Alle reacties

  • Van Jan op Het pauperparadijs

    Fantastische vooststelling gezien vanavond. Mooi ingelijst tussen de originele decorstukken het decor van het verhaal dat op een meesterlijke wijze werd verteld en dan niet te vergeten de mooie muziek en zang.

  • Van Floris op De Verleiders: Door de bank genomen

    Schandalige vertoning. Met gedramatiseerde, halve waarheden mensen verleiden om een grote schuldige aan te wijzen voor alle crisis. Gezellig samen in Carré, cultureel verantwoord en de lachers op je hand. Ik vind dat heel gevaarlijk. Smells like populisme. Het draagt bij aan nog meer polarisatie en dat is een really bad vibe. En dan ovgok nog victor löw die uit zijn rol stapt en ons persoonlijk wil overtuigen. Boeh! Geert Wilders kan hier nog een puntje aan zuigen.

  • Van Sofie op Stads/einder

    Dank voor deze prachtige recensie!
    Lieve groet, Sofie Doeland

  • Van Ruud Ben op Lampedusa

    Voor het eerst dat ik bij een voorstelling tranen in mijn ogen had.
    Het is een hele toegankelijke voorstelling (niet geschikt voor hele kleine kinderen).

  • Van Rene op Het pauperparadijs

    Niet meer dan de som der delen? Nou voor mij was dat dan ruim voldoende. Ik heb genoten van elk deel en de uitkomst van de som was dat mijn belangstelling voor de (in de Nederlandse geschiedenis ietwat onderbelichte, maar oh zo interessante 19e eeuw) opnieuw gewekt was.
    Ik heb genoten van de karakters die de acteurs neerzetten (en omwisselen, prachtig om te zien wat een acteur kan) en daarbij soms juist uit de rol treden om het publiek te adresseren.
    De muziek is veelzijdig en meer dan een ondersteuning van de scene’s.

    Nee, van mij krijgt deze voorstelling een 10 voor originaliteit, amusement, diepgang én uitvoering!

  • Van Paul R. Kooij op Het pauperparadijs

    Geachte Wintels,
    Met intresse uw reactie op de voorstelling PauperParadijs gelezen. Zo te lezen hebt u het aardig naar de zin gehad. U heeft het over een prachtig decor, goede spelers,prima organisatie. U heeft gelachen onder een lekker zonnetje. Kunt u mij uitleggen welke kansen er zijn gemist? Verder weer u natuurlijk ook wel dat deze voorstelling niet door omroep Max is geproduceerd. Dat zal wel cynisch bedoelt zijn.
    Met vriendelijke groet
    Paul R. Kooij

  • Van Ed Paanakker op Heart of Darkness

    Heart-of-darkness gezien op het Over-het-IJ festival. Tjonge wat een teleurstelling. Saaie veel te trage voorstelling waar niets in gebeurt. Terwijl in de donkere krochten van de menselijke psyche het juist borrelt en stormt als in een vulkaan. Eigenlijk wilde ik na 5 minuten al weglopen, maar ja je hoopt op nog iets wat boeit. Niet dus. Jammer, dit hoort thuis in de doodlopende weg van mislukt geëxperimenteer. Ik had net zo goed een uur lang naar een rood papiertje kunnen kijken.
    En dat terwijl ik twee jaar eerder ontzettend genoten heb van hun voorstelling Woyzeck (samen met Silbersee overigens). Dat was van een overrompelende grote klasse. Ik zou zeggen: gauw Silbersee appen of ze weer samen iets geweldigs willen maken, want PW heeft bewezen dat ze het kunnen.

  • Van Wintels op Het pauperparadijs

    Met andere verwachtingen naar de voorstelling gekomen, belanden we in een musical voorstelling van omroep Max. Prachtig decor, goede spelers en een prima organisatie brengt je een aantal uren amusement. Over een, zwart met karton overschreven stuk vaderlandse geschiedenis. Lachend in de stralende zon met een heerlijk wijntje op deze huilende grond!
    gemiste kans…..

  • Van Hessel Posthuma op Iemand komt van binnen

    Waarom vragen stellen? Dan is de eenzaamheid toch doorbroken?

  • Van Fons Dejong op 69 Positions

    Inderdaad een hele fijne voorstelling! 18 en 19 maart in Maastricht.

  • Van a.willemsen op Alex Klaasen wint Johan Kaart Prijs

    P.S.,
    Bij mijn mail van gisteren:
    Vergat nog te zeggen, dat ik inmiddels het Te Deum – met het
    beetje stem, dat ik met mijn n 86 jaar nog heb – kan meezingen.
    M.u.v. de solo natuurlijk. Zou die ook niet door tenor/bariton
    gezongen kunnen worden…..?

