Afgelopen zaterdag zijn wij in Apeldoorn naar Tineke Schouten geweest….wat een tegenvaller zeg. Het is toch is alle shows hetzelfde, die zogenaamde sterren die ze dan na doet is zooooo achterhaald en in elke show hetzelfde, schoonmoeder van oortjes was wel hilarisch. Te veel liedjes en langdradig… jammer….we zijn al 6 jaar niet meer geweest ik had me verheugd op een leuke avond. Meerdere mensen in de zaal hadden het wel een leuker gezien. Misschien moet Tineke de sketches door iemand anders laten schrijven.
Veenkamp is Veerkamp. Ook klopt de zin “Hij reduceerde haar verhaal tot een opgejaagde aaneenschakeling van scènes, die elk het verhaal keurig een stapje verder helpen, totdat we anderhalf verder zijn en alle problemen weer zijn opgelost.”, niet. Ironisch voor iemand die zegt dat de schrijver een opgejaagd stuk heeft geleverd. Verder ben ik benieuwd waar het stuk nou te kort schiet, ik mis concrete voorbeelden, dat zou ik leuk vinden om te lezen. Nu snap ik niet zo goed wat er mis is met de voorstelling volgens deze Jarssens.
Waar is mijn kunstprogramma gebleven. Met de hele discussie over meer inhoud op de publieke zenders is het terugschroeven van tijd en inhoud bij kunstuur toch wel een heel erge tegenvaller. Ipv een actueel programma over kunst krijg ik nog wat oude filmpjes voorgeschoteld Beschamend zou ik zeggen
PS; een inleiding is zeker goed wanneer je het boek niet hebt gelezen, maar een ‘verteller’, zeker in het fragmentarische deel voor de pauze waar tijdsprongen niet uit de verf komen, zou ook een aardig alternatief zijn (geweest). Waarom zou UdG dat niet zelf op zich nemen met zijn prachtige stem?
De recensie is de spijker op zijn kop! Bolhuis stak er met kop en schouders bovenuit, Bussemaker is een goede acteur, maar als Stoner verkeerd getypecast ( te ‘rond’, niet introvert genoeg). Ik vind de sfeer en/van de tijdsgeest (1900-1950!) onvoldoende getroffen: dat had met name door het taalgebruik aan te passen veel verfijnder kunnen worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld: ‘Dankjewel’ zou kunnen zijn ‘ Dank u zeer’, het zit m in nuances. Van Ursul de Geer had ik op dat vlak veel meer verwacht. Het decor daarentegen is effectief ingezet evenals de muziekfragmenten (hadden er nog een of twee meer mogen zijn). Gezien in Amersfoort op 15 januari 2015.
Vandaag 17 Januari, naar je show geweest in de Mythe in Goes. Ik vind het een hele goede show, vooral het ,,poppenkast,, gedeelte wat geprojecteerd wordt op het podium, heel goed gevonden. Alleen het woord ,KANKER, moet je eruit halen ,dat is heel verdrietig voor een heleboel mensen . En zeker voor ons, wij hebben op hele jonge leeftijd iemand verloren aan deze ziekte.
Deze recensie bewijst weer eens dat je ze eigenlijk nooit van te voren moet lezen en in ieder geval niet door moet laten beinvloeden. Voor mij was Stoner de mooiste voorstelling van dit seizoen., prachtig gespeeld!!! Misschien hielp het dat ik het boek had gelezen, maar ik sprak ook iemand die van niets wist en net zo onder de indruk was als wij. Ook mij raakte het toneelsuk en kan het iedereen aanraden!!!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van karin op Sonneveld, the musical
Van Dyanne op Pippi Langkous - de musical
Van Zegno op Kain Pikul 2 - Geblinddoekte verhalen
Van Constant Meijers op Zo goed als nieuw
Van Thom op Zo goed als nieuw
Van Willem Daams op Gewoon doen!
Van Constant Meijers op Zo goed als nieuw
Van Rinske Wels op Zo goed als nieuw
Van Constant Meijers op Absurd verlicht
Van Thom op Absurd verlicht
Van Thom op Een avond met Dorus
Van c huissoon op Een avond met Dorus
Van Erik op Boy 7 (12+)
Van PCM van den Boer op Lucas De Man presentator Kunstuur
Van Nathalie op Stoner
Van Nathalie op Stoner
Van Cobie Lauck op Polderman baart zorgen
Van Bea Rigter op Hamlet
Van Beline Keij op Stoner
Van Anna op Diva diva's