Na ruim veertig jaar onderzoek naar theaterruimtes, publiek en dubbel theatraal bewustzijn, neemt Peter Eversmann afscheid als universitair hoofddocent Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Met TM kijkt hij terug. ‘De interpretaties van mensen die naar voorstellingen kijken hebben een veel grotere bandbreedte dan critici vaak denken.’ (meer…)
‘Kop uit het zand’, concludeert actrice Juul Vrijdag monter. Met kordate passen loopt ze rond een stapel oud-bruine meubels: restanten van een bejaard leven. In Je kunt mij gerust een geheim vertellen [morgen ben ik het toch weer vergeten] speelt ze dochter Annette die worstelt met het haperende hoofd van haar dementerende moeder Jo. (meer…)
Alsof je een bal onder water probeert te drukken, daar vergelijkt zij leugens mee. Hoe goed je ook je best doet, uiteindelijk verslap je een moment, de bal schiet omhoog, de waarheid komt aan het licht. Hij heeft er minder moeite mee: het is belangrijker dat een verhaal mooi is dan dat het waargebeurd is. […]
De ‘ZORG’ is het schrikbeeld van de toekomst. Heerser Q heeft deze machine ontworpen, hij ‘Zuigt Ongevallen, Risico’s en Gevaren’. Want veiligheid gaat voor alles in de stad van Q. Buiten komen de mensen niet meer, dat is verboden. Eten komt uit de kraan. De rust wordt bewaard met Kalmeer TV, waar je naar etende […]
wij (mijn zus en ik) waren afgelopen zaterdag bij jullie voorstelling in makkum.
Super leuk en boeiend, maar ik zou toch donders graag weten hoe nou dat famke heet. Blinde Arend beloofde te zeggen hoe ze heete….. maar deed het niet. Groeten ronald.