Wat een deceptie deze voorstelling. Onsamenhangend, spel was slecht en de muziek onnodig hard. Het decor: een 2CV gaat omhoog, en een 2CV gaat omlaag. Ondanks de verwachtingen van het decor, een dichter (die onnodig even aan het eind moest tonen niet homoseksueel te zijn) die ongeinspireerd meespeelt. Mooie voorstellingen van Flint gezien maar dit was een tegenvaller. De verschillende rollen van de dame was met tenenkrommende stemmen. Soms kan het gestuntel charme hebben, hier vond ik het echter alleen maar storend. Hoop dat de volgende weer fraaier wordt!
Een mooie recensie voor een bijzonder stuk, waarvoor dank. De put bij het diocesaan heiligdom Onze Lieve Vrouw Ter Nood heet echter de Mariabron. Of desnoods de Runxput, de oude benaming voordat het mirakel geschiedde.
De laatste vriend van Napoleon. Hoe een prachtige voorstelling om zeep is geholpen. Waarschijnlijk heeft de regisseur meer gedacht aan een TV registratie dan dat de voorstelling in het bijzijn van publiek moest worden gespeeld. Er was van het geheel ongeveer de helft te zien en de gedeeltes die zich buiten, uit het zicht van het publiek afspeelden, gaven je het gevoel naar een hoorspel te luisteren. Jammer een gemiste kans van een overigens goed spel en goede muziek en zang.
Genoten van perfect gespeelde Schettinovoorstelling op 30 mei in de Kleine Komedie. Heerlijk scherpe teksten – prima ondersteund door en aangevuld met muzikaal kwartet van bijzondere kwaliteit. Heel erg bedankt!
Wat huiverig ( hoe zo toneel in een garage?) gingen we warm aangekleed, (een aanrader, voor wie nog gaat) naar de voorstelling. Om er warm( maar dan niet lettterlijk) en met een meer dan voldaan gevoel vandaan te komen. Beslist een aanrader voor wat betreft het spel, de poezie en de muziek, bravo!
Voor Rosa Arnold : wat ontzettend fijn dat jullie deze prijs in de wacht hebben gesleept. Van harte gefeliciteerd met deze overwinning. Maak goed gebruik van het geldbedrag.. Wow.. Super hoor! Groet Patries
Wat leuk .Zeker omdat voor de voorselling van Lange Jan Lange lies Jeroen mij toendertijd benaderd heeft om mijn moeder en buurvrouw te interviewen . Deze heeft hij gebruikt om prachtige voorstelling te maken. Mijn moeder is in 2003 overleden en ik zou van Jeroen nog altijd de geluidsopnamen krijgen. Jeroen is de neef van mijn man maar was ook een hele goed vriend. Ik vind t heel speciaal dat hier een vervolg op komt .Vooral omdat dit voor mij heel herkenbaar is.
Ik was en ben zeer ontroerd en tegelijk kwaad om het leed in deze wereld. Je weet er van, je leest erover en toch komt het zo hard en precies binnen tijdens de voorstelling. De muziek is prachtig en onderstreept alles wat er gebeurd. Als de mensen nou eens gaan kijken en er lering uittrekken dan misschien wordt het anders. In ieder geval ben ik zo blij met de opera dagen er is zo’n verscheidenheid in muzie, stemmen. Oh, het zijn gewoon geweldige dagen. Mijn grote dank, ook dat het betaalbaar is.
Een prachtige samenwerking tussen beeld en geluid, waarin de muziek leidend is. Juist het ontbreken van een ‘personenregie’ maakt de voorstelling universeel, niet persoonlijk en is de benauwenis van een dictator voelbaar onder je huid. Een hele mooie en vernieuwende voorstelling.
Zat de recensent bij een andere voorstelling dan ik? Ik heb genoten van een prachtige uitverkochte voorstelling. In tegenstelling tot wat de recensent zegt: een handje vol publiek……
Zou er misschien een of ander verband kunnen zijn met al die kleine mini-podia die over heel Nederland als paddenstoelen uit de grond schieten? Zoeken mensen misschien meer het kleinere, intiemere, lokale, minder dure op?
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van T.Bergink op Garagepoes
Van Matthew op Twools16
Van leila verlinden op Twools16
Van van leeuwen op Bankzitten
Van Heiloo-Online op Woyzeck, een waanopera
Van Wolter Kobus op De laatste vriend van Napoleon
Van gerrit hommerson op Schettino!
Van Heddy walter op Garagepoes
Van Sieta op Garagepoes
Van Floor Vogelaar op Via Berlin wint Charlotte Köhler Prijs
Van G. Burgers op Garagepoes
Van Patries de Visser op Via Berlin wint Charlotte Köhler Prijs
Van Dick vd H op Hi ha hondenlul!
Van wietske reintjens op Zwager herneemt voorstelling Jeroen Willems
Van elisabeth op MacBeth
Van Koos de Vries op De IIsfoarstin - De IJsvorstin
Van MFE op Troupe en nuit X
Van Marja van Wetten op Soselo in Siberia
Van Monica Lamperjee op Being Arthur
Van C. Millet op NRC toont teruggang theaterbezoek aan