Een recensie die enkel en alleen negatieve geluiden laat horen , over een voorstelling, waarbij veel moois te zien en te luisteren valt, kan ik niet serieus nemen. Gelukkig deelt het publiek de mening van Luuk Verpaalen niet.
Ik was vandaag bij een voorstelling van chez Brood. Tilburg schouwburg. Perfect gespeeld echt goed. Het geluid was helaas super dramatisch. Een brei en schel, terwijl ik daar vaak lekker geluid gehoord heb. Heb in de pauze oordopjes gevraagd.moest ze na ieder nummer weer uitdoen om de spraak te horen.
Koningin Loes heeft een waardige afstamming van Boek Drukkers, Schrijvers, Publishers uit Rouen waar haar voorvader Centurion Lucas met zijn vijf zonen lid van het Boek drukkers gilde waren. Vele van de protestanten uit Rouen en dus de Lucas ook moesten vluchten en dat deden de Lucas naar Utrecht (Loes stamt daar van het huguenoten echtpaar Pierre Lucas en Sara Moreau – en ik ook !), Amsterdam, Den Haag en ook London. Een klein groepje van genealogen hebben recent veel meer gevonden en mocht iemand geinteresseerd zijn dan kan ik die informatie sturen ! Met hartelijke groet uit een erg nat East Sussex waar ik dit jaar al weer 50 jaar woon, Gerard Lemmens
wat een flauw artikel van de Theaterkrant. en dat een boot een echte boot zou moeten zijn kennelijk. waar is de verbeelding gebleven? toevallig heeft het Compagnietheater ook een stuk met dit thema. het thema lijkt me heel actueel en laat mensen maar even voelen hoe het is om bootvluchteling te zijn. mensen waren tot tranen toe bewogen. conclusie? het stuk heeft wel degelijk impact.
Beste Laura, als je in een voorstelling, die voor de rest gespeend is van elke vorm van realisme, in een scène nogal plastisch suggereert dat er twee mensen verzuipen vind ik dat effectbejag, volgens Van Dale ‘het overmatig streven naar het maken van indruk’. Het woord ‘effectbejag’ in de recensie heeft dan ook betrekking op specifiek deze scène. Welk effect de voorstelling heeft moge blijken uit de rest van het verhaal.
Heel mooi om te lezen. Ik denk dat je door dit lezen een goede indruk krijgt. Het lijkt me heel verfijnt en t eind daar ben ik heel benieuwd naar……. Wanneer spelen jullie nog? Zo jammer dat t van hier uit zo n gedoe is en zoveel tijd kost. Maaaaaaar het lijkt me een heel bijzonder stuk. Veel succes er verder mee. Hoop dat jullie veel kaartjes verkopen. Lieve groet hilde
Wij mochten de voorstelling de week ervoor in het Openlucht Theater van Leiden bijwonen, en waren bijzonder verrast door deze poetische voorstelling waarin elke acteur op eigen wijze zijn aandeel had. Zeer onder de indruk van vormgeving en spel.
Ik heb in een kathedraal gezeten, met een magische hogepriester, die zowel sprekend als zingend betoverde, loepzuivere koorstemmen en de onderlinge concentratie van de acteurs met de aandacht van de toeschouwers versmolt. Het lichtspel vergrootte de ruimte tot een monumentaal universum. Akasha een fantastische ervaring van en voor eigenzinnige creatievelingen!!!
Akasha wordt niet uitgelegd. Het begrip is volgens mij de kapstok waaraan filosofische overpeinzingen over tijd en ruimte en over dagelijkse ervaringen met techniek en nieuwe ontwikkelingen worden gehangen. Dat die werkelijkheid verbrokkeld is en soms onsamenhangend en onbegrijpelijk wordt prachtig vorm gegeven in spel en muziek. Dat juist de muziek alles bij elkaar brengt is ontroerend en mooi. De spelers staan allen alleen in hun ervaringen, waardoor elk individu bijzonder is en toch juist weer niet. Ieder maakt heel duidelijk onderdeel uit van het grote geheel. Kortom een magistrale voorstelling.
Inderdaad een ontzettend flauwe voorstelling. De pogingen om grappig te zijn doen sneu aan. Herhaaldelijk zijn de heren hun tekst kwijt. Maar dat heeft eigenlijk geen enkel effect want leuk wordt het toch niet. Nog nooit weggelopen tijdens de eerste helft van de korte voorstelling, maar deze heren is dat gelukt. Wat een arrogant zielig stelletje op hun retour. Niet aan beginnen, zonde van het geld. En al was het gratis…… Nooit meer!
Van Samba Schutte na 10 jaar terug in Leidse Schouwburg - Sleutelstad.nl op Je maintiendrai
[…] de show ‘Je Maitendrai’ vertelt Samba Schutte over zijn ervaringen in Amerika en probeert hij het publiek in te laten zien […]
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van juliska op Lampedusa
Van Gina L op Ruut Weissman: ‘Theaterschoolaffaire was als een langdurig auto-ongeluk’
Van Puck op Ruut Weissman: ‘Theaterschoolaffaire was als een langdurig auto-ongeluk’
Van Jan Jansen op Chez Brood
Van Tom op Ruut Weissman: ‘Theaterschoolaffaire was als een langdurig auto-ongeluk’
Van Gerard Lemmens op Loes Luca’s doorlopende voorstelling
Van jolande coelho op Lampedusa
Van Luuk op Lampedusa
Van Paul op Lampedusa
Van Hilde van Engelen op Komm
Van Ine van der Riet op Songspiel, My Videoland
Van E. Janssen op Akasha - a Brief Theatre of Everything
Van Laura Minderhoud op Lampedusa
Van ank op Yvette Fijen artistiek leider Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie
Van Marja van Wetten op Akasha - a Brief Theatre of Everything
Van Nancy Zwiep op Jude Law met Halina Reijn in voorstelling Toneelgroep Amsterdam
Van Tineke Bilsen op Eraf met dat dak!
Van Samba Schutte na 10 jaar terug in Leidse Schouwburg - Sleutelstad.nl op Je maintiendrai
Van Op de hoogte « Sanne Zweije op Tik Tak Slaap (2+)
Van Op de hoogte « Sanne Zweije op Het geheim van de nachtegaal (6+)