Alle reacties

  • Van Ellen van Alphen op De Schouten Schoenen Aan

    Zoetermeer, geweldige show met soms iets te platvloerse stukjes over Caroline vd Plas bijvoorbeeld. IJzersterk maar waarom dan doorgaan in onderbroekenlol?

  • Van Marianne op Onze Jordaan

    Adembenemend! Afgelopen zondag op balkon . Uitgenodigd voor mijn 70 e verjaardag van mijn oude buurvrouw .
    We hebben genoten van begin tot einde !
    Fantastisch id een lach 😆een traan 🥲.
    Zo mooi geacteerd en gezongen.
    Echt een aanrader .
    Met vriendelijke groet

  • Van Claudia op LevensLong

    Gisteren de voorstelling gezien en het was prachtig! Juist het decor en de kostuums refereerden aan de presentatie van Robert! De jongens brachten het met overtuiging, liefdevol en met respect voor het origineel! Petje af.

  • Van Iteke Traas op 40-45, de Musical

    Wij zijn op 22 oktober naar 40-45 geweest met 8 personen. We waren erg onder de indruk, wat een spektakel. Er werd goed gezongen en geacteerd; de muziek is prachtig; het verhaal is boeiend. Door de koptelefoons zijn alle gesproken en gezongen teksten goed te verstaan. Je zit mede door de koptelefoons helemaal in het verhaal. De visuele effecten en de belichting zijn van toegevoegde waarde aan het geheel. Een echte aanrader.
    Ik en mijn man gaan zeker nog een keer. Het enige minpunt zijn de stoelen: die zitten erg krap, daar waren wij het unaniem over eens, dus dat is wel jammer. Toch zal dit ons niet weerhouden om nog een keer te gaan.

  • Van Het Rooster/ Lennart op Manifest Over het IJ: 'Laat de rode klapstoel staan in de stad. Laat Over het IJ blijven.'

    Enorm zonde als zo’n toffe club als Over het IJ verdwijnt. Ver voordat Amsterdam-Noord hip was waren ze er al. Hun 32 jaar ervaring geeft een enorme kennis en netwerk. Eeuwig zonde om zo’n unieke club met superbevlogen mensen weg te snoeien. We hopen dat er op de valreep nog een list gevonden wordt.

  • Van Melissa Knollenburg op Sheralynn Adriaansz wordt artistiek directeur van Likeminds

    Misschien wel het beste nieuws van dit seizoen.

  • Van MvDD op Shrek de Musical

    Misschien moet de recensent kijken met kinderogen, en niet als ouder iemand met een herinnering aan een film van jaren terug. Dan kijk je anders en geniet je volop, net zoals wij gedaan hebben. Het is niet voor niets een familievoorstelling!

  • Van Helma Vermeer op Shrek de Musical

    Hallo allemaal,
    Shrek was geweldig . Zeker de moeite waard om met het gezin te gaan . Was een gezellige middag. Mooie voorstelling. Shrek een goede zanger, maar vooral werd onze aandacht getrokken door de Heer Farquaad. Goede acteur. ( geloof darren van der lek) Zat helemaal in zijn rol. Bewoog zich (ondanks de beperking van spelen op je knieën )
    zo goed echt een talent.

  • Van jan de Boorder op Shrek de Musical

    Hier dan onze reactie. Wij zijn met onze 5 kleinkinderen leeftijd vanaf 5 jaar naar shrek geweest in Luxor Rotterdam. Ze vonden het geweldig! Genoten hebben ze. Begrepen het verhaal ook goed. Ze vonden de Heer Farquaad de leukste. Ezel ook wel maar de Heer Farquaad was leuk en spannend tegelijk.
    Wij als opa en oma hebben ook genoten zeker van de mooie decors en kleding. Veel bewondering hadden wij voor de Heer Farquaad alles doen op je knieën , dansen lachen springen en acteren. Pff zo moeilijk leek ons dat en bijzonder zwaar

  • Van Jeannette Noltee op Waanzien

    Wat een voorstelling, zij heeft heel veel kanten, k heb gelachen en bijna gehuild de boodschap die ze brengt, komt heel goed over voor mij verdient zij een prijs voor de hele oeuvre, bedankt Mouna.

  • Van Betsy van den Berg op 40-45, de Musical

    Het is een prachtige Musical. De bewegende tribunes door de hele hal en de koptelefoons geven het geheel een extra dimensie … het verhaal is anno 2024/20/25 nog steeds akelig en confronterend actueel. Prachtige indrukwekkende mooie en emotionele momenten.
    Helaas kan ik niet begrijpen waarom er zulke bar slechte stoelen geïnstalleerd zijn. Om met chronische rugpijn zo slecht meer dan twee uur te moeten zitten is een aanslag op je gestel en concentratie. Verder alleen maar lof!!!

  • Van Ceetje op De Schouten Schoenen Aan

    Prachtig wat heb ik genoten van de voorstelling gisteren 17 oktober in Kampen. Tineke kan het, de typetjes spelen. Daarmee scoort ze bij mij erg hoog. Helaas waren er toch 2 momenten die voor mij ‘not done’ waren.
    Waarom het opblaasbootje met drijvende (vluchtelingen) mensen om je heen.
    En waarom het pijnlijke ‘verzachtende lied’ over Marco Borsoto. Hij als Italiaan kon er niets aan doen dat hij zo temperamentvol was , hoe pijnlijk voor een ieder die slachtoffer was of ermee te maken had.
    Tineke, ik begrijp je hierin niet. Dit heb jij helemaal niet nodig. Het ontkracht de voorstelling die verder zo ijzersterk was. Jammer….

