Als we het antwoord in de fenomenen en buiten onszelf blijven zoeken zullen we het antwoord niet vinden. Als het eb is, is het tijd voor stilte, onderzoek, voor vragen, en de oorsprong van het vak. ‘The Actor’s Dance of Consciouness’, Machteld Hauer
Nou nou. Het was een sterke voorstelling maar om er nu 5 sterren voor te geven. Is massaal meehuilen een graadmeter voor het succes van een voorstelling? Zoja dan raad ik alle theatermakers aan om tearjerkers te gaan maken. Het was een sterke voorstelling, maar een sterretje minder was op zijn plek geweest.
Hallo Nic Hoogland, De voorstelling Judas speelde vorige week voor het laats en was de laatste week uitverkocht! Dus helaas is het nu echt voorbij. Het stuk is van Lot Vekemans en is gewoon te vinden op internet als pdf (even zoeken). De voorstelling in De Groene Kathedraal is, op enkele passages na, precies zo gespeeld door Justus van Dillen in de regie van Albert Lubbers.
Ik heb Matthijs in 2011 leren kennen toen ik mocht meeschrijven aan de seizoensteksten van het Zuidelijk Toneel. We interviewden samen onder meer alle schouwburgdirecteuren in Brabant en Limburg, met als belangrijkste vraag: welke rol kan theater nog spelen, en hoe pakken we dat gezamenlijk aan? Hij maakte zich enorm veel zorgen over de politieke situatie, en de toenemende marginalisering van de kunst. Geen makkelijke man, wel een bijzondere…
Ik zat in het projectkoor en had zelfs een klein rolletje als vissersvrouw ! En het was geweldig om mee te doen !!. Ik ben nog steeds alles aan het zingen , en aan het nagenieten . En hoop op een vervolg of iets anders !
Ik zat ook in het projectkoor ! En het was een feest om hier aan mee te doen ! Ik ben nog volop aan het nagenieten en hoop op een vervolg ! Christiane Moerenhout
In dagblad Trouw van 29-8-2015 het artikel gelezen over Judas, niemand noemt ooit nog zijn kind Judas. Ik had mij voorgenomen de uitvoering in de groene Kathedraal te zien. Helaas te druk gehad. Nu lees ik de geweldige recensie! Mijn vraag komt hierop nog een vervolg en is de tekst verkrijgbaar?
12 sept naar Cirque Stiletto geweest, Karin Bloemen. TOP Goeie show met geweldige artiesten, daar word je weer vrolijk van dan altijd die ellende op TV, wat meer van die gezelligheid op TV!!!! Een heel gezellige avond.
Gisterenavond met 50% korting in een matig bezette zaal Der Rosenkavalier bijgewoond. Er valt in deze voorstelling veel te genieten. Het orkest o.lv. Albrecht speelt schitterend en in hoog tempo en soms nogal hard. De solisten zijn uitstekend. Het terzet waar we natuurlijk allemaal voor gekomen zijn is onvergetelijk en komt des te harder aan na de onzin die er aan vooraf gaat. De regie en de enscenering zijn not my cup of tea.In de eerste akte zijn alle verwijzingen na een 18eeuws levée verdwenen maar gelukkig zijn er een aantal coupures aangebracht zodat dat gedeelte snel voorbij is. De tenorsolo werd een beetje wankelmoedig uitgevoerd. Het is ook een killer.De tweede akte is erg nouveau riche en de chaos die uitbreekt na Ochs verwonding doet erg denken aan de prügelszene in Die Meistersinger. Let vooral op het paard van een Jeff Koons imitator. De derde akte altijd al een onsmakelijk geheel op de laatste 20 minuten na speelt dit keer in een bordeel met peeskamertjes. Nieuw is dat na elke akte applaus werd gehaald maar dat was misschien alleen maar bij deze uitvoering.
[…] Theaterkrant: “De combinatie van spel, decor, poppenspel, geluid en video versterken elkaar en maken van De perzik van onsterfelijkheid een overtuigende eenheid. De voorstelling is een ingetogen eerbetoon aan de kleine lieden die in de oorlogstijd tot risicovolle daden kwamen. Maar de voorstelling levert ook kritiek: de oprechte idealen van toen om in vrijheid en gelijkheid te kunnen leven zijn verdwenen. De strijd voor vrijheid heeft plaatsgemaakt voor een pseudo-bevrijding: een 5 mei-Eftelinggevoel van een land dat serieus discussieert over bed, bad en brood voor vluchtelingen.” Lees hier de hele recensie. […]
Het is jammer dat Annemarie Kremer nog nooit geëngageerd is door De Nationale Opera. Ik ben bang dat ze daar spijt van zullen krijgen. Gelukkig heeft De Met in New York haar talent wel ontdekt en maakt ze volgend seizoen haar debuut aan dit beroemde huis. In welke rol ze haar debuut maakt is nog geheim. Op youtube kan men haar al bewonderen in o.a. Medea, Norma en Salomé.
Vond het te onduidelijk allemaal. Hinderlijk niet te weten welke taal er soms gezongen werd en dit niet te kunnen verstaan. Heb me geërgerd aan Beppe Costa. Hij is een muzikant, maar op het toneel kan hij het beste zijn mond houden; erg slaapverwekkend. Ook praat hij vaak onduidelijk en binnensmonds, ik moest echt moeite doen om alles te kunnen verstaan. De dialogen in de apotheek vond ik niet erg sterk. Beppe Costa over poep: vreselijk, dit had echt niet gemoeten.
Wat zijn we trotst op de NRO Jaren gevochten We zijn er nog steeds Begonnen onder de naam Opera forum en ze brengen prachtige voorstellingen . Eer wie eer toe komt.
Zaterdag avond tijdens de Havendagen 2015 “De Droomhaven” heb ik deze productie gezien en (er/ge)varen.
Vrienden van ons hadden de kaarten geregeld en ik wist niet van deze productie.
Twee uur lang word je meegenomen in de verschillende verhaallijnen. De spelers lopen, fietsen, en dansen op de kaden en houden je goed bezig. Het leuke is dat sommige passanten ineens meegaan in het stuk omdat zei perrongelijk op de kade lopen, soms is die ook verwarrend omdat je niet weet of de mensen die op de kaden aanwezig zijn wel of niet in het stuk meespelen het blijft dus een verrassing wat er gaat gebeuren.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Machteld Hauer op Ludwig Bindervoet: 'Er is iets rot in de staat van het theater'
Van Thom op Ludwig Bindervoet: 'Er is iets rot in de staat van het theater'
Van Clemens Zwaan op Boys Don't Cry
Van TheatergroepSuburbia op Judas
Van Richard Stuivenberg op Herinneringen aan Matthijs Rümke (1954-2015)
Van An Spaans op Harde Handen
Van Soeur Sourire op Soeur Sourire
Van Moerenhout Christian op Harde Handen
Van David op Lalla rookh
Van Nic Hoogland op Judas
Van Fam. F.Rau op Cirque Stiletto 3
Van R.W.H.B.Duppen op Der Rosenkavalier
Van Lennie Soeharkot op RASA meest gastvrije theater voor acteurs en dansers
Van De perzik van onsterfelijkheid | Rieks Swarte op De perzik van onsterfelijkheid
Van bert befmans op Hoe doe je aangifte tegen 770 mensen?
Van R.W.H.B.Duppen op Madama Butterfly
Van Elisabeth Demmenie op Ochtendzee
Van sannemann henriette op Madama Butterfly
Van sa op Madama Butterfly
Van Ed van Reijswoud op Toen wij van Rotterdam vertrokken