Alle reacties

  • Moos van den Broek

    Van Moos van den Broek op Schwalbe zoekt massa

    dank je Frans, het is gecorrigeerd

  • Van Frans Jozefzoon op Schwalbe zoekt massa

    Moos, je lijkt een keer Schwalbe speelt vals te schrijven waar je Schwalbe zoekt massa bedoelt.

  • Van Joop Kuyvenhoven op Geerlings en Batelaan spreken Staat van het Jeugdtheater uit

    @cultuurjutter: “@TweetaktNL: Nieuwsgierig naar de Staat van het #jeugdtheater? Lees hier de bijdrage van Rene Geerlings @BonteHondAlmere http://t.co/J71TQNJAMq”

  • Van harro op De eerste – Klootviool

    bij toeval bij zn try out terecht gekomen. Na 15 minuten weggegaan. Onbegrijpelijk dat Ton Kas zichzelf dit aandoet. Moppen als uitgangspunt, prima, maar niet ook als eindpunt!

  • Van Jeffrey Meulman op Toneelprijzen aangevuld in 2014

    Er is hier sprake van een begrijpelijke verwarring. De VSCD Toneelprijzen (Louis d’Or, Theo d’Or etc.) worden toegekend namens de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties. Hier verandert helemaal niets aan. Het festival heeft hier bovendien geen zeggenschap over, maar biedt slechts het platform.

    Ook het Gala van het Nederlands Theater is een activiteit van de VSCD en Promotie Podiumkunsten en acht jaren geleden om logische redenen aan het festival gekoppeld.

    Wat er wel is veranderd is het feit dat de festivalprogrammering steeds breder wordt dan de juryselectie alleen. Dit jaar werden voorstellingen als Hetty & George, Wie is er bang voor Virginia Woolf?, Small World en Speeldrift aan de juryselectie toegevoegd. In het verleden maakten de Toneel Publieksprijs en de Vlaamse selectie al deel uit van het festivalprogramma.

    Daarnaast gaat het festival een Prijs voor de Regie instellen en worden voortaan de voorstellingen geplaatst op de ‘longlist’ van de jury gaandeweg het seizoen bekend gemaakt.

    Het feit dat de VSCD jury en de festivaljury enige jaren geleden gefuseerd zijn levert mogelijk de verwarring op.

    Het festival tot slot, heeft de jury gevraagd om vaker en eerder met nominaties voor de Toneelprijzen naar buiten te treden, omdat gezelschappen hier bij de promotie van hun voorstelling profijt van kunnen hebben.

  • Van Hanneke op Othello

    Ik zit na te genieten thuis van weer een avondje Shakespeare. Wat was het weer een leuke avond. Wat een prachtige(actuele)tekstvondsten en creatieve oplossingen bij het veranderen van het decor door doodgravers(?). Speciale lof voor de prachtige requiem achtige muziek. Jammer dat deze niet te koop is. Ik heb me geen moment verveeld, de acteurs hebben me van het begin tot het eind weten te boeien. Ik verheug me alweer op volgend jaar. Vriendelijke groetjes Hanneke Radstaak

  • Van Rudi Goossens op Don Giovanni

    Ik heb al vele producties van Don Giovanni gehoord, de voorbije 30 jaar, maar deze was beneden alles. Buitengewoon slechte regie, bij elke aria zat ik van schrik op de rand van mijn stoel, en meestal terecht. Alleen de laatste aria van Donna Anna en de commendatore in het algemeen bevredigden een beetje mijn muzikale verlangen. Mozart zou net als de commendatore uit zijn graf opstaan, gelukkig was de productie ver van Salzburg. Wie durft daar nu een positieve recentie over schrijven? Iemand met weinig ambitie.

  • Van Ben Schmitt op Brand!

    Ik ben één van de “dansende” brandweermannen die het geluk heeft gehad om te mogen samenwerken met Kristina en haar ongelooflijk getalenteerde danser en danseressen. Met veel genoegen hebben mijn collega’s en ik meegedaan aan deze voorstelling. Ik heb Krisztina leren kennen als een vrouw waar de passie voor haar vak werkelijk vanaf druipt. Brand is voor mij een onvergetelijk avontuur geweest waar wij, soms met ferme hand, doorheen zijn geloodst.

  • Van Aagtje Smid op Siegfried

    Kom er net vandaan en helemaal eens met de recensie! Catherine Naglestad als Brünhilde vond ik ook helemaal geweldig!

  • Van Maud Bredius op Vals

    ‘Perceptie’ zou ontvangst betekenen? Dat is toch ‘receptie’?

  • Van Sandra op Schijnbewegingen

    Aan de kust graaft een Duits kind een schuttersputje, een Hollands joch probeert in het pierenbad de Delta werken te voltooien. Cultuurbepaald, toch?

  • Van Joop Kuyvenhoven op Hint over zelfstandigenaftrek op Paradisodebat

    … helemaal waar Jos, maar weglopen schiet ook niet op… hier lijkt me ook een schone taak weggelegd voor de ambassadeurs en redacteur van Scènes om de Volksvertegenwoordigers ‘kundig’ op de hoogte te brengen? Zullen we samen Mona een jaarabonnement cadeau doen?

  • Van Rob Ligthert op TM september 2013

    Mag ik de redactie van harte feliciteren met de keuze van de foto op uw voorpagina?

    Met vriendelijke groet,
    namens Wittenbols&Ligthert

    Rob L.

  • Van Jos Schuring op Hint over zelfstandigenaftrek op Paradisodebat

    Het niveau van het Paradisodebat is genant. CDA-woordvoerder Mona Keijzer vertelde in het museum vaak de kunst niet te kunnen duiden en vroeg zich af of de wereld daar beter van werd. Met schaamrood op de kaken heb ik voortijdig de poptempel verlaten.

  • Van Elly op Blind date

    Claartje , (Annabel) is een opkomend talent, gaan we nationaal en internationaal nog veel van horen.
    Wat een natuurlijke schoonheid.

  • Van Sadettin Kirmiziyüz op Nederlandse winnaars op Theater Aan Zee

    Benjamin Moen is inderdaad Nederlands. Hij is ook hard op weg Turk te worden.

  • Van Benjamin Moen op Nederlandse winnaars op Theater Aan Zee

    Een kleine correctie is hier wel op zijn plaats. Drie van de vier makers van BOG zijn van Belgische afkomst. Ik, Benjamin, ben de enige Nederlander. Samen vormen we een Nederlands/Vlaams collectief.

  • Van Frank van der Schaar op Frank Klijn 1957-2013

    Dank voor je mooie stukje. Theatercarriere van Frank startte trouwens al eerder. Voor 1985 was hij werkzaam als medewerker van de Ticketshop van het Amsterdams Uit Buro waar hij mij leerde hoe je op een enthousiaste wijze kaarten voor voorstellingen kon verkopen. De klant ging nooit met lege handen naar huis. Frank kon dat perfect.

  • Van Stella op Het Monica Da Silva Trio

    Ik neem aan dat de recensent weet dat Julius bij hen hoort (het is tamelijk duidelijk in de voorstelling, nietwaar?), maar dat hij het jammer vindt dat die grap met de drummer die zogenaamd uit het publiek komt niet verder uitgewerkt wordt. Was leuk geweest om het terug te laten komen, is een kans die ze hebben laten liggen.
    Erg rake recensie overigens.

  • Van cok sjoukens op Man met de hamer

    Echt zeer genoten van deze prachtige, zwaar lichamelijke en verrassende voorstelling!