Wereldnieuws was het, eind vorig jaar: het gestolen werk Tête d’Arlequin van Picasso leek gevonden. In een bos in Roemenië aangetroffen door de Roemeens-Nederlandse schrijfster Mira Feticu. De pers dook er bovenop, maar de vondst bleek al snel too good to be true; een vervalsing. Gemaakt door meestervervalser Geert Jan Jansen in opdracht van Berlin, in het kader van hun voorstelling True Copy. (meer…)
Gisterenavond zond de NPO de vijfde verkiezingsconference van Freek de Jonge uit. In De Stemmin5 speelde De Jonge een slim spel met zijn imago. ‘Zuur, oud, links en elitair: de vooroordelen die aan Freek kleven worden steeds benoemd en daarna met een trefzekere grap de nek omgedraaid’, schreef de Volkskrant-recensent Joris Henquet. Zowel de rechtste als linkse […]
Twee nieuwslezeressen bereiden zich voor op de uitzending. Een als showmaster uitgedoste stage manager jut het publiek op en drie, twee, een we gaan live. De begeleiding is in handen van het Nederlands Blazers Ensemble, de muziek wordt gedomineerd door gemanipuleerde stemsamples uit nieuwsuitzendingen van over de hele wereld, gelijktijdig te zien op een immens […]
Eigenlijk is Rudolf Feltkamp een integer man. De zorg in Nederland moet ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk en betaalbaar blijven, daar staat hij voor en dat is de kern van zijn Partij voor de Zorg (PvdZ). Maar ja, zorg is niet sexy. Tel daarbij op dat de man zelf ook weinig mediageniek is […]
Met minuscule precisie kopieert danser Jurij Konjar fragmenten uit de dansfilm Goldberg Variations met Steve Paxton. Teksten op het grote scherm aan de achterwand van het toneel informeren de kijker over de achtergrond van de meester. Al lijkt de titel van de voorstelling Fake it! iets anders te willen zeggen, de interpretatie is een oprechte […]