Deze voordracht is zo belangrijk, voor de eerste keer krijgen asielzoekers een gezicht. Wij zullen leren anders naar onze medemens te kijken en hopelijk zij ook naar ons. Dit is een top voorbeeld van hoe dit op een speelse en toch indringende manier kan. Wat zou het geweldig zij als zij de prijs krijgen dan kunnen we nog veel moois verwachten dat iedereen aan gaat. Zo wordt het een Prijs voor ons allemaal.
Alle twee van harte gefeliciteerd, de ene om het los te laten, de andere om de grote stap te wagen.
Mijnheer van der Ende geniet van de rust, ga lekker shoppen, wandelen, en tot jezelf komen.
Albert, ( wel voornaam….dat is het verschil,, raar eigenlijk, dat komt doordat je zo vaak op de TV bent) , heel veel succes, en mocht je nog iemand nodig hebben voor een empathische functie, dan wil ik graag solliciteren.
Ik ben 58 jaar en voedingsassistent ik een kinderziekenhuis, maar ben op zoek naar een nieuwe uitdaging. Mevrouw…. 58 jaar, dat is wel een beetje oud hoor…. ik denk dat de functie die ik zou willen uitvoeren met leeftijdservaring te maken heeft. Hoeveel jonge werknemers hebben een luisterend oor nodig, een goede raad, of een bemoedigend woord.
Ik wens jullie allemaal veel mooie momenten in 2015, en dat jullie beide aan het eind van volgend jaar zeggen: het is goed geweest.
Heel goed. Die hippies moeten dit maar lekker met hun eigen (belasting)geld financieren. Als een visboer niet genoeg vis verkoopt krijgt hij ook geen subsidie
Afgelopen dondedag in de blauwe kei genoten van louise korthals met haar voorstelling zonder voorbehoud. Ook ik sluit me aan bij de meeste recencies en waardeer met goed. Echter niet supergoed zo als bepaalde recencies. Er is een progressie te zien tov haar vorige program vlieguur. Toch bkijven de conferences of meer het gesproken woord haar zwaktes. Je denkt eerst er is een nieuwe vrouwelijke politieke bewuste cabaretier geboren, maar het blijft bij aanstippen , niet durven doorhalen en in feite wel leuk om aan te horen jong, enigszins elitair geworteld, damesgeklets. De liedjes zijn daarentegen scherp, taalbewust, harde ondertoon , poetisch kortom uitstekend. Er mogen er best nog een paar meer in, ook al zijn het oude. Een van de nieuwe liedjes was een AH erlebnis van afgelopen maandag toen ik het kommil foo programma het bestand zag. Het lied van hen de volgende moet immers welhaast een inspiratiebron voir Louise geweest zijn. Nog iets wat opviel door alle prijzen en lof kreeg ik af en toe het gevoel dat Louise arroganter overkwam dan ze bedoelde. Ook al ben je goed geef het publiek dan niet het gevoel dat je naast je schoenen loopt.
“Els Kuijper begon te vertellen dat ze trots was op Rotterdam. Dat deze stad tegen de bezuinigingen in heeft gekozen voor extra geld voor jeugdpodiumkunsten. Het is stoer van de gemeente Rotterdam dat ze ons gesteund heeft in het realiseren van een stevig gezelschap en een podium voor jong publiek. Dat is volgens mij ook goed voor het hele landelijke jeugdveld. Vanuit die trots schoot Els inderdaad te ver door, met een Rotterdamse bril op. Waar Els aandacht voor wil, en wij natuurlijk ook, is dat er meer geld naar jeugd moet, vanuit OCW en niet alleen vanuit Rotterdam.”
Sorry, maar ik vond deze voorstelling een aanfluiting. Slecht geacteerd en onprofessioneel. Daarbij vond ik de “logische”onderwerpen als MH17, ebola, IS, Oekraïne, Poetin, zwarte piet, de vuurwerkdiscussie, Wilders , vrij slap. Er had meer ingezeten
…. Sorry hoor, maar kan MAAS bestuursvoorzitter Els Kuijper haar denigrerende opmerking over ‘jeugdgezelschapjes’ even in historisch perspectief plaatsen en vervolgens dit verhaal met excuses bij Zijlstra / VVD deponeren.
Beste W. Moreels, Wij zijn een recensiewebsite en gaan niet over de kaartverkoop door de gezelschappen en theaters. Ik heb voor u gekeken en op ttps://www.ks.nl/agenda/71/Albert_Verlinde_Entertainment/Een_avond_met_Dorus/ lijkt het goed mogelijk te reserveren voor 7 of 8 januari. Mocht dat niet lukken, neemt u dan even contact op met het theater zelf. Vriendelijke groet, Lonneke Kok, redactie Theaterkrant
Had op bepaalde momenten golven van ware geluk gevoelens, afwisselend met de weemoed van het vaak vluchtige hier van in het ware leven….. Ayan is een heerlijke zanger, mooie details, het orkest soms orgastisch, en Mimi gaat wel…. net als de rest….
Helaas begrijp ik deze recensie wel. Ik zag deze voorstelling gisteravond in Bellevue en kwam met veel vragen de zaal uit. Wat wilde men zeggen? Waarom zijn de verhaallijnen en aangesneden onderwerpen niet iets meer uitgewerkt? Moet het mij aan het denken zetten? Zo ja, waarover? Het stuk wordt aangekondigd als zwarte humor, maar dat heb ik nergens kunnen ontdekken. En met mij de rest van de zaal ook niet, want het bleef stil.
Visueel was het dik in orde. De schermen, de actie en de spiegeling van de acteurs toen het toneel werd gebruikt als tafel. Maar ik vraag mij nog steeds af wat de maker heeft willen bewerkstelligen met dit stuk. Toneel hoeft geen doel of boodschap te hebben, maar dat moet duidelijk uit het stuk blijken. De hele opzet en de onderwerpkeuze van dit stuk pretenderen iets te te weeg te willen brengen bij het publiek. Helaas heb ik tot nu toe echter geen idee wat.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Jutta konig op Zeker weten
Van Emma Wijmenga op The sound of music
Van Lily Henket-Conemans op Bukvić en De Nieuwkomers genomineerd voor BNG Prijs
Van Ingrid van der Laan op Joop van den Ende en Albert Verlinde fuseren
Van Thom op AKr: effect bezuinigingen achter schermen steeds zichtbaarder
Van bert berts op AKr: effect bezuinigingen achter schermen steeds zichtbaarder
Van pieter op Als je me nu nog niet kent
Van ernest nooij op Zonder voorbehoud
Van Moniek Merkx op Maaspodium feestelijk heropend
Van Thom op Maaspodium feestelijk heropend
Van m v vugt op Orde van de Dag - Ouds&Nieuws Show
Van Paul Smelt op Als je me nu nog niet kent
Van Joop Kuyvenhoven op Maaspodium feestelijk heropend
Van Lonneke Kok op Een avond met Dorus
Van Paul Smelt op Als je me nu nog niet kent
Van frans smid op La bohème
Van H.Mels op Een avond met Dorus
Van Frans Allard op Eric de Vroedt naar Nationale Toneel
Van Roderick op Directiestructuur Koninklijke Schouwburg vernieuwd
Van Harold Makaske op Osama the Hero