Wat Pieter vergeet te vermelden is dat de festivals die deelnemen meer dan het dubbele van die € 5.000 aan extra marketinguitingen ontvangen en zich daarmee landelijk kunnen afficheren. Ondernemerschap wordt beloond, festivals die niet zelf kunnen/willen investeren kunnen inderdaad niet aanhaken. 100% subsidie is jammer genoeg geen optie!
@Patrick, jammer dat je het zo hebt ervaren. Soms lag het denk ik ook aan de avond wanneer je er was. Ik was namelijk vrijwilliger achter de schermen en merkte dat de producent op sommige avonden minder tevreden was. Dat het er vermoeid uit zag heeft misschien ook wel te maken met het feit dat de zeelieden het zwaar hadden. Wat dans betreft vond ik het niet altijd super gelijk gaan maar wel spectaculair eruit zien. De voorstelling gaf voor mij de sfeer van die tijd heel goed weer. Dat vond ik heel gaaf. Ook vond ik over het algemeen dat de show erg mooi was om naar te kijken. Ook de manier waarop het was aangekleed. Alleen wist ik soms niet precies waar ik moest kijken omdat er soms veel tegelijk gebeurde. Bijvoorbeeld dansers in gordijnen en dansers op de vloer. Toch ga ik graag nog een tweede keer kijken zondag met mijn vriend.
Wat ze erbij vergeten te vermelden is dat ieder festival zelf 5.000 euro moet inleggen. Voor festivals gedraaid op alleen vrijwilligers en een kleine subsidie een onmogelijk bedrag.
Thanks a lot for your response. I really appreciate it when someone takes the time to react to what I’ve written about their performance, even when (or especially when) we don’t always agree.
Your tag has been added, apologies for failing to do so earlier. I would like to take this opportunity to respond very briefly to your comments. First of all, this is the first time I have written about a T.r.a.s.h. performance so there is no bias there. I do write mostly about experimental theatre and contemporary dance, as you can see from the other reviews I’ve written on Theaterkrant.nl. I hardly ever cover performances that are commercial or targeted at a mass audience, nor do I frequently cover children’s productions. Secondly, to clarify my viewpoint: my opinion about Swamp is actually not at all that it does not explain enough, but rather that it does not raise enough questions. I completely agree with you that the most interesting pieces are those in which things are left open for contemplation. In fact, I would have wanted the piece to give me more to contemplate. I think it could have been even more unsettling, turning things even more upside down, raising even more questions. I hope this offers a somewhat fruitful response to your comments.
Best of luck in your future projects and endeavours, Boukje
Dear Gieorgij, Thanks for sharing your thoughts with us. I just tagged your name and I’ll ask the author to read your message. All the best, Lonneke Kok (one of the moderators)
Van de dans kan ik helaas niets geen goeds schrijven. Het zijn allemaal opzich zelf staande dansen en er zit niet een geheel in en het ziet er allemaal zwaar en vermoeid uit. Er wordt eentonig gedanst en onder de dansers zitten geen toppers alhoewel je dit wel zou verwachten voor de toegangsprijs die je betaalt! De uitvoering van de dans is allesbehalve overtuigend erg jammer want aan de locatie ligt het zeker niet. Ook het lichtontwerp laat te wensen over. Er zijn knullige graphics bedacht die niet in de sfeer van de voorstelling zijn. Helaas, heb ik mij gisteravond 15-8-2014 alleen maar lopen te ergeren dan dat ik mij heb geamuseerd.
Hi I am one of the dancers in Swamp. I read this article this morning and I wondered how is this possible, that every day I hear totally different,possitive reaction from the public. In my opinion the writer has very biosed view on the T.r.a.s.h. work and has very onesided opinion. All the questions and reasoons in the work stay unanswered and thats the beauty of it. It leaves space for audience to contemplate and get inspired. Ofcourse there are also this type of audience who like to have everything explained. Thouse are mostly kids and mass audience. These are certenly not a Trash audience target and somehow I have the feeling that the writer belongs to this type of audience, or tries to classify Trash in it. So I come back to wonder about article. It’s my second work with Trash company and second time the same person writes critics that could be good for kids theater work or commercial mass production. I didnt want to share my thoughts with you, but it happend that I noticed that I am untaged in the article. So this made me write ‘a little bit’ more and aslo I am kindly asking to get taged :). Would be lovely to hear back from you. Greetings
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van T.Erren op Nick Steur wint Fringe Award in Edinburgh
Van Geert Overdam op Festivals in Noord-Brabant bundelen de krachten
Van Sharon Miedema op De Odyssee
Van Pieter op Festivals in Noord-Brabant bundelen de krachten
Van wieke op Hoep Hoep Hiezee voor Drs. P
Van anton de vos op De zachte heelmeester
Van Boukje Cnossen op Swamp
Van Lonneke Kok op Swamp
Van Patrick op De Odyssee
Van Gieorgij Puchalski op Swamp
Van Ton van Goor op Blues in boxes nr. 03/12
Van kristien op Men, de mening herzien
Van Anouk Leeuwerink op Zeenomaden
Van Alain op Zeenomaden
Van lesley de vrede op George & Eran lossen wereldvrede op
Van lesley de vrede op George & Eran lossen wereldvrede op
Van Joke en Ed van Raam op Faderpaard
Van Hans Jutter op Dansdagen nomineert choreografen
Van Wilfred Schoonenberg op God vergeeft
Van Bart Slegers op Matthias Mooij 1976-2014