  • Van Andy op Karma

    Jammer, tenenkrommend en schandalig dat hij grappig probeerde te zijn over de grootste misdaad tegen de menselijkheid: de mensonterende transatlantische slavernij. Hij schoffeerde zodoende o.a. de nazaten van de tot slaafgemaakten.Na afloop spraken enkele mensen daar verbaasd hun misnoegen over uit. Voorts vertelde hij doodleuk onwaarheden en halve waarheden over de Surinaamse namen.
    Verder afwisselend een leuke voorstelling, hoewel ik scherpte en de humor vaak miste.

  • Joke Beeckmans

    Van Joke Beeckmans op Amsterdam verdeelt extra subsidie over zeven culturele instellingen

    Dank voor je reactie LR. Het artikel is inmiddels aangepast.

  • Van LR op Amsterdam verdeelt extra subsidie over zeven culturele instellingen

    correctie: de 21 genoemde instellingen bij het Rijk die subsidie mislopen is niet zozeer FPK en RvC zoals nu in jullie artikel staat, maar betreft volgens de brief de niet gehonoreerde aanvragers bij alle rijkscultuurfondsen, zoals bv ook stimuleringsfonds creatieve industrie (en voor de goede orde, niet de BIS/RvC).
    Overigens fascinerend dat Meliani, na de melding dat er naast de 21 ‘uitstromers’ ook 29 ‘instromers’ uit Amsterdam zijn bij de rijkscultuurfondsen (dus meer instroom dan uitstroom), met droge ogen beweert dat de uitstroom ‘een direct gevolg (lijkt) van het landelijk beleid om middelen te herverdelen over het land’.

  • Van Daniëla op Overkill

    De hele zaal was constant aan het lachen en gieren. Wij vonden het zelf ook erg leuk. Hij zoekt grenzen op. Ik trek mij nooit iets van recensies aan want je moet het toch zelf meemaken om te beoordelen. Bij de aankondiging van hemzelf door hemzelf over Groningen moest ik al erg lachen. Ik hou van verschillende soorten humor en Martijn is daar eentje van.

  • Van Arend op Medische hulp voor bezoekers van opera Florentina Holzinger in Duitsland

    Tja, het blijft toch typisch dat popsterren, filmregisseurs, modeontwerpers en dergelijke, Jezus Christus en het christelijk geloof nogal eens door de stront schijnen te moeten halen, alsof dit het toppunt van creativiteit betreft, waarbij het tevens erop lijkt, dat volgens een of andere ongeschreven regel andere religies en hun kopstukken nooit publiekelijk overdrachtelijk mogen worden verkracht.

  • Van Tom Wouters op 40-45, de Musical

    Mooie productie,gaf een goed beeld uit die tijd.
    Stoeltjes zaten slecht,eveneens de krappe beenruimte.
    En voor mensen met rollator,rolstoel of moeilijk ter been was het niet te doen om de steile trappen op te komen.

  • Van Mirjam Terpstra op 'Tijd voor een aparte cao voor zelfstandigen in de podiumkunsten'

    Beste Jacqueline, in je artikel lopen een aantal zaken door elkaar. Formeel mogen zzp’ers geen collectieve arbeidsvoorwaarden afsluiten, want dat staat haaks op het ondernemerschap. Als NAPK zijn we een van de weinige werkgeversorganisaties die desalniettemin een bepaling heeft opgenomen in de cao om zzp’ ers op een faire manier te belonen als zij hetzelfde werk verrichten als een collega in loondienst. Deze beloning is gekoppeld aan de inschaling van werknemers in dienstverband in een vergelijkbare functie. De bepaling is tot stand gekomen in onderhandelingen met de Kunstenbond die werknemers en zzp’ers in de podiumkunstensector vertegenwoordigen. Het betreft een minimum bepaling, uiteraard staat het de zzp’er vrij hierover in onderhandeling te gaan met de opdrachtgever. Dat is deel van het ondernemerschap.
    Met vriendelijke groet, Mirjam Terpstra (directeur NAPK).

  • Van Sofie Doeland op Manifest Over het IJ: 'Laat de rode klapstoel staan in de stad. Laat Over het IJ blijven.'

    De stad heeft plekken nodig waarbinnen cultureel experiment mogelijk is. Over het IJ is zo’n plek. Ik heb zelden een culturele instelling meegemaakt die zo toegankelijk is en zo persoonlijk begeleidt. Dat is echt heel bijzonder. Vooral als jonge, nog zoekende maker geeft het veel vertrouwen als een grote, gerenommeerde plek als deze voelbaar achter je staat en je de ruimte geeft om te onderzoeken en dingen uit te proberen. Over het IJ is een springplank voor jonge makers met een fascinatie voor locatie gericht werken. En daar zijn ze uniek in. Ze hebben zoveel ervaring, kennis en netwerk opgebouwd binnen het locatie(theater)werkveld dat het weghalen hiervan een onnodig culturele kaalslag zou betekenen. Waarom weghalen wat diepe wortels in vruchtbare grond heeft? En terwijl die wortels steeds dieper worden zijn ze nooit stil blijven staan. Ze hebben zichzelf altijd weer vernieuwd, doordat ze goed hebben gekeken naar wat het culturele landschap nodig heeft. Ze zijn een voorbeeld van hoe het zou moeten. Standvastig en fluïde tegelijkertijd.