2 of 3 sterren? Beide echt niet waard. Wat een vreselijke voorstelling. Echt niet grappig. Zo racistisch, zat met plaatsvervangende schaamte in de zaal. Een stuk ging hij improviseren en dat was redelijk grappig. Echt geen aanrader. Zonde van het geld.
Gisteren in Heerlen onder de indruk van Ellen. Voor mij was het zeker niet rommelig, knap in elkaar gezet met een boodschap. Genoten van haar stem en uitstraling. En de groeten aan Arie.
Wij vonden de show heel mooi en origineel. Grappig en soms ook heel serieus. De moeite waard. En we hadden een fijne avond in de schouwburg in Eindhoven. Ga zo door.
Gezien 14 mei, Ik heb genoten van een super leuke voorstelling , heerlijk in het prachtige natuurgebied. Het Roodkapje (Denise Beekman) heeft de rol prachtig neergezet bij de start, vol pauwer en temperament . Waarna vele grappige verrassende momenten met de hele groep die door het publiek gevolgd werd echt leuk zo een openluchttheater. Ik kwam van ver maar het was de moeite waard! Frieda Mooijman
Gisteren naar de voorstelling in Den Haag geweest. Allereerst het negatieve: Soms onverstaanbaar door de te harde muziek. Positief: uitstekende rol van Guido Spek, topprestatie van Vera Mann (Musical-award!?). Kortom dit was voor mij, ondanks geen happy-end een aangename avond.
Thuis bij Ellen is een werkelijke prachtige voorstelling! Schitterend gezongen, en gespeeld. Prachtig decor, geluid, licht , alles klopt. Zeer origineel en verrrassend ook. zonder vals sentimenteel gedoe, steengoede teksten, en zonder veel poespas, een one woman show. En, zeg nou zelf, wie kan nou zoiets dergelijks?? ’t heeft zelfs internationale allure. En het gaat ook nog over belangrijke dingen. Ik was zeer onder de indruk. Is dit alles jou ontgaan? Gezien in Hooddorp. Wat een raar verhaal is hierboven geschetst! Schaam je!
Wat een ongelooflijk zuur stukje zeg. Werd me pas bij het lezen van de recensie bewust dat ik schijnbaar een dramatische lijn of logica had moeten ontdekken. Kunst is emotie en dat is precies wat Ellen ten Damme bij mij wist op te roepen. Prachtige liedjes, wonderschoon gezongen en vaardig aaneen geregen door wat theatrale elementen die je voluit deden lachen en waarbij je soms een traantje moest wegslikken. Ik ben fan van haar geworden.
Dan stel ik voor om de details van de afspraak via de mail kort te sluiten. Op welk(e) e-mailadres(sen) zijn jullie het beste bereikbaar? Dan neem ik na het weekend contact op.
Haar bescheidenheid heeft haar uiteindelijk te veel gekost. Het lag niet in haar lijn om erkenning te vragen voor haar onnavolgbare kennis en inbreng. Ze is een groot verlies voor cultureel Amsterdam.
Hoi Bregtje, Als je de Volkskrant, Parool, Telegraaf etc. recensies leest.. Hebben zij ook commentaar en kritiek maar dat wordt met respect geschreven.. Jullie(theaterkrant.nl) zien het glas half leeg ipv half vol.. Dat Ish het verschil!!! Ps. Dat gesprek wil ik (en Ernst Meisner) wel aangaan hoor..
Wij hebben afgelopen zondag genoten van de voorstelling en met ons iedereen , die in de zaal zat. Ik heb van te voren wat recensies gelezen, mijn man niet, die wilde “blanco” naar de voorstelling kijken. Maar hoe blanco kun je zijn als je eigen dochter mee danst ? Ik ken nou toevallig het verhaal en misschien vind men dat belangrijk, maar als de show begint , de muziek start en de dansers opkomen , vergeet merendeel het verhaal denk ik. In de pauze stonden we op het balkon, 2 dames naast ons, zij genoten maar kenden de verhaallijn niet. Weet je wat, het maakte niet uit. Kortom een fantastische avond gehad, zei meteen : “Deze show is toegankelijk voor een breed publiek ” en NARNIA ROCKS !
Ik kom eigenlijk nooit bij het ballet. Ooit wel eens, toen ik nog op de HAVO zat, met school naar een voorstelling geweest en weet nog dat ik dat toen wel erg kon waarderen maar het kwam verder gewoon nooit op mijn pad.
