De voorstelling is geheel in overeenstemming met de bedoelingen van de auteur: duur ongeveer anderhalfuur en onder pauze. Zo wordt het dan ook overal, in vele landen, gespeeld.
Met ‘ gevaarlijk’ bedoel ik ‘ongemak’ dat je in een zaal kunt veroorzaken, een beetje langs het randje gaan. En miet een paar simpele ‘gevaarlijke grappen’ .
Beste Brechtje Zwanenveld, ik heb zelf met veel plezier naar de voorstelling van Vrouw Holle gekeken en vond de uitvoering geweldig en het decor is mooi met afwisselende prachtige muziek. Wat jij waarschijnlijk niet goed begrijpt is dat het een voorstelling voor kinderen is vanaf vier jaar waar het woord moralistisch niet op het leesplankje staat laat staan dat de kinderen er van gehoord hebben. Het is volgens mij niet bedoeld voor volwassenen maar voor kinderen. Ook is het in de 21ste eeuw belangrijk dat je echt “kind”mag zijn. Ik hoop voor jou dat je de juiste trein in het leven eens zal vinden, deze gaat niet naar Den Haag. Het applaus en de reacties van de kinderen wuift deze schaamteloze recensie ver weg. Zelf zou ik de voorstelling in z’n geheel met 3 sterren waarderen. Ik wens je in je verdere beoordelingen veel wijsheid toe en hoop dat daarin een kind “kind” kan zijn.
Vrijdagavond 29 nov.2013 God van de slachting gezien in theater Isala te Capelle a/d IJssel begon om 2015, vooraf hoorden we er is geen pauze dus we stonden om 2140 uur weer buiten (’s middags hoorde ik dat Huub Stapel bij Pauw en Witteman om 2300 zou zitten) het kwam bij ons over als een vluggertje eerst even de voorstelling doen en dan gauw naar Hilversum voor de uitzending. Wij betaalden 2x 34.50 en dan om 2140 uur weer buiten te staan!!!Uitbundige recensies gelezen van de dagbladen, het was wel leuk maar recensies waren sterk overdreven, in de zaal heerste ook een zekere gelatenheid van wel aardig maar niet meer dan dat…..na afloop nog wat gedronken maar nergens om ons heen werd er nog nagepraat over de voorstelling…. wat een gezellige avond uit moest worden viel toch erg tegen, helaas….Peter Huijbregts en vriendin.
Net terug van de voorstelling Roedel. Mijn complimenten voor het decor en de belichting: klasse. Ik heb, en met mij velen, genoten en flink kunnen lachen, de show heeft een relativerende uitwerking. Veel herkenning. Want zeg nu zelf, waar gaat het om in het leven: glamour, ego, winnen, en wat dan…… .? Waar en wanneer mag/kun je echt zijn? Speel je rol, en weet dat je een rol speelt. Lenette ik vind je een vakvrouw.
Belachelijke gekunstelde recensie. Stuk leek helemaal nergens op. Een aantal typische pamfletteksten afgewisseld met snel, slordig en onduidelijk spel met een kop noch staart-einde. Slecht getypcast bovendien. Het ‘niveau’ van dit werk van Japin droeg ook al niet bij tot wat een mooie toneelavond had moeten worden. Terug naar de tekentafel en probeer er een helder spel van te maken dat door het publiek te volgen is. Gedrag van een van de medewerkers achter de schermen die zich na afloop van de voorstelling in Roosendaal publiekelijk op het podium beklaagde over het gedrag van (een deel van) het publiek leek helemaal nergens op. Schiet de betrokkenen dan even aan, maar maak er geen manifestatie van. Toneelspelers dienen na afloop bovendien geen reclame te maken voor hun merchandising. Laat dit aan de populaire sector over. Al met al geen prettige eerste kennismaking.
De voorstelling is wel leuk. Helaas te weinig momenten die heel grappig zijn. De momenten dat Henri improviseert zijn verreweg het leukst, ik denk ook dat daar veel meer zijn talent ligt. Er is overigens totaal niks banaals aan, ook jammer om na 30 minuten dan al weg te lopen. Ik vond Henri altijd al te gek, maar ben juist door deze show, waarin hij in mijn ogen niet alles heeft kunnen geven, nog meer van hem gaan houden.
