Beste Alex en Henri, Correctie op mijn mail van vandaag 22 aug.: ….”een zoon uit hun contreien ” moet zijn: ” z o n e n uit hun contreien”. Naar mijn beste weten komt Henri ook uit Oirschot. En in Oirschot begint de victorie…… Hartelijke groeten, me .A. Willemsen.
Beste Alex en Henri, In aanvulling op de mail van 21 augustus 2016. Een tip en advies: Ga eens een goed zang- en- entertainment-programma maken voor ouderen en andere mensen in zorg- en verpleegcentra. Niet erg “spectaculair” maar wél meer voldoening gevend dan een groot publiek met vullis bezig houden. Breng mensen een paar uurtjes fijn, mooi amusement: zingen – jullie kunt een goed duo maken – van bekende, natuurlijk niet Nederpop-stijl, liedjes en liederen. Daar mogen bijv. de Toreador, Something ’s coming, Erlkoenig, It all fades away, onder figureren. Henri ‘kan vast ook wel wat repertoire produceren. En een paar goede humoristische sketches zonder dubbelzinnig- heden en platitudes. Voor een DANKBAAR en in dit opzicht niet bepaald verwend publiek Voor het Paul-de-Leeuw-wereldje misschien van te weinig “niveau”, maar wel voldoening gevend voor de mensen voor wie je het doet en voorál voor jullie ZELF . Van mensen gelukkig maken word je zélf óók gelukkig. Denk er maar eens over na. Er is in Oirschot vast wel een zorgcentrum, waar de mensen het prachtig zullen vinden als een “zoon uit hun contreien” zijn talenten voor hen gaat besteden. En als zo’n programma er eenmaal is zal er beslist ook vraag naar komen voor een “groter publiek”. De personen, die organisatie daarvoor in handen hebben, bieden goede artiesten geen mogelijkheid meer om plat- vloersheden-vrij amusement te bieden. Dus dan maar op bescheiden niveau beginnen. Met iets waar de mensen van opknappen en wat ze meenemen naär hun kamertje boven om nog wat na te genieten. Dan komt de “Arena” vanzelf ! Het “grote publiek” zit met smart te wachten op écht amusement. De mond-op-mond- reclame zal dan méér doen dan “aanschuiven” bij DWWD , Eva Jinek, Jeroen Pauw of andere naast zijn/haar schoenen lopende TV-personality. Vraagt wel wat “bescheidenheid” en dus ook en beetje “moed” want bescheidenheid komt niet vanzelf, daarvoor moet je wel wat incasse- ren. Maar geeft wél voldoening ! Met vriendelijke groeten en succes. mw A.Willemsen.
Een recensent die de ouverture niet herkend en dus feitelijke onjuistheden in z’n recensie zet, kun je toch haast niet serieus nemen. Holland Opera heeft hier een prachtige en bijzondere voorstelling neergezet met wel degelijk een geweldige cast die zonder uitzondering heel goed heeft gezongen. Hoe de recensent de Donna Anna (Leonie van Veen) bloedeloos kan noemen is werkelijk te zot voor woorden! Ze was juist heel expressief en zong werkelijk prachtig. Je kunt emoties op allerlei manieren uitdrukken en de manier die in deze recensie wordt gesuggereerd zou denk ik juist binnen de lijntjes en voorspelbaar zijn geweest! Ook Don Giovanni (Martijn Cornet) zong schitterend en muzikaal. Heel mooie heldere bariton. Hij speelt zijn rol als charmante playboy met z’n duistere kant juist heel goed. Helemaal van deze tijd. Je begrijpt wel waarom Donna Elvira (Fenna Ograjensek) aan het einde toch weer voor z’n charmes valt ook al is ze eerder door hem bedrogen. Ook het orkest verdient wat mij betreft een groot compliment. Het speelt wonderschoon en met bezieling. De geluidkwaliteit was heel goed, wat voor zo’n bijzondere locatie vermoedelijk een technisch kunststukje is. Misschien dat het een beetje afhangt van waar je zit (ik zat zo’n beetje in het midden), maar ik denk dat t niet veel uitmaakt. Ik was na afloop enorm onder de indruk van de voorstelling en heb genoten van begin tot het grootse einde. Hulde! Van mij 5 sterren.
Beste Alex en Henri, Kan alleen maar herhalen, wat ik in 2015 schreef. [Zie ook de site: “1 e Rang,nl” ]. Persifleren is altijd prijs en voor jullie fluitje van een cent. Maar nu dus het mega-optreden in de Arena voor het grote publiek, zoals dat volgens jullie dan zou moeten zijn. Geen “Nederpop” maar ….Ja wat dan wel ? Kijk, daar moeten jullie nu een antwoord op geven. Als je persifleert moet je wel laten zien dat je het zelf beter kunt. Dat is de kwaal van deze generatie [klein]kunstenaars: ze kunnen fantastisch persifleren. Maar geven er niet iets beters voor in de plaats. Zie ook het Ro-Theater met zijn geparodieerde sprookjes. Met als resultaat: een chaotisch geval, waarin de makers hun voze grappen en grollen kwijt moeten en – goed voor de recettes – dit vullis presenteren als “kindervoorstelling”. Alles bij elkaar kwalijk en laf. En in alles het tegendeel van “kinderlijk”. Men neemt ze de sprookjes af en geeft er kinderziel- vervuilende troep voor in de plaats. Dit moest ik even kwijt [do’nt stop me now].’ En wat Alex betreft: ik beluister/bekijk bijna dagelijks de Messiah-aria en de Kleine/Zaal/dvd [niet alles maar wel het grootste deel] Herhaal mijn conclusie: Toreador en meer is TE GROOT VOOR DE KLEINE ZAAL. Wanneer ga je nu eindelijk je prachtige talent gebruiken en ZINGN in plaats van maar wat te KLOOIEN in “Missie aarde”, “Welkom in…. Beide ook producties met een hoog persiflage-gehalte maar nog vozer dan een voze radijs. Voordat je je stem laat helemaal VERROESTEN . Het wordt langzamerhand nijpend….. Je toegenegen [op een na beste etc.]
