De grootste kleinkunstenaar uit Edam-Volendam. Zeer genoten van zijn interpretaties en presentaties van Brel en Waits en zijn mooie vormgevingen. Doodzonde dit verlies. Condoleances en sterkte Mirjam en Frontaal: Tomas Tol, Volendam
En ja hoor Het NRC recenseert ook oppervlakkig. Dat begrijp ik wel na de dubieuze front pagina recensie over Anne, die als recensie genuanceerd was , maar kwa plaatsing in de krant dubieus. Heeft het gebrek aan inhoudelijke recensies te maken met de komkommertijd in de kranten of over het over the hill respect voor van den Ende.
Maakt de voorstelling het belang waar van een sentimenteel verhaal, als je weet dat er in WO I behalve 5 miljoen jonge mannen ook nog eens 2 miljoen paarden de dood zijn ingejaagd? Het lijkt pervers om een oorlogsverhaal te maken, waarin het publiek niet uit zijn comfortzone gehaald wordt. Zou er één mens zijn bij wie na het zien van deze voorstelling een verandering heeft plaatsgevonden in zijn attitude tegenover het fenomeen oorlog?
Ik heb nog nooit zo’n inhoudelijk slechte recensente gelezen. War Horse is: bad acting en veel geschreeuw door acteurs. De tekst is een aanrijging van houtje touwtje zinnen en de vertaling van kleine grappen is melig. Het ontbreekt aan goede acteurs die een slechte tekst nog goed kunnen maken. Het lichtontwerp voldoet niet , op de eerste rij van het balcon kun je zelfs de acteurs in enkele scenes nauwelijks zien. De truc met de tank is kindertoneel. De fantastsiche truc met de twee paarden is in de pr vooraf al zo uitgemolken dat je verwachtingen torenhoog zijn. Die verwachting wordt niet ingelost. De grote vraag blijft, waarom de piste niet is gebruikt. Het antwoord is dat ticket verkoop is belangrijker. Wat een gemiste kans.
Ook ik was aanwezig bij de premiere van deze opera. Ik heb genoten van begin tot eind. Dat Tamir Chasson de hele partituur op de vleugel gespeeld heeft, heeft mij geen moment verveeld. Hij deed dat meer dan goed, hij deed het uitstekend. En ja, het is goedkoop maar alleen in financieel opzicht, geenszins in artistiek opzicht. De kaarten kosten dan ook slechts € 27,50 in plaats van € 80 of meer zoals bij een opera met orkest. Maar dat is volledig in overeenstemming met een van de missies van dit gezelschap zoals vermeld op hun website: opera aantrekkelijk maken voor de jeugd door betaalbare produkties te brengen. Ik heb genoten van begin tot eind. Een absolute aanrader.
Helaas vind ik de recensie ook niet overeenkomen met wat ik zag. Een sterk begin voor aanvang, van de vader die geld inzamelt voor de dichtende monteur. De eerste scene, een frans(achtig) leidje, prachtig. Daarna…gaat het mis. Had er een garagerock-concert van gemaakt, zonder stoelen, zonder vrouw, gewoon recht toe recht aan. Het spel was onder de maat. Had het bij de liedjes gehouden (die in de kleine ruimte te hard was). Mooi als theater de verbinding zoekt met poezie, maar wat mij betreft hier zonder succes.
Vaak hoor ik in mijn omgeving de klacht dat sprekers op televisie moeilijk of niet te verstaan zijn. Diederik van Vleuten was in zijn uitzending “Buiten Schot”van het eerste tot het laatste woord te vestaan op normale geluidsterkte. HK
Wat een deceptie deze voorstelling. Onsamenhangend, spel was slecht en de muziek onnodig hard. Het decor: een 2CV gaat omhoog, en een 2CV gaat omlaag. Ondanks de verwachtingen van het decor, een dichter (die onnodig even aan het eind moest tonen niet homoseksueel te zijn) die ongeinspireerd meespeelt. Mooie voorstellingen van Flint gezien maar dit was een tegenvaller. De verschillende rollen van de dame was met tenenkrommende stemmen. Soms kan het gestuntel charme hebben, hier vond ik het echter alleen maar storend. Hoop dat de volgende weer fraaier wordt!
Een mooie recensie voor een bijzonder stuk, waarvoor dank. De put bij het diocesaan heiligdom Onze Lieve Vrouw Ter Nood heet echter de Mariabron. Of desnoods de Runxput, de oude benaming voordat het mirakel geschiedde.
De laatste vriend van Napoleon. Hoe een prachtige voorstelling om zeep is geholpen. Waarschijnlijk heeft de regisseur meer gedacht aan een TV registratie dan dat de voorstelling in het bijzijn van publiek moest worden gespeeld. Er was van het geheel ongeveer de helft te zien en de gedeeltes die zich buiten, uit het zicht van het publiek afspeelden, gaven je het gevoel naar een hoorspel te luisteren. Jammer een gemiste kans van een overigens goed spel en goede muziek en zang.
Genoten van perfect gespeelde Schettinovoorstelling op 30 mei in de Kleine Komedie. Heerlijk scherpe teksten – prima ondersteund door en aangevuld met muzikaal kwartet van bijzondere kwaliteit. Heel erg bedankt!
Wat huiverig ( hoe zo toneel in een garage?) gingen we warm aangekleed, (een aanrader, voor wie nog gaat) naar de voorstelling. Om er warm( maar dan niet lettterlijk) en met een meer dan voldaan gevoel vandaan te komen. Beslist een aanrader voor wat betreft het spel, de poezie en de muziek, bravo!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van tomas tol op Léon Tol overleden
Van Marieke Holland op War horse
Van Willem Westermann op War horse
Van Marieke Holland op War horse
Van Rachel Polak op Orfeo ed Euridice
Van Peter op Garagepoes
Van eef op Delusion of the Fury
Van H.Kloet op Buiten schot
Van Meike op Little Voice
Van T.Bergink op Garagepoes
Van Matthew op Twools16
Van leila verlinden op Twools16
Van van leeuwen op Bankzitten
Van Heiloo-Online op Woyzeck, een waanopera
Van Wolter Kobus op De laatste vriend van Napoleon
Van gerrit hommerson op Schettino!
Van Heddy walter op Garagepoes
Van Sieta op Garagepoes
Van Floor Vogelaar op Via Berlin wint Charlotte Köhler Prijs
Van G. Burgers op Garagepoes