De driekoppige mimegroep Wild Vlees kiest voor haar voorstellingen steeds één fysiek beeld, dat de totale onderwerping van de performers vraagt. Dramaturg Erica Smits zoekt de existentiële vragen achter de performatieve handeling. Ik kan er niets aan doen. Tijdens een doorloop van An incomplete life van Wild Vlees springen de tranen in mijn ogen. Hier […]
ICKTijdens het Holland Festival gaat in Theater Carré de voorstelling Extremalism van choreografen Emio Greco en Pieter C. Scholten in première. Met deze coproductie van hun International Choreographic Arts Centre Amsterdam (ICKamsterdam) en het Ballet National de Marseille (BNM) vieren ze hun twintigjarig jubileum als duo. ‘We reflecteren op hoe het allemaal begon, we willen het herbeleven.’ (meer…)
De man die in pak het toneel betreedt, zijn haar onberispelijk tegen zijn hoofd geplakt, mag zichzelf Jasper van Kuijk noemen, hij is het niet. Of beter gezegd: waar de cabaretier Van Kuijk ophoudt en het personage begint, blijft in Schoon schip in het midden. De nieuwe voorstelling van de tweevoudig Camerettenwinnaar uit 2010 is […]
Filosoof en regisseur Bo Tarenskeen richt zijn pijlen op de culturele elite, die niet meer oprecht elitair durft te zijn. Maar wat een kritisch tijdsdocument had kunnen zijn, blijft steken in cabareteske scènes. Kwaliteitskranten bieden hun lezers tegenwoordig veel meer dan leesvoer alleen. Ook met wijnpakketten, cursussen, dvd-boxen en reizen proberen ze zich te onderscheiden. […]