Er is echter een groot probleem met deze voorstelling en het verbaast mij zeer dat haast geen enkele van de recensenten dit opmerkt. Er is bijna er een kwart van de opera weggestreept. Sinds wanneer maakt hier de regisseur uit wat belangerijk is en niet de componist. Hij heeft die muziek niet voor niets geschreven. SCHANDE!
Zelden werd ik zo geraakt door een theaterprogramma. Ik sluit me helemaal aan bij deze mooie recentie van Jouke Akveld, behalve dan dat ik Louise Korthals zonder enige twijfel ook die 5e ster toeken!
Dat is wel een lichtpuntje in de duisternis. Geweldig dat de grote kennis die bij het TIN zit op dit terrein (helaas maar deels, begrijp ik) niet verloren gaat, en ook dat het belang van programma’s in en met het buitenland gezien is. Heel veel succes met de overdracht!
Ik heb CKV en ik vertel even over een paar dingen die we moeten doen, een culturele activiteit 8 keer! Er zijn slechts een paar gratis dichtbij en de cultuurpas maakt het niet veel goedkoper wat betekent dat we overdreven veel geld kwijt raken voor wat, een film? een museum? niks nuttigs dus!
ten tweede, een les waar ik 2 uren cabaret of dans zit te kijken, NEE! CKV afschaffen en een nuttig leerzaam en moeilijker vak als Nederlands, Wiskunde of Engels geven in plaats hiervan is een GOEIE ZAAK! Wat heb jij later aan CKV? in 99 van de 100 gevallen NIKS! Wiskunde, meer dan de helft van de gevallen wel, Nederlands is je moedertaal en Engels is een wereldtaal. CKV een keuze vak is zo ver als het mag gaan maar verplicht dingen over Cabaret, Toneel en dat soort bull shit doe ff normaal!
Ik zit in HAVO nu en ik snap dat ik elke week weer 2 uren van mijn tijd verpest aan filmpjes kijken over Cabaret of dans sterker nog, als ik 2 uren “so you think you can dance” zou kijken zou ik uit mezelf een les CKV hebben gedaan! Ik snap al die negatieve reacties hier niet dit is 1 van de beste keuzes die het onderwijs ooit heeft gemaakt!
Hierbij de toch wat ‘zure’ en ‘ politieke verklaring’ van de Kunstraad Amsterdam bij monde van Guikje Roethof over de besluitvorming in de Gemeenteraad van Amsterdam op 8 nov. j.l. onder de kop GEMEENTERAAD redt ZEEHONDJES. Daarin wordt met veel aplomb Thorbecke van stal gehaald (die overigens tegen subsidies was) en wordt steun gevonden bij de landelijk kampioen Kunst- en Cultuurbezuiniger de VVD. Deze reactie geeft aan dat de Kunstraad vindt dat hun advies geen ‘missers’ in zich bergt (of mag bergen). Dat er bij de Kunstraad bij voorbeeld te weinig aandacht en expertise op het gebied van jeugd- en jongerencultuur is, wordt terecht door de Gemeenteraad gecorrigeerd (o.a. via Toneelmakerij, Nedpho Go, bredere educatie en een toegankelijker AFK ) Dit laat onverlet dat er in de visie van de Kunstraad voor de in Amsterdam opgroeiende jeugd en jongeren nauwelijks spectaculaire of vooruitstrevend speerpunten te vinden zijn en dat verdient deze groep – en de vaak door hen geliefde ZEEHONDJES – in Amsterdam wel!. Joop Kuyvenhoven -pionier en adviseur bij FPK en AFK.
Dit is de tekst van de Kunstraad op hun website: “Vandaag heeft de gemeenteraad het Kunstenplan 2013-2016 met algemene stemmen aanvaard. Voor de vertegenwoordigers van de culturele instellingen op de publieke tribune was het een spannende vergadering. Evelien van Roemburg (GroenLinks) zette de toon van het debat, dat meer dan een uur duurde, door zich met veel aplomb af te zetten tegen het Thorbecke-principe en te stellen dat ‘politici zich mogen bemoeien met de inhoud van de kunst’. En dat deden de raadsleden volop. Alleen Marja Ruigrok van de VVD verzette zich tegen het begunstigen van ‘love baby’s’ of ‘zeehondjes’, die alleen maar door haar collega-raadsleden gered werden ‘om de eigen achterban van dienst te zijn”’. ( verdere tekst te vinden op www.kunstraad.nl)
Ik vond het vooral jammer dat ze zo overdreven deden, er waren nooit echte mensen op het podium. De tekst is geniaal, maar bij deze opvoering kon ik mij echt niet in de personages verplaatsen. Mooi om naar te kijken, maar het ontroerde me niks en zette ook niet aan tot nadenken.
