Fijn overzicht! Bij NTF is een typfout in de berekening bij Totaal 2017, per abuis wordt N210 geteld ipv N209, hierdoor blijkt dat NTF geen ton extra krijgt maar 10.000 euro minder.
Iedereen, ook het fonds geeft aan dat er geld bij moet. Daar zullen we ons als sector (wederom) hard voor moeten maken. Ook t.a.v. de komende verkiezingen. En inderdaad zoals Marc van Warmerdam stelt samen met het hele veld van gezelschappen, orkesten, theaters en concertzalen. Op korte termijn stel ik voor om de benodigde financien (het gaat waarschijnlijk om slechts 10 miljoen?) uit de pot terrorismebestrijding te halen, want wat bestrijden/verdedigen we eigenlijk? Het gaat om het handhaven van cultuur, maar als cultuur niet meer uitgedragen kan worden omdat er te weinig geld is, hebben we ook niets om voor te strijden: dat vond Churchill ook al. sterkte allemaal!!!
25.000 enthousiaste jongeren per jaar en vele theaters en scholen; 25 jaar vakmanschap. Een solide positie en grote expertise aldus de commissie dans van het Fonds Podiumkunsten. AYA is positief gehonoreerd, maar ook voor ons geldt: te weinig budget. Alle plan b gezelschappen hebben kwaliteit. Politiek spreek u uit.
Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest in bovenstaande reactie. Dat de armen van onze tijd hier niet op de tribune zitten, is duidelijk. Maar het is wel simpel gedacht dat hier dan dus de elite zit. Als je iedereen die genoeg geld heeft om hier te zijn, elitair wilt noemen.. Ik bedoel te zeggen, dat ik, en velen met mij, ook geen invloed hebben op het feit, dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt. Dit feit verontrust mij zeer en het voelt dan ook als onterecht om hierop aangesproken te worden.
Een treffende recensie. Ik heb het genoegen mogen smaken om te kunnen genieten – met drie personen – van de doorloop. Wat Tuur Devens schrijft, dat klopt tot op de vierkante centimeter. Waarvoor chapeau! En dat in het mooie Oostende tijdens TAZ 2016!
Belachelijke subsidie vreter op prachtige locatie. Waarom de zondagen in het hoog seizoen blokkeren? Idioterie ten top en verpesten van een historische locatie ten koste van gezinnen die iets historisch willen mee pikken. Doe dit lekker in een open lucht theater in veenhuizen maar niet in een museum.
Dat is voor een derderangskaartje niet duur, dat klopt. Maar € 30 exl. reiskosten is voor de minima niet betaalbaar. Dat weet je niet als je niet bij die groep hoort. De nieuwe arme hebben het bij lange na niet zo beroerd als de mensen waar dit stuk over gaat, maar geld voor cultuur is er niet. Dat geldt voor alle cultuur maar bij een stuk over arm en rijk schuurt dat.
Beetje flauwe reactie van Kooij op Wintels. Bij zo’n voorstelling gaat het er niet om of je het naar je zin hebt vanwege goed aumsement, maar dat je voelt dat het publiek dit stuk vergeten, schrijnende geschiedenis beleeft. Wat ik tegen Stelma wil zeggen is dit: In het stuk wordt gezegd dat mensen met een bijstandsuitkering deze voorstelling niet kunnen betalen.Als u een klein beetje besef heeft van het sociaal minimum zou u dit weten. Misschien niet elitair, maar wel onmogelijk voor een bepaald deel van de bevolking. Ik vond het een prachtige voorstelling, het boek zelf geeft al genoeg inzicht.
