Alle reacties

  • Van Thom op Een avond met Dorus

    Dan hoef je niet ver te zoeken. Op de reactie boven je staat hoe je aan kaarten kunt komen.

  • Van c huissoon op Een avond met Dorus

    ik ben op zoek naar kaartverkoop van dorus

  • Van Erik op Boy 7 (12+)

    Veenkamp is Veerkamp. Ook klopt de zin “Hij reduceerde haar verhaal tot een opgejaagde aaneenschakeling van scènes, die elk het verhaal keurig een stapje verder helpen, totdat we anderhalf verder zijn en alle problemen weer zijn opgelost.”, niet. Ironisch voor iemand die zegt dat de schrijver een opgejaagd stuk heeft geleverd.
    Verder ben ik benieuwd waar het stuk nou te kort schiet, ik mis concrete voorbeelden, dat zou ik leuk vinden om te lezen. Nu snap ik niet zo goed wat er mis is met de voorstelling volgens deze Jarssens.

    Succes met deze recensent.

  • Van PCM van den Boer op Lucas De Man presentator Kunstuur

    Waar is mijn kunstprogramma gebleven. Met de hele discussie over meer inhoud op de publieke zenders is het terugschroeven van tijd en inhoud bij kunstuur toch wel een heel erge tegenvaller. Ipv een actueel programma over kunst krijg ik nog wat oude filmpjes voorgeschoteld Beschamend zou ik zeggen

  • Van Nathalie op Stoner

    PS; een inleiding is zeker goed wanneer je het boek niet hebt gelezen, maar een ‘verteller’, zeker in het fragmentarische deel voor de pauze waar tijdsprongen niet uit de verf komen, zou ook een aardig alternatief zijn (geweest). Waarom zou UdG dat niet zelf op zich nemen met zijn prachtige stem?

  • Van Nathalie op Stoner

    De recensie is de spijker op zijn kop! Bolhuis stak er met kop en schouders bovenuit, Bussemaker is een goede acteur, maar als Stoner verkeerd getypecast ( te ‘rond’, niet introvert genoeg). Ik vind de sfeer en/van de tijdsgeest (1900-1950!) onvoldoende getroffen: dat had met name door het taalgebruik aan te passen veel verfijnder kunnen worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld: ‘Dankjewel’ zou kunnen zijn ‘ Dank u zeer’, het zit m in nuances. Van Ursul de Geer had ik op dat vlak veel meer verwacht. Het decor daarentegen is effectief ingezet evenals de muziekfragmenten (hadden er nog een of twee meer mogen zijn). Gezien in Amersfoort op 15 januari 2015.

  • Van Cobie Lauck op Polderman baart zorgen

    Beste Katinka,

    Vandaag 17 Januari, naar je show geweest in de Mythe in Goes.
    Ik vind het een hele goede show, vooral het ,,poppenkast,, gedeelte wat geprojecteerd wordt op het podium, heel goed gevonden.
    Alleen het woord ,KANKER, moet je eruit halen ,dat is heel verdrietig voor een heleboel mensen .
    En zeker voor ons, wij hebben op hele jonge leeftijd iemand verloren aan deze ziekte.

  • Van Bea Rigter op Hamlet

    Helemaal mee eens!!,

  • Van Beline Keij op Stoner

    Deze recensie bewijst weer eens
    dat je ze eigenlijk nooit van te voren moet lezen en in ieder geval niet door moet laten beinvloeden. Voor mij was Stoner de mooiste voorstelling van dit seizoen., prachtig gespeeld!!! Misschien hielp het dat ik het boek had gelezen, maar ik sprak ook iemand die van niets wist en net zo onder de indruk was als wij. Ook mij raakte het toneelsuk en kan het iedereen aanraden!!!

  • Van Anna op Diva diva's

    Ik vond het vanavond in spijkenisse een geweldige voorstelling. Heel bijzonder

  • Van G.Cool op Morsure

    Rasposo gezien in de Brionnais, op het platteland van Frankrijk.
    De recensie klopt, technisch gezien, maar doet geen recht aan het geheel. De tent, de artiesten, de acrobate, de tijger, de muziek….in alles een feest der herkenning uit mijn jeugd waar herinneringen aan circussen als Strassburger in Carré, Knie, aan de hand van mijn oudoom die de rol van mijn overleden grootvader had overgenomen.
    Een onvergetelijke en onbetaalbare avond voor 14 Euro…!
    Ik heb alle artiesten bij de uitgang een hand gegeven. Uit dankbaarheid!

    Kortom: Gaan, voor uzelf, met uw kinderen en kleinkinderen!