Binnen de beperkingen van het stuk ( verhaallijn enigszins langdradig en voorspelbaar > stuk is ook in 1879 geschreven ) was dit merkwaardigerwijs toch een boeiend toneelstuk. 4 sterren. Juist door de magistrale invulling van de spelers. Dat maakt toneelspel zo bijzonder. Met name Halina Reijn is van bijzondere klasse. Je voelt de intentie en het supertalent waardoor het stuk wel degelijk emoties raakt. Wow wat is zij goed, wat klopt dit… was het bij mij.
Persoonlijke perspectieven en gevoelens verschillen, dat is duidelijk. Ik vind het een zeer goed doordachte voorstelling, maar absoluut niet cerebraal, integendeel. Ik moest huilen.
Deze theatervoorstelling gezien met twee kinderen van 4 en 6 jaar oud. De jongste zat schaterlachend te genieten van het af en toe serieuze maar soms grappige schouwspel. De oudste vond het indrukwekkend want houd niet zo van ruzie. Erg leerzaam en echt theater! De verrassing achteraf was de kroon op een leuke voorstelling.
Ik vind alle superlatieven in de recentie misplaatst. Wu wei heeft niks met circus te maken. Niet in de traditionele en niet in de moderne genres. CC heeft een miskleun gemaakt en het zou u sieren als u dat toegeeft.
Afgelopen weekend geweest en t viel me vies tegen. 1 of 2 keer gelachen maar voor cabaret was het een dikke onvoldoende. Vrij hoog bonte avond gehalte. Voor mij geen 2e keer.
Natuurlijk doet dit stuk rommelig aan en lijkt het alsof de acteurs amateuristisch zijn. Als je je verdiept in de technieken van theatermaken weet je dat het de bedoeling is dat je je niet inleeft. Dit ‘rommelige’ draagt bij aan het niet inleven. Evenals de decorwisseling voor het publiek, technieken van Brecht. Ik ben het stuk aan het analyseren voor school en het is bijzonder zoals ze veel technieken toepassen.
Voor kijkers die niets van technieken weten is dit een zeer bijzonder stuk. Het is de moeite waard om je te verdiepen in theater als je deze voorstelling wilt zien!
ik vond het een hele leuke voorstelling. mensen kunnen wel allemaal commentaar gaan geven, maar laat ze er zelf maar is gaan staan!! stelletje zeurpieten!
Wat is er in vredesnaam storend aan een microfoon met draad? In deze voorstelling was dat juist verschrikkelijk theatraal. Daarnaast heeft deze recensent blijkbaar weinig van de voorstelling begrepen. Kan Theaterkrant de volgende keer iemand naar comedy sturen die er verstand van heeft? Microfoon met draad als storend beschouwen bewijst dat deze man er in elk geval weinig kaas van gegeten heeft.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van m. heikoop op Manon
Van Pieter Krans op Vlieguur
Van Ellen Gerretsen op Vlieguur
Van Moon op Taken TIN naar Promotie Podiumkunsten
Van Pascal op Rain Man
Van Eenleerlingzelf op Ministerie wil CKV afschaffen
Van joop kuyvenhoven op Amsterdam aanvaardt Kunstenplan
Van Peggy op Nora
Van Gerd op Nora
Van maud bredius op Nora
Van joop kuyvenhoven op Niet Wiet, Wel Nel
Van M. Sneets op Niet Wiet, Wel Nel
Van willem de jong op Cirkopolis
Van willem de jong op Wu Wei - Vivaldi - The four seasons
Van liesbeth op Kamps & Kamps 2
Van P.van der op Our Country´s Good
Van Jo op Jandergrouwnd
Van bart op Kamps & Kamps 2
Van T. op Sprook
Van Kiek op Weinig aandacht voor cultuur in nieuw regeerakkoord