Alle reacties

  • Van lea szulc op The End

    vrijdag 5 juni. Inderdaad veel herhaling en nauwelijks een verhaal. Een mislukte productie. Jammer voor alle moeite, met een goed verhaal had het best iets kunnen worden….

  • Van Caspar Nieuwenhuis op Las Vegas

    Waarom moet @Kester Freriks in deze recensie zo nodig een normatief statement plaatsen? Alsof er een juiste benadering voor theater zou bestaan! Onhebbelijke, burgertruttelende betweterij.

    Ironisch genoeg heeft Freriks in zijn alinea over ‘een ernstige omissie’ zelf een ernstige omissie laten staan. Er wordt in de aangehaalde zin op de flyer naar geen enkele film verwezen. De zin spreekt over de voorstelling. Er is geen woord weggevallen, er is geen foute verwijzing gemaakt, Freriks heeft een eigen (onjuiste) lezing gevormd en er een negatieve kwalificatie aangehangen. Chapeau.

    Ps. deze voorstelling is niet gemaakt ‘onder de hoede van Frascati op locatie’, maar onder de hoede van Likeminds.

    Ps 2. iedere theatermaker heeft recht op een 2-sterren recensie. Wat mij betreft geldt dat ook voor recensenten.

    Ps 3. deze recensie van Freriks verdient 2 sterren

  • Van R.W.H.B.Duppen op Lulu

    Anders dan in de seizoensbrochure van de huidige Nationale, voorheen Nederlandse Opera staat vermeld en door NRC Handelsblad in de Holland Festival bijlage (28-05-2015) wordt herhaald ging de door Friedrich Cerha voltooide versie van Alban Berg’s Lulu al op 2 oktober 1980 in première in het Circustheater in Scheveningen. Het was de grote verdienste van de toenmalige intendant van de Nederlandse Opera, Hans de Roo om een jaar na de wereldprèmiere in Parijs onder Pierre Boulez de Nederlandse première te doen plaatsvinden. De hoofdrol werd net als in Parijs gezongen en gespeeld door de onvergetelijke Teresa Stratas. In het jaar dat de Nationale Opera 50 jaar bestaat mag dit wapenfeit niet onvermeld blijven.

  • Van Balhuizen op The End

    Met uw recensie slaat u de plank volkomen mis.
    Als u voor theater of opera komt, zou u zich beter concentreren op de libretto en niet zo veel aandacht moeten schenken wie of wat de teksten ten gehore brengt, dat is slechts de vorm. De manga-fans waren juist teleurgesteld géén pop-optreden van Miku te zien, maar een echte opera met thema ’the end’.
    Een blik in programmablad had u wellicht kunnen informeren dat Shibuya onlangs zijn vrouw/vriendin is verloren, en dat deze opera na dit verlies is geschreven. U doet dat af als gefilosofeer van de koude grond, en daarbij blijft het bij wat betreft uw mededelingen over de inhoud.
    De vragen die het bij u oproept, wacht even, als iets vragen oproept, was dat juist niet iets wat we van kunst verwachten? Het is duidelijk dat ook u een manga-show verwachtte, en de opera niet op zijn merite heeft beoordeeld. En áls u de opera al op zijn merite heeft beoordeeld, dan zijn uw meetlatten waarschijnlijk klassieke opera’s waar het verhaaltje leuk door dikke sopranen in oubollige kostuums wordt vertolkt, óók met nederlandse boventiteling, want het verhaaltje moeten we wel kunnen volgen.

  • Van Anouk Leeuwerink op Judith Herzberg schrijft nieuw stuk met de Theatertroep

    Hi Kaspar,

    I will send your email adress to the Theatertroep, so they’ll be able to contact you.

    Best wishes,
    Anouk Leeuwerink

  • Van Kaspar Schroder op Judith Herzberg schrijft nieuw stuk met de Theatertroep

    Hello.
    I am the director of the documentary film Mrs. Herzberg is inspired by. Any possibilities of getting an english copy of this article?
    Regards
    Kaspar Schroder

  • Van haverkamp op Absurd verlicht

    was in Maasluis 30-05-15
    vond het wat kort maar heb echt genoten ik vond het in een woord geweldig

  • Van Maria Hoet op Beloven en laten

    Opmerkelijk, als je kritiek hebt op de flut-recensie van Mevrouw Wendy Lubberding. Wordt deze kritiek niet geplaatst.
    Als iemand naar de voorstelling Beloven en laten van Inge Wannet wil. Kijk dan op de website www.parktheater.nl daar lees je wat het publiek er van vindt.
    Zonder het superieure toontje van Lubberding.

  • Van Sarah wilbers op Huub Stapel en Cyriel Guds in theaterprimeur Intouchables

    Heel veel succes gewenst door je familie uit tegelen, familie Wilbers!

