Euh… Julius hoort bij hen. Hij zit in het publiek en wordt er telkens uitgehaald tijdens dat nummer. Hij is de drummer, vandaar dat ze hem negeren. Het publiek moet er zelf maar, tijdens de rest van de voorstelling, achterkomen dat hij bij hen hoort.
Dankzij de over ijverige journaliste Boukje Cnossen was het voor het publiek, die bij deze dame in de buurt zaten onmogelijk om van bovengenoemde theater voorstelling te kunnen genieten. Mevrouw Cnossen heeft de gehele voorstelling zich bezig gehouden om een verslag te maken dmv haar tablet. Regelmatig opende ze tablet om te schrijven. dit veroorzaakte gedurende de gehele voorstelling een zeer storend licht. Ondanks dat mevrouw Cnossen hierop werd aangesproken. Was ze niet van plan om te stoppen, want “ze was aan het werk” ooit gehoord van een blocnootje+ pen, mevrouw Cnossen?
Heb dit vreselijke nieuws nu pas vernomen …..vroeg me al af waar de heerlijke nieuwsbrieven bleven. Heb een aantal keren met Diane gemaild en was moed aan het verzamelen om met enorme hoogtevrees toch naar Vinazza te gaan ! Nu hoeft dat niet meer , Diane was Vinazza…..resteren alleen nog haar prachtige kookboeken, voor mij althans. Heel veel sterkte voor iedereen die haar lief was… Carina.
Grappig? Ik vond het weerzinwekkend. De Gestapo verheven tot een cult voorbeeld. Van A-Z , met walging zitten kijken. Geluiden uit het publiek na afloop als : je moet wel psychiatrisch zijn wil je dit leuk vinden, kwamen erg overeen met mijn mening over dit stuk. Hieruit kan je concluderen dat de heren dus wel iets weten neer te zetten. Maar meer kan ik er dan ook niet over zeggen.
Dag heren, Met plezier vanmiddag jullie voorstelling Im weissen Rossl gezien in Zandvoort. Leuk, originele invalshoek, maar helaas waren de teksten niet goed te verstaan, daardoor boet de voorstelling jammergenoeg aan kracht in. Misschien een idee om hoofdmicrofoons te gebruiken. Hartelijke groet, Anna
vijf sterren? verdiend! ook wij stonden op 6 juli lang voor het hek te wachten en er werd zo hier en daar gemopperd; maar het wachten was de moeite waard vonden wij; inderdaad jammer dat het orkest en koor op band stond, maar er werd prachtig gezongen, gespeeld, geacteerd en gedanst in een sobere strakke regie, de tekst en de muziek vormden een spannend geheel en de setting, het decor en de verlichting maakten het helemaal af; wij hebben een geweldige avond gehad!
Vijf sterren? Je staat als vee een half uur voor een hek te wachten, wat bijna al tot omkeren verleidt. Gemopper was algemeen te horen. Komt dan in een idyllische setting maar ziet vervolgens een soort stuk dat slecht zichtbaar is, onsamenhangend, dramatische slechte teksten heeft, danseressen zonder vloer en een orkest op band. Regie? Welke regie? En dat vijf sterren geven maakt geheel duidelijk dat het ons kent ons circuit het contact met publiek kwijt is. Een niemendalletje vatte een oudere dame het stuk samen. En dat was in de roos.
Werkelijk een wonderschone voorstelling! Alles klopt hier, de slotscène met de dansende Tadzio tegen de ondergaande zon is van buitenaardse schoonheid!
Ik lees, dat het netwerk zich gaat uitbreiden o.a. naar Tilburg. Kun je me laten weten of dit al gerealiseerd is en zo ja hoe ik aan meer informatie kom over de activiteiten van dit netwerk. Hartelijk dank.
Hallo wim van der grijn, Ontzettend om te lezen dat diane lensink overleden is. Ik volgde jullie steeds via mail, krant ed. En nu ook jullie zoon matteo. Ik ken je nog van school in schoonhoven. Groet ria van der klugt
geachte theaterkrant, misschien een idee om uit te zoeken wat dit tot gevolg heeft voor het ‘loopbaanfonds’? er is daar nogal wat geld ingestopt door instellingen die aangesloten zijn bij NAPK. werknemers bij die instellingen kunnen een beroep doen op dit fonds voor financiële ondersteuning bij het ontwikkelen van hun carriëre binnen hun vakgebied; denk aan workshops, masterclasses, vervolgopleiding etc… loopbaanfonds is te vinden op www.caotheater.nl vriendelijke groet, nanette edens
ter aanvulling: de dansende geesten van Blauwbaards vrouwen zijn danseressen van dansgezelschap de Stilte uit Breda in een choreografie van Jack Timmermans, vriendelijke groet Niek
Dat was van Compagnie Marius: http://www.marius.be/nl/p_tri.php met dat leuke blauwe autootje op het toneel; inderdaad erg mooi locatietheater [en repertoiretoneel]
het lijkt wel of iedereen die al een vooroordeel over wagner had, moest worden overtuigd van het eigen gelijk: wat een visueel gedrocht, irritante regie en vooral aankleding, met kostuums van middeleeuwen via 19e eeuw tot aan de nazitijd! wat een fascist die wagner!
en waarom? wat was het idee daarachter? ik kon er niet achter komen. het leidt alleen maar af van de magistrale muziek.
niet kijken, slechts goed luisteren, de enige manier om in dit geval van (eventuele) vooroordelen af te komen.
Op Oerol de Spectaculaire voorstelling van Oostpool gezien.
Reactie: Gebrek aan inspiratie van de makers? Het verhaal er achter wordt niet verweven met de voorstelling zelf, op deze wijze staan deze dus los van elkaar. Blamage en slechte reclame voor Oerol. Ik ga nooit meer naar Boogartds en van der Sloot en roep iedereen op dit voorbeeld te volgen. Vele gratis expedities hebben 80 keer meer inhoud en is meer moeite voor gedaan. Joop Mulder moet toch wat beter opletten!
Ik ben bereid om mee te denken met de maker zoals bijv. De geweldige Nick Steur met zijn Freeze, waar ik veel mensen zag afhaken maar ik niet.
Oostpool gaat echter te ver, dit is het toppunt van de arrogantie van de makers!
Er wordt veel over gesproken maar niet op een positieve manier.
Ondanks de toewijding van de spelers zag ik een schaamteloze maar mislukte kopie van de voorstelling die ik 12 (?) jaar geleden zag van een Vlaams gezelschap. Inclusief de maaltijd.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van EUH... op Het Monica Da Silva Trio
Van Erica van der Meer op Romeo and Juliet: het concert
Van Carina Schalkwijk op Actrice Diane Lensink overleden
Van Boris op De ongelukkige dag
Van Anna op Im Weissen Rössl
Van marineke thissen op Blauwbaard
Van Mvandreven op Blauwbaard
Van Judit Raa op Death in Venice
Van Jos Peters op Haags Danslab gaat op in Cloud
Van ria van der klugt op Actrice Diane Lensink overleden
Van Nanette Edens op NAPK wordt netwerkorganisatie
Van Menne op Blauwbaard
Van Rob Neefjes op Blauwbaard
Van Maria van hagen op Blauwbaard
Van niek idelenburg op Blauwbaard
Van ditte pelgrom op Fanny & Marius
Van Mies van Suijlekom op Die Meistersinger von Nürnberg
Van Marcel van Norden op Spectaculaire voorstelling
Van Viktor Griffioen op Rabbit in the headlight
Van Harm Posthumus op Fanny & Marius