De Gouden Struis 2015, de prijs voor de beste cultuurmarketingcampagne van het seizoen, is gewonnen door We Are Public. Het publieksplatform annex kortingspas kreeg de prijs voor zijn opstartcampagne, waarmee het in vijftig dagen 2.500 leden wist te werven. De prijs werd uitgereikt tijdens de Cultuurmarketing Awards in Utrecht. Hassina Bahar won de Cultuurmarketing Scriptieprijs voor haar scriptie De […]
Het project Vocal Statements van Operamakers heeft gisteren de Gouden C gewonnen, de jaarlijkse prijs van het Fonds voor Cultuurparticipatie voor ‘het project dat je mee moet maken’. Samen met Utrechtse scholen stimuleert Operamakers vmbo-leerlingen om samen te zingen en daarmee hun stem te laten horen. De initiatiefnemers ontvingen een vergulde stempel, ontworpen door Katia Borghesi, en een cheque van 1000 euro.
De prijs werd uitgereikt tijdens de viering van het 10-jarig jubileum van het Fonds voor Cultuurparticipatie. ‘Een bron van inspiratie’, noemde de jury het project. ‘Uit alles komt naar voren dat de leerlingen serieus worden genomen. Operamakers kiest voor repertoire dat het geluid en de emoties weergeeft van de kosmopolitische wereld waarin de leerlingen leven. Leerlingen worden gestimuleerd om zich al op jonge leeftijd uit te spreken en krijgen ook de tools om dit te doen.’
Voor de prijs kwamen alle in 2017 door het Fonds gesubsidieerde projecten in aanmerking. De jury bestond dit jaar uit Hans Bosch (directeur WMC Kerkrade), Mohamed Yusuf Boss (programmeur/choreograaf, winnaar Gouden C 2016) en Peggy Brandon (directeur Mocca Amsterdam). Ze beoordeelden de projecten ‘op hun inspirerende werking voor de culturele sector en de impact op deelnemers en hun omgeving’.