Een mooie voorstelling. Creatief gewerkt met decors, goed geacteerd, humor en tragiek. Maar gaandeweg werden er steeds meer vergelijkingen met de actualiteit gemaakt, die ik niet eerlijk vond. Aan het eind werd het publiek nota bene aangesproken als zijnde een zelfde elite als in de 19e eeuw! Dat vond ik een gemiste kans! Het vertellen van deze droevige geschiedenis was op zich heel zinvol en zet de kijkers echt wel aan het denken over machtsverhoudingen, ook in onze tijd. Daar had men het beter bij kunnen laten. Waarom zou het publiek vergeleken moeten worden met een elite? Vriendelijke, betrokken mensen, die ook niets in te brengen hebben in de huidige gang van zaken. Deze mensen moeten allemaal met lede ogen aanzien hoe de zorg voor ouderen, zieken en psychiatrisch patienten onderuit wordt gehaald door de elite, waar zelfs de politiek geen vat op heeft. Problemen in het onderwijs, werkloosheid, flexwerken, er zijn nogal wat zaken op te noemen waar gewone mensen, ook theaterliefhebbers die er geld voor hebben, totaal geen invloed op hebben. Helaas.
Yesterday I saw the musical “Beauty and the Beast”. They have managed to take you onto a journey into the world of this wonderful Disney classic. All the costumes are beautifully made and the live-perfoming orchestra brings goosebumps all over your body. Sadly the main actor had his own interpretation of his character the Beast… In my eyes he was an hysterical creature with a lot of issues. Disney’s on screen Beast was big and scary, but this one needed to see a mental doctor and maybe a gym. His singing also wasnt very convincing At the same time, the rest of the crew was amazing! Belle has a beautifull voice, little cup-boy was adorable and off course Lumiere, Mrs. Potts, the Wardrobe and so one. This cast had made my day! Thanks to all of them and a big backstage crew for taking us on this magical and beautiful journey of Disney’s Beauty and the Beast! Laughter is timeless, imagination has no age, and dreams are forever. All the world is made of faith, trust and pixie dust.
Het boek was al fantastisch! Het theaterstuk grandioos!! Veel lof voor acteurs, verteller, musici, dansers en decor. Chapeau!! Zeker gaan als het nog kan!
Goeie recensie, en verdiend.Helaas staan de Zomaargasten dit jaar niet op Theaterfestival Boulevard in Den Bosch. Het waren zo’n leuke en vooral verrassende interviews met Onbekende Mensen. Oscar en Patrick halen toch echt bijzondere mensen uit het publiek. Keigoed en toffe realityshow. Komt vast nog wel eens terug in Den Bosch. Een voordeel is, in Den Bosch ben je al gauw te beroemd of berucht om uitverkoren te worden. Daar schreef de schrijfster Mijke Pol weer een hilarische column over.
Geachte Familie de Boer. Mijn oprechte condoleances voor het verlies van zo’n open, vrolijke en geëngageerde man die hier niet meer mag zijn. Met veel respect denk ik aan de tijd dat hij de verbinding was zonder vooroordeel en onderscheid tussen cultuur en mensen. Gert was en is een kerel die bruggen kon slaan met zijn humor en open hart. Ik wens u alle en de kinderen sterkte toe. Met respect aan wat Gert heeft over- en nagedragen. Gert was oprecht en bijzonder, om trots op te zijn! Ivo
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van PaGe op Cultuursubsidies: de lijstjes
Van Niek Idelenburg op Eerste reacties op subsidiebesluiten Fonds Podiumkunsten
Van Robert Malasch op FPK: Orkater en Dood Paard verliezen subsidie
Van Manuel Segond op Eerste reacties op subsidiebesluiten Fonds Podiumkunsten
Van T Stelma op Het pauperparadijs
Van John van der Aart op Datumloze dagen
Van Dick van polen op Het pauperparadijs
Van Joke Veltman op Het pauperparadijs
Van Tom op Het pauperparadijs
Van Joke Veltman op Het pauperparadijs
Van T Stelma op Het pauperparadijs
Van pieter len janssen op Ellen Edinoff overleden
Van withalice op Beauty and the Beast
Van Marcel Otten op De Nieuwe Toneelbibliotheek wint Prijs van de Kritiek
Van Carla op Het pauperparadijs
Van Sheila Lever op De Nieuwe Toneelbibliotheek wint Prijs van de Kritiek
Van Joke Beeckmans op Nu online: alle Theatermakers uit 2013 en 2014
Van NHTV Breda op Nu online: alle Theatermakers uit 2013 en 2014
Van Inke Katoen op Zomaargasten
Van Ivo ten Hagen op Theater Rast-oprichter Gert de Boer overleden