CKV: wat leer je bij CKV precies? 1. hoe je honderden zinnen kunt opschrijven, zonder ook maar iets nuttigs te zeggen. 2. Hoe de belichting van een film in elkaar steekt. 3. Hoe verschrikkelijk belangrijk het is om als je iets zegt altijd 10000 argumenten achter de hand te hebben.
Kom op mensen, ik ga toch voor mijn plezier naar een theatervoorstelling?? Maar bij CKV gaat het om te kijken naar de ‘making-off’ i.p.v. gewoon de film bekijken en je te amuseren. Want volgens Nederlands gaat een theatervoorstelling toch om amusement??
En voor de mensen die dan toch CKV willen kiezen, dan maken we er toch gewoon een keuze vak van. Dan houden de mensen die het willen het vak CKV, en de leraren hun baan.
We hebben vorige donderdag in Beveren ‘We vieren het maar gezien’. Alleszins het beste wat wij dit jaar reeds te zien kregen. In één woord : grandioos. Zowel inhoudelijk als qua vertolking van een zeer hoog niveau … kunst in de echte zin van het woord ! Proficiat en … wij blijven jullie volgen.
De avond van 23 november in Groningen was er een waar volop gevochten werd. Prachtig om verschillende mensen het tegen elkaar op te zien nemen en idd zo nu en dan te zien versmelten. Ook ik heb mee gevochten. Ik zal het nooit vergeten. Eerst helemaal stuk gaan op de mat en daarna alleen in de stad nadenken over wat het nou is waar we in zitten…tussen geboorte en dood…wauw!
Geweldig! Wat een prachtig stuk! Hoe het verleden en het heden tegelijk gespeeld wordt. Ontroerd ben ik van het stuk. De muziek en het spel. De rol van Sarah, zij doet ook andere stemmen. Je wordt meegenomen in de tijd, je wordt in het stuk getrokken. Ik heb anderhalf uur met ingehouden adem zitten kijken! Ik heb genoten! Dikke duim voor alle mensen die hier aan mee gewerkt hebben! Anke
Gister met vriendin mee gegaan , zij had 2 kaartjes gewonnen naar het Ludens Theater, wel even op de site gekeken waar we heen gingen het leek ons wel “wat”…….Geweldig !!!!!! Zoveel veschillende personen op het toneel voobij zien gaan in een vlot tempo en vloeiend in elkaar overlopend we hebben genoten! Klasse ! Zegt Het Voort ……..is zeker van toepassing Groetjes Andrea & Ria
Waarom verklapt deze recensent de clou van het verhaal? Een doodzonde in het land van de theaterkritiek. En niet leuk voor de toeschouwers die het boek (nog) niet hebben gelezen en zonder voorkennis de voorstelling in gaan. Bovendien: een beetje recensent kan dit zo eenvoudig oplossen… De spanning erin houden, dat geldt niet alleen voor de makers van een voorstelling, maar ook voor de schrijver van een kritiek…
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Carpentier Alting op God van de slachting
Van Ruud buurman op De maand van Martijn
Van Marco op Powervrouwen
Van Jaap Wisse op Vrouw Holle
Van peter huijbregts op God van de slachting
Van Froukje op Roedel
Van marfried op De man die het wist
Van Jaap Pleij op Absinthe
Van JP op Electropis
Van De scholier op Ministerie wil CKV afschaffen
Van gusta winkel op Powervrouwen
Van François Daneel op We vieren het maar
Van Stockman lut op Exhibit B
Van Jonas van der Vlugt op Club 3.0
Van Tonnie Janssen-Poot op Geen krimp
Van Anke op Haar naam was Sarah
Van Carlo op De maand van Martijn
Van PieterJan Cramer van op Geen krimp
Van Ria van der Meer op De man die het wist
Van Annette Embrechts op De passievrucht