…. Sorry hoor, maar kan MAAS bestuursvoorzitter Els Kuijper haar denigrerende opmerking over ‘jeugdgezelschapjes’ even in historisch perspectief plaatsen en vervolgens dit verhaal met excuses bij Zijlstra / VVD deponeren.
Beste W. Moreels, Wij zijn een recensiewebsite en gaan niet over de kaartverkoop door de gezelschappen en theaters. Ik heb voor u gekeken en op ttps://www.ks.nl/agenda/71/Albert_Verlinde_Entertainment/Een_avond_met_Dorus/ lijkt het goed mogelijk te reserveren voor 7 of 8 januari. Mocht dat niet lukken, neemt u dan even contact op met het theater zelf. Vriendelijke groet, Lonneke Kok, redactie Theaterkrant
Had op bepaalde momenten golven van ware geluk gevoelens, afwisselend met de weemoed van het vaak vluchtige hier van in het ware leven….. Ayan is een heerlijke zanger, mooie details, het orkest soms orgastisch, en Mimi gaat wel…. net als de rest….
Helaas begrijp ik deze recensie wel. Ik zag deze voorstelling gisteravond in Bellevue en kwam met veel vragen de zaal uit. Wat wilde men zeggen? Waarom zijn de verhaallijnen en aangesneden onderwerpen niet iets meer uitgewerkt? Moet het mij aan het denken zetten? Zo ja, waarover? Het stuk wordt aangekondigd als zwarte humor, maar dat heb ik nergens kunnen ontdekken. En met mij de rest van de zaal ook niet, want het bleef stil.
Visueel was het dik in orde. De schermen, de actie en de spiegeling van de acteurs toen het toneel werd gebruikt als tafel. Maar ik vraag mij nog steeds af wat de maker heeft willen bewerkstelligen met dit stuk. Toneel hoeft geen doel of boodschap te hebben, maar dat moet duidelijk uit het stuk blijken. De hele opzet en de onderwerpkeuze van dit stuk pretenderen iets te te weeg te willen brengen bij het publiek. Helaas heb ik tot nu toe echter geen idee wat.
Met de heer Rein Korthof ben ik het in grote lijnen eens. Ook ik vond de muziek veel van het zelfde en inderdaad deed het mij ook aan Flairck denken. De musici om Herman van Veen heen namen het geregeld van hem over, net of het grapje niet helemaal je -van-het was en de muziek het ‘goed moest maken’. Herman was jammer genoeg geregeld banaal en waarom moet hij de borsten van de violiste aanraken ? ik vond dit niet kunnen… Toch blijft hij een jongensachtige man die een prachtige stem heeft.
Helaas kan ik het enthousiasme van de recensent in het geheel niet delen. Ik vond de voorstelling van 4 december in Carré erg lijden onder een verregaand over de top zijnde Van Veen, die het in zijn nadagen kennelijk nodig heeft om zich te bedienen van allerlei vunzigheden en platheden. De begeleidende musici zijn excellent, vooral Edith Leerkes speelt prachtig gitaar, maar na een half uur kon ik mij niet onttrekken aan de gedachte, dat ik de gespeelde muziekstukken diezelfde avond al eerder had gehoord. Of in elk geval vele jaren eerder al bij Flairck, maar die band speelde niet zo oorverdovend hard, dat je er de volgende ochtend nog hoofdpijn van hebt. Samenvattend: Van Veen -ga heen!
Gister geweest in luxor . Heb me doodverveelt. Het decor is matig . T stuk is Saai en depressief. Geen lichteffect haast geen muziek op 1 man met een arcordeon na. slechte texten . Het doet je denken aan een toneelstuk dat in de gymzaal van een basisschool word opgevoerd. Er hangt een soort wolkje boven t decor waar soms wat op geprojecteerd word. Maar ze hadden beter een groot scherm kunnen ophangen . Om t realistischer over te laten komen . De paarden zijn wel mooi gedaan .al lijkt joe het paard waar alles om draaide meer op een geraamte er kwam echter wel een zwart paard bij . Dat heel erg echt leek . De andere paarden waren halve skeletten zonder achterkant . Deze mucical is zonde van uw tijd en geld . En adviseer de mensen iets anders uit te zoeken voor een gezellige avond .
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Paul Smelt op Als je me nu nog niet kent
Van Joop Kuyvenhoven op Maaspodium feestelijk heropend
Van Lonneke Kok op Een avond met Dorus
Van Paul Smelt op Als je me nu nog niet kent
Van frans smid op La bohème
Van H.Mels op Een avond met Dorus
Van Frans Allard op Eric de Vroedt naar Nationale Toneel
Van Roderick op Directiestructuur Koninklijke Schouwburg vernieuwd
Van Harold Makaske op Osama the Hero
Van Thom op De maand van Martijn
Van Anneke B op Herman van Veen
Van Hasper op De maand van Martijn
Van Rein Korthof op Herman van Veen
Van wahid op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van patrick op War horse
Van Riet Kamphuis op Anne Breure artistiek leider Veem Theater
Van Anouk Leeuwerink op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van Luchiena op OCW geeft zeven miljoen voor verbinding kunst en maatschappij
Van Ank Swierstra op Agnes van God
Van Ben Korzelius op Die Weise von Liebe und Tod