‘Natchav’, zo wordt ons even van tevoren verteld, is Romanes voor ‘ga weg, ren weg’. Natchav laat zien dat je voor het behoud van je recht op vrijheid, soms moet wegrennen, ontsnappen. ‘Het is een manifest van de vrijheid.’ (meer…)
‘Natchav’, zo wordt ons even van tevoren verteld, is Romanes voor ‘ga weg, ren weg’. Natchav laat zien dat je voor het behoud van je recht op vrijheid, soms moet wegrennen, ontsnappen. ‘Het is een manifest van de vrijheid.’ (meer…)
Dansen wordt aangemoedigd bij The Fairy Queen van Opera Compact. In Heerlens poppodium De Nieuwe Nor bekijken de meeste toeschouwers het gestuntel van Hermia, Helena, Demetrius en Lysander vanaf staanplaatsen, op gelijke hoogte met de barokband. (meer…)
‘Wij zijn PANDA, dit is Koe’, zo introduceert theatermaker Nina Willems, mede namens de Heerlense schrijver en dichter Merlijn Huntjens, de audiowandeling door het Imstenraderbos en de weilanden van de boerenfamilie Huynen. Tijdens het beeldend theaterfestival Cultura Nova in Zuid-Limburg neemt Willems twee weekenden lang een groep wandelaars op sleeptouw om de (lichaams)taal van koeien te leren kennen. (meer…)
Hoogbouw op de achtergrond, basketbalveldje op de voorgrond en stroken groen aan de zijkant. Een beter buitenpodium voor de muziektheatervoorstelling Den Blok, of de man die niemand miste lijkt ondenkbaar. (meer…)
Martin Zimmermann is weer in Nederland! De Zwitserse choreograaf, acrobatisch danser, performer, vermaard om zijn spektakels met artiesten uit ander culturen, een artiest die buiten de lijntjes kleurt, de grenzen opentrekt tussen dans, circus, performance. Virtuoos, humoristisch, ontroerend. Dat laatste is zijn Danse Macabre niet geworden. (meer…)