Geniaal! Jetse heeft een eigen signatuur. Binnen deze signatuur weet hij toch altijd weer te verrassen. Prachtig spel. Mooie spelers. En ook een pluim voor de techniek!!! De muziek is ook heel mooi. Typisch Jetse hoe hij de muzikanten een maakt met de voorstelling!
Ik kan niet anders zeggen dat ik het prachtig vond. Het ontroerde mij juist doordat het door kinderen werd geacteerd. Het onderwerp is zwaar maar is op zo’n mooie wijze neer gezet met een vleugje humor. Het is echt een aanrader om dit te zien.
Ik had iets totaal anders verwacht met deze beschrijving van de voorstelling , wij kwamen in totale verwarring uit de voorstelling. wanneer ik het had geweten was ik nooit hier naar toe gegaan, wij konden her niet waarderen. Helaas….
Mooie voorstelling. De verteller is niet altijd verstaanbaar. Het tweede gedeelte is briljant. Jammer dat het zo traag gaat en daardoor (te) lang duurt. Mensen met kinderen, zullen het niet met me eens zijn. De emotie wint het hierdoor, van de inhoud. Ga het zien, ga het zien!
Schrijver lijk wel te involved. Alsof hij ziet wat hij wil zien, in plaats van wat er is. Als je de voor de hand liggende laagjes weghaalt (kinderen roepen altijd compassie en vertering op op toneel, oh knap kinderen spelen, oh kinderen spelen over dutroux etc.) bleef ik toch met de vraag zitten: Maar waarom moet ik dit zien? Ik kom niet iets nieuws te weten over Dutroux en voel me ook geen onderdeel van een bijzondere gebeurtenis. De ‘oefeningen/auditieopzet’ met kinderen is leuk raamwerk, maar wat worden we er wijzer van of wat nu is echt de ervaring. Alsof er veel wordt opgegooid maar niks echt wordt beetgepakt.
Ha Matthias. Noem het naïef of wereldvreemd, maar ik wil en kan (nog) niet naar het veld kijken met het idee dat alle dromen bedrog zijn. Tevens om te geloven dat solidariteit en toneel niet samengaan. Ik hoop dat je je laatste zin wat uitgebreider komt uitleggen de 4e. Ik zal er in ieder geval met veel interesse naar luisteren. Groet, Anoek
Wij waren in Den Bosch en kwamen bij toeval op de boulevard. Het leek ons leuk om een voorstelling te zien en kozen voor Ik vertrek. Absoluut geen spijt van gehad. De spelers konden goed zingen, stemmen klonken ook goed bij elkaar en spelen. Heel bijzonder om midden op het plein een voorstelling bij te wonen, terwijl de wereld om je heen lawaai maakt en je daar geen last van hebt. Het spel heeft ons van het begin tot het eind geboeid en ik heb geen enkele last van een wegtrekker gehad…. Goed gedaan!
Winters Tale Shakespeare’s slechtste toneelstuk? Wie kan dat met droge ogen beweren? Een jalouzie thema zoals niet in veel andere stukken na hem is neergezet. In ieder S. stuk zitten zwakke plekken, dus ook in Winters Tale, maar die bewering is gratuit en onbewezen, hoe talentvol de regisseur in dit geval volgens de criticus ook is.
Kan me grotendeels vinden in de recensie van de heer Freriks. Wel armoedig dat de vier zangers (“de familie van Anna” en NIET verschillende “kleinburgers”) niet genoemd worden. Bij deze: Jan-Willem Schaafsma, Georgi Ognjanov Sztojanov, Mattijs van de Woerd en Dennis Wilgenhof.
ik wens een ieder langzamerhand sterkte met het idee van donquichotterie waar het je maar uitkomt; dromen waren altijd al bedrog; er was een vraag in hoeverre men elkaar serieus nam, ongeacht ambitie, of belangen: toneelwereld en solidair met elkaar bestaat niet; het ging niet om een wereldbeeld, het ging om een samenwerking in een wereld, domme groet, matthias de koning.
Wat een geweldig theaterstuk. Een prachtig eerbetoon aan de mensen waar het stuk over gaat. Juist op deze plek. Fantastisch hoe geschiedenis en actualiteit verweven worden. En op een zeer aansprekende manier gebracht. Ik ben er anders door naar mijn eigen houding gaan kijken. We hoorden dat de voorstelling vanwege het succes misschien volgend jaar opnieuw opgevoerd gaat worden. Doe! Ik hoop het zo. Het steengoeie acteerspel, de geweldige muziek en het prachtige verhaal behoren tot de top en moeten door veel meer mensen gezien worden! Als…dan kom ik volgend jaar met m’n kinderen terug!
Ja je kunt niet vertrouwen op subsidie. Eigenlijk zijn de machthebbers onverschillig . Hetzelfde in denemarken . Ik ben trots op dat ik die 42 jaar zelf heb geredt . En toch was ik erkendt . Wat wil geert wilders ? Macht ?
Het is bitter om het te moeten zeggen, maar we hebben Geert Wilders en ‘zijn’ PVV niet nodig om alles wat van culturele waarde is te slopen. De overige politici en hun vazallen (de leden van de zogenaamde Kunstraden en -fondsen doen dat even goed, zo niet beter). De argumenten van het fonds bij monde van mevrouw Henriette Post zijn te schandelijk voor woorden. Ik hoop vurig dat alle theatermakers, acteurs maar ook klassieke en jazzmusici van formaat en naam een hevig protest zullen laten horen. Solidariteit in het verzet tegen dit grove onrecht is nu een eerste prioriteit. Deze funeste bezuinigingen moeten tot elke prijs worden teruggedraaid.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Leon op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van Tineke Renes op Five Easy Pieces
Van Mariet op Milk II
Van J.Blom op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van Musicid op La Traviata
Van C.Mooij op Five Easy Pieces
Van Dick Zijp op Priemgeval (11+)
Van Anoek Nuyens op Oproep voor het Cultuurparlement van de Lage Landen
Van maud poland op Ik Vertrek - de musical
Van Dort Spierings op Zucht
Van hans croiset op The winter's tale
Van Harold Corneel op Die sieben Todsünden
Van matthias de koning op Oproep voor het Cultuurparlement van de Lage Landen
Van Het kleine broertje op Zucht
Van Katinka van Beek op Reacties cultuursubsidies: 'Hoe kan het?'
Van Jelle van Hout op Oproep voor het Cultuurparlement van de Lage Landen
Van Plien op Het pauperparadijs
Van martin peulen op Reacties cultuursubsidies: 'Hoe kan het?'
Van Baukje zijlstra op Reacties cultuursubsidies: 'Hoe kan het?'
Van Maarten Brandt op Reacties cultuursubsidies: 'Hoe kan het?'