Alle reacties

  • Van Nanda op In gesprek met mijn moordenaar

    Ik ben blij dat het blijkbaar de insteek van deze voorstelling niet was om een spannende thriller neer te zetten. Ik heb genoten van de vele lagen in deze unieke voorstelling en zou hem zo nog eens gaan bekijken omdat er zo veel te beleven valt! Ik heb een fantastische avond gehad en heb genoten van de energieke voorstelling waardoor ik me zowel geraakt voelde als ontroerd en waar ik ook veel gelachen heb. Dank Andersons, wat een energie, wat een diepgang en wat een vakwerk! Het was fantastisch!

  • Van Ruut van Hooft op Pointless International

    Beste acteurs,
    Vrijdagavond 21 nov 14 heb ik jullie voorstelling gezien. Ik heb zeer genoten van de voorstelling want ik heb de hele revue van traditionele clownsacts gelardeerd met snip & snap achtige raadsels voorbij zien komen. Een fantastisch decor met gebruik van de meest merkwaardige props, rommel met daar doorheen een dwarrelende technisch regelaar. Geweldig. Als clown en artistiek leider van Clownschool Buus genoemd naar Johannes Buziau, Nederlands Grootste clowns hoop ik de voorstelling nog eens te kunnen bezoeken. vr. gr Ruut van Hooft

  • Van Jan Stolwijk op Jungle book (6+)

    als Disney fan en vooral van Jungle Book heb ik de eerste tekenfilm in 1967 in de bioscoop als operateur gedraaid. Deze overigens mooie musical is niet te vergelijken met de Disney versie.
    En zeker af te raden voor kinderen. Veel te spannend en niet te volgen, Meer voor de ouderen die geïnteresseerd zijn in het nog oudere verhaal het boek van Kipling. Walt Disney heeft het boek geromantiseerd en er een kinderverhaal van gemaakt. Nogmaals alle lof voor deze musicalartiesten, kostuums en deccor, maar een teleurstelling voor die kinderen die denken dat hier de leuke liedjes uit de film live te horen zijn.

  • Van Janny Bakker op Osama the Hero

    Ook ik vind uw recensie benedenmaats, zoals de vorige reageerder al schreef. Ik ga toch naar deze voorstelling vanavond; de voorstelling kan nooit zo slecht zijn als uw recensie is.

  • Van Robin op Ik ben rustig!

    Paul de Leeuw is nu zo onecht en continue in een gespeelde staat van opwinding dat hij niet meer te verstaan is. En dat is eigenlijk niet eens jammer.

  • Van Monique op Stoner

    Het zou interessant zijn de recensisten opnieuw naar het toneelstuk te laten gaan. Wellicht is er sprake van een evolutie. De intensiteit waarmee gespeeld werd, toen ik het stuk zag op 13 november, was namelijk erg treffend. Daarmee een indrukwekkende voorstelling, die het boek recht deed.

  • Van Amadeus Woods op De/die/the Fledermouse

    Gisteren gezien in Groningen. Geweldige verweving van het beste van 2014 met het beste uit de tijd van Strauss jr. Bruisende muziek, meeslepende zang, overtuigend toneelspel, heerlijke rock, en plot die in hoog tempo elkaar afwisselden zodat we ons geen moment hoefden te vervelen. Lachen! Het nuchtere Groninger publiek (de hoogste loftuiting is hier doorgaans “het kon minder”) werd hoorbaar meegenomen en dat is veelzeggend! Chapeau!

  • Van Charles Ferdinand op De/die/the Fledermouse

    Wat een aanfluiting afgelopen vrijdag en dan bedoel ik niet de Philharmonie Zuid-Nederland! Was ik toch maar niet gegaan. Opera zuid is bij mij verleden tijd, eigenlijk al vanaf vorig seizoen!

  • Van Jan Breukel op De/die/the Fledermouse

    Wat bedoelt de recensent in deze recensie met hoorns die uit de bocht vlogen? Verkeerde inzetten of fouten zijn er op de première niet gemaakt dus graag een uitleg!

  • Van jan van galen op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'

    wat een geluk om deze vrouw in ons midden te hebben maar waarom, in gods naam, komt haar statement nu pas! nu het kalf verdronken lijkt.
    haar boosheid en machteloosheid zijn de mijne.
    laten we de toekomst van de theaterkunst in rotterdam/nederland/europa in haar handen leggen. dan kunnen we nog veel plezier hebben van deze vitale walvis en weg met de invloed van de commercie, lees joop van der ende!