  • Van a.willemsen op Alex Klaasen wint Johan Kaart Prijs

    Alsnog hartelijk gefeliciteerd. Van mij niet voor “Gelaarsde
    poes: ,”Neuken is voor meisjes” etc. Wél voor ‘Messiah”2014, de
    Concertgebouw/dvd. etc. In de dvd zie ik een lijn: onvervuld
    verlangen:
    “I really do’nt know love, life at all”
    “Dream”
    Ït all fades away, but you”
    “Halleluya.Amen”. Jezus is teruggekeerd…..Hij is n o o i t
    w e g g e w e e s t.
    “I loved you”
    “Aprés un rêve” Lees s.v.p. mijn mails hierover aan HS, VPRO,NTR.
    En nu op naar het Marco-Borsato- Jan-Smit-Nick-en-Simon-publiek
    Ze wachten erop.
    En nogmaals: de “Toréador”en nog een paar andere is/zijn
    te GROOT voor de KLEINE Zaal.
    Beste wensen en groeten,
    mw A. Willemsen.
    P.S.,
    En nogmaals: ik zou dankbaar zijn voor informatie m.b.t.
    “Dream”en ” I loved you”: componist, tekst, herkomst.

  • Van Christiaan Mooij op Musicals favoriet bij vrouwen, musea bij mannen

    dank je!

  • Van Christiaan Mooij op Amatourist (9+)

    jeugdtheater?

  • Joke Beeckmans

    Van Joke Beeckmans op Musicals favoriet bij vrouwen, musea bij mannen

    Het onderzoek kun je hier vinden.

  • Van Christian Mooij op Musicals favoriet bij vrouwen, musea bij mannen

    waar kan ik het onderzoek vinden?

  • Van Annelies van rijssen op Afstudeerproject ArtEZ wint prijs op Hamburgs festival

    Het was ook een buitengewone fraaie en zeer spannende voorstelling. Een aanrader!

  • Van Maud Bredius op Europe Endless Express

    Ik kan over de EEE niet meepraten, maar n.a.v alle reacties heb ik de recensie gelezen :-) Het laatste stuk daarvan, over ‘Rheingold’, maakt me zo blij. Jaren geleden heb ik daar tijdens het ITs Festival een versie van gezien, ook geregisseerd door Ward Weemhoff, vermoedelijk met andere leerlingen. Het was het mooiste wat ik ooit tijdens het ITS heb gezien. Het ging maar door en het ging maar door en ik zat te hopen dat het nooit meer zou ophouden, zo prachtig vond ik het. Wat heerlijk dat het nog steeds gespeeld wordt!!

  • Max Arian

    Van Max Arian op Europe Endless Express

    Spannend, al die verschillende reacties op mijn stuk. Misschien op zich al positief dat er zo heftig wordt gereageerd? Grunberg en Zina had ik gemist, als je die optelt bij wat ik heb gezien en gehoord, was er toch wel iets te beleven tijdens de EEE.
    Inderdaad, we moeten Europa niet overlaten aan economen en politici. Cultuur zou een belangrijker rolkunnen spelen en laat kunstenaars maar hun eigen fouten maken bij het zoeken naar co-existentie, altijd minder erg dan geweld en haat. Zo gezien was EEE, ook in zijn verwarring en tekortkomingen een fraaie parabel voor wat Europa nu nog voorstelt. Ik houd het bij vijf sterren en liever geen EEExit…

  • Van Joost Dekkers op Europe Endless Express

    Logistiek was de trein een vet probleem en tegelijkertijd leek het daardoor op Europa.
    De voorstellingen waren inderdaad niet heel bijzonder en het eten teveel van het zelfde. De discussies waren soms te smal en de BN ers te oppervlakkig.
    Echter het idee en de mensen die het opgezet hebben en de medereizigers waren zeer bijzonder. Van de pollen tot de VR coupe en de swing avond tot de toeval kunst en mijn Syrische reporter. Pet af voor al de insiratie. Van de happening waar je in kunt duiken en van al die oplossings gerichtheid heb ik genoten. Een plek waar jong en oud samen aan de slag kunnen en je zelf veel verschillende mensen kunt ontmoeten is zeldzaam in ons commerciële Europa. Er zijn honderd dingen over te zeggen en dat wordt ook gedaan. Het idee en de gekte om te denken dat het kan met zo’n trein is geweldig.
    Europa aan de banken en bedrijven over laten leidt tot de bekende toestand en het is hoog tijd dat er meer treintjes gaan rijden. Dat de logistiek dan wat problemen heeft is minder erg als de monetaire crisis veroorzaakt door lieden die al jaren hun zaak voorbereid hebben.
    Dat we in Praag zelf boodschappen doen toont aan dat mensen samengepropt in een trein heel oplossingsgericht kunnen denken. Ik ben blij dat ik zelf wat heb kunnen bijdragen.
    Volgend jaar hopelijk treinen uit meer landen zodat Europeanen elkaar kunnen ontmoeten en we onze schouders eronder kunnen zetten. Een ranggeer terrein met een politiek cultuur festival waar de treinen samen komen. Dit omdat ik als zestigjarige denk dat we het niet langer aan Brussel alleen kunnen overlaten. Bedankt voor 2016.
    Denk erom in 2017 brood en borrel meenemen!