Straatkunst heeft mij altijd het meest geraakt. Op twaalfjarige leeftijd geprobeerd te breakdancen. M’n buurjongetje diverse keren op z’n nek gegooid in de zandbak van een naburige school. We wilde natuurlijk die back flip kunnen die we op TV hadden gezien. Rapteksten schrijven van dergelijke kwaliteit dat ik iedere dag nog dankbaar ben dat er toen nog geen Facebook was. En tot ergernis van mn vader (hoofdinspecteur bij de Politie) heb ik nog een tijd gedacht dat de hele stad zat te wachten op m’n graffiti kunsten. Uiteindelijk een creatieve opleiding gevolgd en wat omzwervingen beland in creatieve video productie.
Soms bezoek ik nog wel eens een museum en verbaas mijzelf dan iedere keer weer hoe mooi kunst is, wat het met mij doet en hoe het inspireert.
Een collega attendeerde mij op Narnia. Een fusion van Ballet en Hip Hop. “JA! Daar wil ik naar toe!”
Afgelopen vrijdag was ik er. De zaal bomvol. Van 8 tot 88. Klassieke kunstliefhebbers tot de boyz & chicka’s from the hood. Mensen in gala, smoking, mooie jurken, kleine meisjes in prinsesjurk, strikjes, smokings. Maar ook mensen in panter leggings, snapbacks, collector Jordans, trainingspakken, air maxjes, alles. Alleen dit was al gaaf. Deze werelden die bij elkaar komen.
Misschien was ik de enige maar ik kende het sprookje van Narnia helemaal niet. Ik ben gewoon gaan zitten en het gaan ervaren.
Klassiek ballet, reggeaton, breakdance, vogue en waarschijnlijk nog een heleboel andere dance stijlen die ik niet ken. De muziek, de kostuums (!), het decor (met projectie en het bewoog). De inzet en plezier van de dansers. Een stortvloed van super vette kunst. Al na 10 minuten gleed ik in m’n creatieve voorvocht bijna van mn stoel. Dit is vet! Ik was even vergeten hoe gaaf het was om mensen met zo’n controle, bewegelijkheid, ritmegevoel te zien bewegen.
Natuurlijk zag je het verschil in hoe iemand zich beweegt als een breakdancer een ballet move doet. Maar dat is toch juist cool? Z’n homies zitten in de zaal en hij staat daar ballet te doen met een gast in maillot. Niets ten nadelen van de man in de maillot (uitstekende lantarenpaal). Maar ballet is nou niet echt ‘street’ en hij durft zich daar dus kwetsbaar open te stellen. Dit geldt overigens ook vanuit het ballet oogpunt denk ik.
Hiernaast de onbeschrijfelijke sicke breakdance moves die ik heb gezien perfect passend gemaakt in dit verhaal. Hoe die witte heks zich bewoog… ik weet niet wie je bent maar ik ben verliefd op je! Oh en die bevers… Jullie moeten solo gaan, echt!
En toen wat ze verdiende: Staande ovatie, minuten lang. Gillend en fluitend heb ik bijna m’n arm uit de kom geklapt. Wat een super avond!
Dit is als de Jeugd van Tegenwoordig feat. Jules Deelder, top to bottom NS treinen in het rijksmuseum, de laatste Milaan couture van Carhartt. Een super kunstig vormgegeven fusie van twee werelden, normaliter ver van elkaar. Beste recensent – Bregtje Schudel, ik ben bang dat je het niet hebt begrepen.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Hop Hop op Absurd verlicht
Van Tessa op Roodkapje op het Balloërveld
Van FanWork op De laatste getuigen
Van George Taselaar op Thuis bij Ellen
Van ineke en wim op Amok
Van Frieda Mooijman op Roodkapje op het Balloërveld
Van kristien op One.
Van Rob Beekink op Hartsvrienden
Van Thom op Thuis bij Ellen
Van gert wagenaar op Thuis bij Ellen
Van gert wagenaar op Thuis bij Ellen
Van Ans op Powervrouwen 2
Van Geert Kruize op Thuis bij Ellen
Van Bregtje Schudel op Narnia: de Leeuw, de Heks en de Kleerkast
Van Ernst Zwaan op Mirjam Bentz van den Berg overleden
Van Suzanne op Een pure formaliteit
Van Thom op Narnia: de Leeuw, de Heks en de Kleerkast
Van Marco Gerris op Narnia: de Leeuw, de Heks en de Kleerkast
Van Cora Kottenhagen op Narnia: de Leeuw, de Heks en de Kleerkast
Van Martijn op Narnia: de Leeuw, de Heks en de Kleerkast