  • Van Ferdi op Of de gladiolen

    Ik heb de show gister ook gezien, en ben het absoluut eens met de recensent. Ik vond de humor in de show erg makkelijk en de grappen lagen voor de hand. Ik had nog nooit eerder een show van hen gezien, maar dit is zeker de laatste

  • Van Dino Seelig op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'

    Noem eens dertig economen, noem eens dertig kunstenaars. De vraag stellen is hem beantwoorden. Kunst verbeeld, spreekt aan, verbaast, verwonderd. Kunst is een verademing. Kunst maakt creatief. Juist die creativiteit heeft Nederland nodig om de wereld te blijven verbazen. Willen wij blijven verbazen verarm dan het onderwijs niet. Het huidige beleid zal de keuzevrijheid beperken tot die vakken die op korte termijn geld gaan opleveren. Neoliberalisme maakt blind. Kortom is het niet tijd voor een kabinet die vooruit kan zien.

  • Van Harry te Riele op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'

    ‘Majesteit, In uw land kunnen de kunsten nauwelijks nog ademen’.
    Ligt misschien niet aan het land, mevrouw Leysen, denken wij. Ligt aan een set routines, waaronder die van ons geldsysteem.
    Daarom die nieuwe Dam van ons.
    Www.rotter-dam.nl.
    Zie u daar majesteit.
    En misschien mevrouw Leysen.
    Harry te Riele,
    Damplatform

  • Van N. van Kampen op Frie Leysen: 'Majesteit, in uw land kunnen de kunsten nog nauwelijks ademen'

    En wat heeft de koning hierop te zeggen?

  • Van Duvauchel josiane op Another great year for fishing

    Mooi als twijfel en onmacht na ontreddering plaats maken voor empathie, tederheid en tevredenheid.

    Boeiend, ontroerend en soms adembenemend .
    Josiane

  • Van lenderink op Van Gogh spreekt

    De voorstelling gezien in Armhem. Geweldige acteur .
    Anderhalf uur genoten van zijn talent als acteur.

  • Van Alexander Schreuder op Osama the Hero

    Beste Joost Ramaer,
    Behalve vanwege de feitelijke onjuistheid waarover ik eerder vandaag een reactie heb geplaatst, houdt uw recensie me ook om een andere reden bezig. Ik ben niet betrokken geweest bij het maken van deze voorstelling. Ook was ik ten tijde van de Nederlandse première van dit stuk nog geen dramaturg bij de Queeste. Toch wil ik een kleine reactie plaatsen, omdat ik vind dat recensies als deze niet het etiket recensie verdienen en dus beter niet geplaatst zouden worden. U schijnt het allemaal nogal letterlijk op te nemen. Dat is volgens mij kernprobleem van uw ‘recensie’. U neemt wat op toneel gebeurt niet als metafoor. U wilt antwoorden, geen vragen. En u keurt de voorstelling af, niet door middel van goede, precieze en integere analyse, maar enkel en alleen op ideologische basis. De voorstelling toont wat u niet wilt zien. HOE ze dat doet, dat houdt u verborgen voor uw lezer. WAAROM ze dat doet, daar komt u al helemaal niet aan toe. Voor u is alleen belangrijk DAT ze dat doet. En blijkbaar mag ze dat van u niet. Daarmee doet u Kelly, Van Hezik en het theater in het algemeen onrecht aan!
    Alexander Schreuder

  • Van Dick van Dijk op Als je me nu nog niet kent

    De man blijft een fenomeen.

  • Van Linda op Of de gladiolen

    Het is wel duidelijk dat het publiek en diverse schouwburg directeuren die bijv al een try out zagen een hele andere mening hebben. Journalisten worden betaald om er iets van te vinden. En blijkbaar nodig om dit hele goede duo nog steeds af te kraken. Absoluut hun beste show tot nu toe. En voor zover ik zag zat de zaal bij de première in Haarlem wel vol. Ik was erbij,was uitverkocht zei de dame die de kaartjes checkte.

    Misschien ben ik bevooroordeeld als fan. Maar Veldhuis & Kemper hun nieuwe show is absoluut niet saai/hapklare brokken.

    Zou deze journalist de show anders beoordeeld hebben als gewone bezoeker? Ik durf met zekerheid te zeggen van wel. En anders heeft hij geen humor.