iets negatiefs uit pikken.
Dat dit de tweede voorstelling is wist ik overigens niet.
Voor jouw informatie – al weet ik nu al wat je volgende opmerkingen zijn – dit is haar tweede programma. Een persoonlijkheidsprijs gaat zoals het woord al zegt, over haar ‘persoonlijkheid.’ Lees: Ze is fris en enthousiast is en een performer met flair. Haar materiaal was in 2009 echter zo mager dat ze de finale niet eens haalde. Als zij deze ‘ persoonlijkheidsprijs’ een aanmoedigingsprijs vond, zoals jij zegt, dan heeft ze in het niet halen van de finale en de redenen daarvoor kennelijk niet OOK een aanmoeding gezien. En zo kom je in 2014 uit bij twee recensies die – hoewel verschillend van toon- op hetzelfde neerkomen, namelijk dat het overgrote deel geneuzel dan wel huis tuin en keukengebabbel is. Als jij niet snapt – en dat doe je heus wel, maar je wilt t niet – dat dat na vijf jaar nogal teleurstellend is en dat je als impresariaat niet nog s kunt aankomen met een aanprijzing uit 2009, die haar eerder schaadt dan baat, dan niet. Als jij het goedkoop scoren vindt als ik het resultaat van vijf jaar schaven samenvat aan het einde , lees je slecht en ben je dus kennelijk niet in staat dat als onderdeel van het voorafgaande te zien . Als ze die vijf jaar had besteed aan -bijvoorbeeld – pianolessen en het schrijven van boeiend materiaal, dan had ik niet geschreven wat ik schreef Ik vind reacties prima, maar als die zoals de jouwe de laatste jaren voortdurend opmrkingen bevatten als – ik heb t archief er even voor geraadpleegd- ‘ vooringenomen’ , ‘vijf sterren van buurman is dus vier van een serieuze recensent’ en ‘ goedkoop scoren’ , zonder de programma’s zelf te hebben gezien, degradeer je jezelf tot een van de halfanonieme roeptoeters op het net, waar ik verder schouderophalend aan voorbij ga en niet meer op reageer.
De persoonlijkheidsprijs. Die haar aanmoedigde om nog aan haar voorstelling te gaan werken en wat jij gebruikt als ”bejaard en onbeduidend” feit. Wat vrij overbodig is en lijkt op goedkoop scoren.
Nee, gezien deze reactie is het Je in het geheel niet duidelijk en zal het dat ook wel nooit worden. Over welke ‘prijs’ hebben het hier? En aan wie is deze opmerking gericht? En nee, ik ga een recensie vol argumenten waarom ik Marieke Visser niet leuk en oninteressant vond, niet nog eens beargumenteren.
Nee, kennelijk is het je nog steeds niet duidelijk, getuige dit antwoord. Over welke prijs heb ik het en voor wie is die opmerking nou bedoeld? De recensie staat bol van de argumenten waarom ik het niks vond maar met jou blijf ik kennelijk aan de gang. Nog iets over het aantal sterren?
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Joop Kuyvenhoven op Lucifers & What am I doing, where am I going
Van Vincent Alders op Nieuwe leerlijn cultuuronderwijs
Van Adriano de Vos op Stereo & Aria van een angsthaas
Van Filip Tielens op Ensor
Van joop kuyvenhoven op Eerste Zilveren Krekels bekend
Van joop kuyvenhoven op Theatermaker April/Mei 2014
Van thijs op De Elite
Van Nick IJssels op Ghost Track
Van ruud op De verleiders - de val van een superman
Van Sascha op Just kiddin´
Van Mackaaij op Allez
Van Willem op De verleiders - de val van een superman
Van Ruud buurman op Top
Van Thom op Top
Van Ruud buurman op Top
Van Thom op Top
Van Ruud buurman op Top
Van Thom op Top
Van Ruud buurman op Top
Van Ruud Buurman op Top