  • Van Hans Bos op Nieuwe hoofdredactie Theatermaker en Theaterkrant

    gefeliciteerd Simon en Anouk! Wat een goed nieuws:) Groet van Hans en Esther

  • Van johan weghorst op War horse

    Ik heb de voorstelling zojuist mogen bewonderen.
    Hulde voor de zeer fraaie zang van de Keltische verteller in combinatie met zijn accordeon begeleiding,ook de koorzang was goed.
    Het decor was wellicht wat sober,maar doeltreffend .
    Ik vind het erg knap hoe men met licht/geluid effecten de juiste sfeer weet neer te zetten in betreffende scenes.
    De paarden en de spelers die de paarden in beweging brengen vond ik ronduit fantastisch.
    Een verbeter puntje zijn wat mij betrefd de uniformen..niet authentiek ,althans niet alle,en dat is jammer.
    Heel knap dat men de paarden zo heeft kunnen ontwerpen en maken.
    De muziek was mooi,jammer dat er geen echt orkest bij zat,maar okay.dat doet niets aan de muziekkeuze af.
    Trompetsignalen zijn wel authentiek..
    Ik vind dat men door het “wolkje ” boven in het decor ,heel handig en slim effecten zoals regen ,storm,gevechtscenes,ect heeft kunnen laten zien.
    Een mooie productie,die zeker de moeite waard is om te gaan zien.

  • Van Danielle vd Berg op Nieuwe hoofdredactie Theatermaker en Theaterkrant

    Gefeliciteerd Simon en Anouk! Logisch dat jullie het zijn geworden. En Constant (alvast) bedankt voor je nieuwsgierigheid, bevlogenheid en voor strijd die je hebt geleverd om TM en Theaterkrant te behouden. Missie geslaagd!

  • Ruud Buurman

    Van Ruud Buurman op Zonder voorbehoud

    Het is niet mijn ‘professionele site’ meneer Pleij. Het is dus ook niet aan mij anonieme reacties te verwijderen. De site is een onlineplatform waarop leden vande Nederlandse Kring van Theatercritici alle vormen van podiumkunsten beschrijven en recenseren. Dit even ter uwer informatie wat betreft het begrip ‘ professioneel’ . Ik leef er van.
    Ik maak ook niet uit wat u als goede recensie ziet en als u die zelf grensverleggend vindt, fijn voor u. Ik heb u mijn bezwaren gemeld dat u uw ‘ grensverleggende ‘ recensie van uw Roosendaalse site als ‘reactie ‘ onder die van mij zet. En daar redenen voor gegeven.
    En wat de laatste zin betreft : na twintig jaar zestig tot tachtig cabaret en kleinkunstvoorstellingen per seizoen, en flink wat jury’s van cabaretfestivals en cabaretprijzen meet ik mijzelf inderdaad dat onderscheidingsvermogen aan.

  • Moos van den Broek

    Van Moos van den Broek op Zestien nieuwe leden voor Akademie van Kunsten

    Dank voor de informatie. Heel fijn, maar graag nu wat inzichten in de activiteiten van dit ‘orgaan’, dat vind ik eerlijk gezegd interessanter dan deze aankondiging van nieuwe leden. Of gaat dit alleen om status hier?

  • Van Silke op Somedaymyprincewill.com

    ik vond dit echt een geweldige voorstelling, heb gelachen maar het drong ook tot me door hoe moeilijk het eigenlijk is om een nederlandse moslim te zijn

  • Van Thom op Zonder voorbehoud

    Je recensie ”grensverleggend” noemen is niets meer en niets minder dan lachwekkend. Sexistisch en humorloos is een betere omschrijving.

    Daarbij: Wat boeit het of mensen met hun volledige naam of enkel voornaam reageren en of ze postbode of accountant zijn? Het lijkt me dat ieder recht heeft om zijn mening te uiten en zijn boodschap te schrijven hier. Of vindt je de ene mening belangrijker dan de ander? Want dat spreekt dan ook weer boekdelen.

    Daarbij is ”anonimicus” geen goed Nederlands woord.

  • Van Jaap Pleij op Zonder voorbehoud

    Nu meneer Buurman gemeend heeft zich ook in de discussie te moeten mengen, wil ik toch nog even een paar dingen in zijn richting naar voren te brengen. Anonimicus wordt dus vriendelijk verzocht zich hier niet verder mee te bemoeien. Als meneer Buurman zo trots is op zijn ‘professionele’ site, is het mij een raadsel waarom hij anonieme reacties of pseudoniemen toelaat (alleen een voornaam vermelden is synoniem voor anoniem). Bovendien is het niet aan hem om uit te maken waar een recensie aan moet voldoen, hoe
    professioneel’ hij zichzelf ook mag achten. Kennelijk is het begrip ‘grensverleggend’niet aan hem besteed. Ik denk dat meneer Buurman ook niet kan beoordelen wat voor soort zinnen gemiddeld begaafde theatermakers al dan niet op papier krijgen. Vreemde afsluiting derhalve. Of ik het verder bij Dichtbij Roosendaal hou, is aan mijzelf om te bepalen. Zeker niet aan meneer Buurman, die ik verder erg veel succes wens met zijn ‘professionele’ theatersite, en ik hoop dat hij de durf kan opbrengen om anonieme reacties voortaan direct te verwijderen. Nu is de discussie echt gesloten!

  • Van hans croiset op Nieuwe hoofdredactie Theatermaker en Theaterkrant

    verheug me op het nieuwe team, veel sukses
    hanscroiset