  • Van Maria Hoet op Beloven en laten

    Wat een merkwaardige recensie. Een muziekkiosk (???) is het Open Luchttheater. Gelukkig zaten de bezoekers droog.
    Mevrouw Lubberding heeft free-lance weinig lokatie theater gezien
    en kennelijk nog nooit gehoord van Inge Wannet, laat staan ander werk van haar gezien. Gisteren heb ik de voorstelling gezien en geboeid gekeken.
    Mensen die belangstelling hebben voor lokatie theater: Beloven&laten kunnen beter de recensies/reacties van bezoekers van wwwparktheater.nl lezen. Deze hebben meer te vertellen dan deze flut recensie. In superieure toon. Who the hell is Lubberding?

  • Van frans op Witte Nar

    Ik ben aanzienlijk minder positief dan Rings. Ik vond “Witte Nar” een grote teleurstelling. Waarin Bloemen het sterkst is, het zingen van serieuze liedjes in haar eigen taal, wordt in dit programma nauwelijks benut. Veel Engelstalig, weliswaar prachtig gezongen, maar op geen enkel moment springt de vonk naar de zaal over. Maar wat nog veel erger is, Bloemen probeert ook de lolbroek uit te hangen. Op een tenenkrommende manier speelt ze een dronken vrouw(ik heb het bij het amateurtoneel veel beter gezien) en imiteert bekende Nederlanders zo slecht dat je bijna medelijden krijgt met deze vakvrouw, die in voorgaande shows haar zangkwaliteiten veel beter benutte. Nu blijft er niet veel meer over dan een quasi pompeus aandoend programma, waarin er op een amateuristische manier soms nog wat gaatjes tussen de liedjes gevuld moeten worden. Jammer Karin,je stelde me ernstig teleur! Met weemoed denk ik terug aan voorgaandeshows. Met dat visitekaartje in de hand ging ik naar het theater, maar ik heb dat kaartje voorlopig maar even in een ver hoekje gelegd.

  • Van frans op Thuis bij Ellen

    Volledig akkoord met deze recensie. Geen opbouw, geen verhaallijn, geen drama. Wel een prachtige , veelzijdige stem, schitterende teksten, een mooie, atletische vrouw maar wel in een rommelige setting met een acrobate, een tamme ekster en wat misplaatste decorwisselingen. Ik miste soms de dynamische Ellen !

  • Van Gerard Kuijper op Thuis bij Ellen

    Absolute top…een veelzijdig multi talent…zeer zeldzaam.

  • Van Manda op Twee-eiig

    Goede lyrics, leuke thema’s met de boodschap dat echte vrienden en familie gekoesterd moeten worden. Dit alles met humor en een knipoog. Mc Brainpower heeft verborgen talenten laten zien met zijn onderhoudende monologen en Jürgen Raymann zijn rapkunsten naast zijn humor. Mensen deze show is leuk om naar toe te gaan, ook al zeggen een aantal recensenten wat anders. #fuckthecritics

  • Van Tim op You're Not Alone

    Vond het overigens ook wel jammer dat de Theaterkrant recensie zo gigantisch veel weggegeven had. Het einde met dat masker verklappen is gewoon een gigantische spoiler weggeven.

  • Van D. Addens op Danspremière op begraafplaats onder dreigementen afgelast

    Van een voorstelling waarin ik een aantal jaren geleden speelde op de Noorder Begraafplaats in Amsterdam Noord in het kader van het Over het IJ festival moest ook een aantal voorstellingen afgelast worden na uiterst tendentieuze berichtgeving door AT 5

  • Van Leen Roetman op Daral Shaga

    Hartverscheurend! Sublieme afstemming van zielroerende muziek en zang, tekst, acrobatiek, videoprojecties. Deze voorstelling dient onder prijzen bedolven te worden!!

  • Van B.Hollander op Daral Shaga

    Indrukwekkende voorstelling die je ziel aanraakt! Deze voorstelling had ik niet willen missen., prachtige avond.

  • Van Tim op You're Not Alone

    Na aanleiding van de goede recensies van The Guardian en The Scotsman naar de voorstelling gegaan vanavond. En ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Ook nog altijd de vraag of het nou allemaal wel echt of gewoon briljant met voorbedachte rade bedacht in elkaar gezet is. Wat nou als alles niet echt was? Wat nou als de mensen die meededen acteurs waren? Want dit is toch te bizar voor woorden?

    Wat je er ook van vindt, ik denk dat de recensent er iets te plat naar gekeken heeft en iets teveel zijn ongemakkelijkheid laat spreken. Kan me denk ik daarom ook meer vinden in die toprecensies die je kunt vinden op http://www.comedy.co.uk/fringe/2014/kim_noble/.

  • Van G. Flaubert op Of Ivory and Flesh – Statues also Suffer

    De dwaasheid van sommige recensenten nog steeds verrassen met hun kinderlijke teksten. Moeilijk om te zien welke punten van deze recensie zijn de zwakste. Een schande voor de kunsten. Geef de lezers inhoud boven mening.