De Taskforce culturele en creatieve sector heeft een nieuwe coronamaatregelenladder gemaakt. Deze ladder is een update van de eerder ontworpen ‘routekaart’ en dient als inbreng voor de corona-lange-termijn-aanpak van het kabinet. Met de ladder hoopt de sector te allen tijde veilig open te kunnen blijven voor publiek in verschillende risicofases van de coronapandemie. (meer…)
Met de slogan ‘Zin om je te zien’ gaat vandaag een nieuwe sectorbrede publiekscampagne van start. Commercials op radio en tv moeten het publiek na twee moeilijke jaren weer warm maken voor theater- en concertbezoek.
Harpist Remy van Kesteren, zangeres Shary-An Nivillac en acteurs Soy Kroon en Hadewych Minis zijn de gezichten van de campagne.
‘Zin om je te zien’ is een initiatief van Het Nationaal Theater Fonds in samenwerking met de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties, de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten en de Vereniging Vrije Theater Producenten. De campagne wordt gefinancierd met overheidssteun.
‘Het theaterseizoen is begonnen’, laat Albert Verlinde, voorzitter van het Nationaal Theater Fonds, weten. ‘Heel veel mooie producties zijn het komend jaar te zien en het zou fantastisch zijn wanneer de theaters en concertzalen straks weer vol zitten. Om dat te bereiken, trekken we samen op. Een grote landelijke campagne waarin we naar het publiek uitspreken dat we zin hebben om je weer te zien.’
Er komen onder andere commercials op radio, televisie en sociale media. Op de website totinhettheater.nl kan het publiek makkelijk vinden welk theater bij hen in de buurt zit.
In april 2021 lanceerde het fonds al de landelijke heropeningscampagne ‘Mooier dan ooit’, waarvoor het 550.000 euro coronasteun ontving. De campagne ‘Zin om je te zien’ duurt nog tot en met 16 oktober.