mw A.Willemsen
Wat een bullshit kritiek over de zang! Je moet wel een totale azijnpisser zijn om dit niet te kunnen waarderen. Van begin tot eind geweldig gedaan door de cast.
Gisteravond ben ik ook aanwezig geweest bij de premiere van Don Giovanni en ik heb genoten. Ik heb het klankbeeld niet als massief en monotoon ervaren maar juist als uiterst genuanceerd en dat in zo’n grote loods!
De aria van Donna Anna (‘Or sai chi l’onore’) kwam sterk over; een gekwetste maar zeer daadkrachtige vrouw. Dat hierbij ‘elke noot moet klinken alsof het haar laatste kan zijn’ lijkt mij niet aan de recensent. Er is toch niet maar één manier om een stuk te spelen of zingen?
Martijn Cornet, als Don Giovanni, vervulde zijn rol met verve; een gevaarlijke verleider met een geweldige stem.
Dit lijkt mij een iets te makkelijk/haastig geschreven recensie: 1. De informatie die in deze recensie staat lijkt op een aantal punten klakkeloos overgenomen uit een voorbeschouwing van de NRC. Hierin werd gesuggereerd dat ‘zo’n beetje de hele tweede akte en de ouverture’ geschrapt zijn, maar dit was niet het geval. Dit moet de recensent toch hebben gehoord als hij aanwezig was? 2. De aria ‘Or sai chi l’onore’ wordt niet gezongen door Fenna Ograjensek maar door Leonie van Veen (als Donna Anna). (dit is inmiddels aangepast door de redactie)
Eens met Don. Ik ben een liefhebber van CK. En hoewel er veel van de mimiek en subtiele bewegingen verloren gaat in zo’n grote zaal, wist hij toch ook de achterste vakken tot onbedaarlijk lachen te krijgen en af en toe te raken. Ik heb vrijwel alles van CK meermaals op YouTube gezien en er was uitsluitend nieuw materiaal (wel identieke thema’s natuurlijk). Hij verdient meer waardering.
beste anouk, ik wel best uitleggen waarom ik het over donquichotterie heb, waar het je maar uitkomt; ik wil ook best de laatste en de voorlaatste zin uitleggen; ik wil ook mijn analyse geven van wat er gebeurt is, wat er onherstelbaar is, zeker voor een langere periode, in de huidige praktijk en ik wil ook eventueel een 5tal, wat mij betreft praktische oplossingen voorleggen, ervan uitgaande, dat die niet in de huidige toneelwereld gerealiseerd zullen worden, groet, matthias de koning.
Deze recensie doet geen recht aan de geweldige en geestige show van Louis C.K. Okay, die Ziggodome is wat groot, maar dat doet niks aan de kracht van het materiaal af. Louis C.K. kan als geen ander humor en filosofische gedachten met elkaar verbinden, met enorm veel goede grappen en snelle wendingen. Drie sterren is ridicuul weinig & zuur.
Geniaal! Prachtig spel, mooie muziek en geniale techniek die deze voorstelling tot een super voorstelling maken. Jetse heeft een eigen signatuur die toch weer opnieuw verrast. Ga dat zien, en voor de kinderen zet hem op….
Prachtig in zijn eenvoud!!! Zoals het leven, is ook vaak niet met veel lef of kinky!!! Een fijne mooie spiegel die het verdient om veel in gekeken te worden! Doe het voor de makers en voor jezelf….
Geniaal! Jetse heeft een eigen signatuur. Binnen deze signatuur weet hij toch altijd weer te verrassen. Prachtig spel. Mooie spelers. En ook een pluim voor de techniek!!! De muziek is ook heel mooi. Typisch Jetse hoe hij de muzikanten een maakt met de voorstelling!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van a.willemsen op Neuken is voor meisjes
Van a.willemsen op Neuken is voor meisjes
Van Niek Idelenburg op Don Giovanni
Van Rene van den Heuvel op Don Giovanni
Van a.willemsen op Neuken is voor meisjes
Van David Vermeulen op Don Giovanni
Van Anoniem op Don Giovanni
Van Ralph Kooijman op Don Giovanni
Van Niek Idelenburg op Don Giovanni
Van vincent Geers op Louis C.K. Live at the Ziggo Dome
Van Dick Zijp op Louis C.K. Live at the Ziggo Dome
Van Mario op Louis C.K. Live at the Ziggo Dome
Van Ben van Dieren op Macbeth
Van Johnny E. op Macbeth
Van BenedictusB op Louis C.K. Live at the Ziggo Dome
Van matthias de koning op Oproep voor het Cultuurparlement van de Lage Landen
Van Don Duyns op Louis C.K. Live at the Ziggo Dome
Van Leon de Bruijn op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)
Van Leon de Bruijn op Ik Vertrek - de musical
Van Leon op Hoe de grote mensen weggingen en wat er daarna gebeurde (8+)