Alle reacties

  • Van jan van galen op Zestien nieuwe leden voor Akademie van Kunsten

    ik zou ook graag willen weten WIE nieuwe leden benoemt, hoe vaak men bij elkaar komt en wat er dan zoal besproken wordt. zijn de zittingen van de Akademie openbaar?
    waar en hoe laat moet ik me melden?

  • Van Warner Riksen op Zwarte Voeten

    Beste mensen,

    Vreemd toch. Mensen kunnen dezelfde voorstelling zien en daar verschillende beleving over hebben. Wat in de recensie als een sterke opening beschreven wordt, vind ik dat een beetje voor de hand liggend. waar Rory de Groot het gedachte goed van Camus toetst aan de keuzes die hij maakt en gemaakt heeft, vind ik het spannend worden. Zeker waar hij die vragen persoonlijk maakt door het publiek recht aan te kijken. Bij mij , en ook bij mijn dochter, gonsden die vragen na. Bij deze, Rory bedankt voor een mooie avond in Leiden.

  • Van helma marinus op Zus van Mozart (7+)

    Subliem!

  • Van Freek op Il viaggio a Reims

    Wat jammer dat de recensent deze wonderlijke opera een ‘misbaksel’ meent te moeten noemen. Het is een parodie en wellicht is die niet aan een ieder besteed, maar een misbaksel? Maar goed, dit oordeel zal wel passen in een tijd waarin voor recensenten de muziek ondergeschikt is aan ‘het gebeuren’ op het toneel. Immers, een alinea voor de verrichtingen van ruim een dozijn zangers, koor, orkest en dirigent staat tegenover twee alinea’s voor de regisseur. En zo hoort het… blijkbaar.

  • Van joop kuyvenhoven op Zus van Mozart (7+)

    Ter voorkoming van enige geschiedvervalsing van deze mooie recensie: Daniel van Klaveren regisseerde bij Wederzijds en Toneelmakerij al meerdere producties, waaronder ‘Nomansland’ , het prachtige ‘Verkocht’ op locatie en de heftige ‘Jamal’.
    Hij is free-lance regisseur, schrijver en acteur.
    Verder speelt ‘De zus van Mozart’ ook 15 keer in de theaters en is geproduceerd door Stip Theaterproducties Amsterdam

  • Van Marcel bakker op (it sucks to be) Helena

    Gisteren deze voorstelling in zoetermeer gezien. Veeeeeel te weinig publiek voor deze uitstekende voorstelling. Muziek, decor, spel: enorm knap hoe zo’n klassiek drama is vertaald naar een soort tijd en taal die er helemaal toe doet. Ik heb in ieder geval genoten en wil de spelers danken voor hun inzet.

    Groeten, marcel

  • Van Bob de Theije op Jongen toch

    Ik ben het er niet mee eens dat het te rustig was of te traag, heerlijke voorstelling juist. Mooie verhalen, prachtige melancholische liedjes. Voorstelling duurde 110 minuten maar de tijd vloog om.

  • Van M.Welmers op Il viaggio a Reims

    Op welke data speelt de opera il viaggio a Reims?

  • Van Margaux op Maria Stuart

    I watched it with English subtitles. I was glad to discover this beautiful text from Schiller, but the “modernity” of the play spoils it a lot. Poor costumes, ridiculous dancing moves happening for no reason, and transition music making me jump and keeping me up for a way too long play that could have been shortened. This apparent sobriety with at the same time an attempt to be audacious at all cost makes this project sound very pretentious and not adding anything interesting to the original script and story. And sorry, but I was not very convinced by the choice of Halina Reijn for Mary Stuart. Her strong personnality and physical appearance don’t fit with the elegance and fragility of Mary Stuart, at least as I would imagine her. But I beleive that is a very personal feeling…

  • Van Carla op MV2

    Gisteren de voorstelling gezien.
    MV1 nooit gezien, maar MV2 biedt geen diepgang en orginaliteit inderaad.
    Het zijn de bekende grapjes die al jaren gemaakt worden.
    Ik herkende mijzelf niet erin. Ben dan blijkbaar niet het stereotype vrouw haha.

  • Van gerda timmer op Een avond met Dorus

    Was gisteren in Winterswijk, met mijn dochter.
    Voor de pauze op het podium geweldig wat een feest,
    kijk er met veel plezier op terug. Veel succes.
    Groetjes uit Groenlo

  • Van A. Keizer op Don Giovanni

    Heb de opera zondag in Zwolle gezien en ben het met de recensent eens, saaie gedeeltes, primitief decor, maar ik vond de Donna Anna zo geweldig zingen en zij wordt vreemd genoeg verder nergens genoemd.
    En tenslotte ook nog hulde voor het orkest en Carla Leurs, de zeer inspirerende concertmeester!

    Anneke Keizer.

  • Van karin op Sonneveld, the musical

    Hou lang duurt de musical??

  • Van Dyanne op Pippi Langkous - de musical

    De rechercheurs-bewakers leken wat misplaatst. We mistten Kling en Klang.
    Maar verder genoten.

  • Van Zegno op Kain Pikul 2 - Geblinddoekte verhalen

    Prachtig stuk.

  • Van Constant Meijers op Zo goed als nieuw

    Goed gezien, gecorrigeerd!

  • Van Thom op Zo goed als nieuw

    En de recensie van Guzman van de Telegraaf is hier naast de recensie van Derks geplaatst.

  • Van Willem Daams op Gewoon doen!

    Afgelopen zaterdag zijn wij in Apeldoorn naar Tineke Schouten geweest….wat een tegenvaller zeg. Het is toch is alle shows hetzelfde, die zogenaamde sterren die ze dan na doet is zooooo achterhaald en in elke show hetzelfde, schoonmoeder van oortjes was wel hilarisch. Te veel liedjes en langdradig… jammer….we zijn al 6 jaar niet meer geweest ik had me verheugd op een leuke avond. Meerdere mensen in de zaal hadden het wel een leuker gezien. Misschien moet Tineke de sketches door iemand anders laten schrijven.

    a

  • Van Constant Meijers op Zo goed als nieuw

    Dank voor de correctie.

  • Van Rinske Wels op Zo goed als nieuw

    De recensent van Het Parool heet Mike Peek!