Ik wil graag deze recensie plaatsen als voorbereiding op de voorstelling in ons theater a.s. zaterdag. Hier heb ik toestemming van u voor nodig. Dus mag dat?
1 van de meest bekritiseerde (en daarom interessantste?) projecten van de afgelopen jaren. De hetze is nog niet echt in NL aangekomen lijkt me. Recente ontwikkelingen op de Facebookpagina van Dries Verhoeven Cie en HAU.
Jammer dat niet alle namen van de Werkteaterleden van het eerste uur worden genoemd. Ik mis Frank Groothof, Yolande Bertsch,Olga Zuiderhoek, Daria Mohr, Helmert Woudenberg, Herman Vinck, Rense Royaards en ondergetekende. De lezers kunnen dan zelf wel uitmaken of dat grote acteurs zijn. Trouwens kleinschalig theater. We speelden s zomers ook in onze eigen tent met 800 bezoekers per avond. Hartelijke groet, Hans Man in’t Veld
ik zit te twijfelen om Uw kaart te nemen en mijn museumkaart op te zeggen maar ik ga allees naar Musea, dus denk ik dat ik Uw kaart niet neem, heb liever de gratis entre in door mij bezochte/te bezoeken musea.
I just found this out now — and I am shocked and saddened — I met Matthias Many years ago in Canada when he showed up at my door with a friend looking for a place to crash for a couple of weeks — we became fast friends — He was a wonderful person — who even though lived on the other side of the planet and I didn’t talk to all the time — I will miss him dearly. He was an such a good friend — I wish his partner Tabea and his daughter all the best in this difficult time. I know he loved his family very much. Sincerely Christel Gohlich.
Je noemt nu (in chronologische volgorde): Een componist, een nummer, een zangeres, nog een zangeres, de band die in de voorstelling speelt, een beeld uit de voorstelling, een platenlabel, en het genre.
Maar wat vond je van de muziek in de voorstelling? Hoe die werd gebruikt in de vertelling? Hoe die werd gespeeld? Welke verschillende nummers van welke componisten live werden gespeeld en in wat voor bezetting? Daar ben ik best benieuwd naar want volgens mij zat bijna overal muziek onder.
Hoop dat je het niet verkeerd opvat; maar wat mij vaak opvalt in recensies van muziektheatervoorstelling is dat er bitter weinig over de muziek zelf wordt gezegd, en met name over hoe die inhoudelijk gebruikt wordt- of misschien zelfs het grootste gedeelte van het verhaal vertelt.
Geen muziek? Bach en zijn mathematische partituren, ‘The Kiss’ (2x), Carole King, Joni Mitchell, funkband My Baby en zangeres Cato van Dijck, ‘vier handen die dezelfde gitaar bespelen’, Asylum Records en als genre-aanduiding ‘muziektheater’: in mijn visie zit er juist veel muziek en verwijzingen naar muziek in de recensie.
Verwachtingen zijn en blijven rondom de betekenis van kunst een interessante discussie zo lang kunst er is en zal blijven… Ik deel wel enige argumenten in meerdere of mindere mate… alleen het persoonlijke oordeel dat gebaseerd lijkt op een bepaalde verwachting aan kunst niet… ik hou er niet van als kunst me in een duidelijke richting gaat sturen en hou ervan als kunst me zo verward dat ik mijn eigen waarden systeem nog eens onder de loep moet nemen! En dat ze “kunst”- in dit geval Alize/Fania/Rob/Maartje etc. – me zelfs de vragen niet helemaal voor kauwt waar ik over na zou moeten denken… Dit komt waarschijnlijk omdat ik bang ben dat kunst met een duidelijke richting richting propaganda, politiek, of commercie zal bewegen en ik dat haaks vind staan op de vrije ruimte die kunst heeft om dat niet te doen… Eens ben ik het met je over het feit dat Alize e.a. het soms zo sterk weten te maken dat je er absoluut niet aan kunt ontkomen… en misschien is het ook maar goed ergens dat dat nu wel kon. ZO actueel is het thema.
Ik als bijna nieuwe theatermaker. Vraag me wel af of de Nieuwe Makers Regeling op zich zelf al wel een goede regeling is. Als ik kijk bij het lijstje dat het kreeg waren het al best veel bijna gevestigde makers. En als het verplicht blijft om bij gevestigde groepen begeleiding te zoeken hoe groot is de ruimte dan nog om echt volledig zelf iets nieuws te proberen te ontwikkelen. Aangezien die gezelschappen ook een geld bedrag moeten infesteren.
Indrukwekkende lijst. Degenen die in de Dans daadwerkelijk talenten de kansen hebben gegeven om naar grote (internationale) hoogten te groeien, Krisztina de Chatel en Ed Wubbe, ontbreken merkwaardigerwijs. ….Oh, wellicht zijn ze geen lid van bovengenoemde organisaties. Dat zal ’t zijn.
Beste Paul. Als voormalig leider van het productiehuis voor jeugdtheater en dans zou ik je afraden te pleiten voor een nieuw op te richten productiehuis voor jeugdtheater. Zinvoller zou ik het vinden wanneer bestaande productiehuizen, zoals frascati of toneelschuur extra financiële middelen krijgen om jonge kunstenaars te ondersteunen werk voor jeugd te maken. Het is een achterhaald argument dat zij niet de expertise voor jeugdtheater in huis hebben. Verder zijn het huizen waar jonge talenten zich thuis voelen en waar zij zich ook niet uitsluitend op jong publiek hoeven te richten. Misschien een van de speerpunten voor het overleg met de bis- jeugdtheatergezelschappen? Bedankt voor je lezing en ik hoop dat er verder over gesproken wordt. Dennis Meyer
Geachte heer Warmsdam natuurlijk zijn er goede dansers in het freelanse circuit de jury Ine rietstap Marianne sarstadt karin Schnabel alexandra radius Han ebbelaar doen hun best de prijzen zo eerlijk mogelijk te verdelen er zijn ook in het verleden prijzen gevallen buiten de gevestigde groepen dit jaar helaas niet wie weet volgend jaar ! namens de jury han ebbelaar.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Arto Theater op De activist
Van jan martens op Wanna play?
Van Fam. J. Mevis-Jacobs op Als ik de liefde niet heb
Van Inge Haggenburg op Shoot the messenger
Van Hans Man in't Veld op Oeuvre Het Werkteater online
Van Gerda van Hulst-kroo op Nieuwe kortingskaart voor kunst en cultuur
Van Katja Meertens op Als ik de liefde niet heb
Van CHRISTEL GOHLICH op Matthias Mooij 1976-2014
Van emma op Oeuvre Het Werkteater online
Van ada op Theater Walhalla opent tweede zaal op Katendrecht
Van Viktor Griffioen op Judee Sill. A Californian dreamer
Van Kester Freriks op Judee Sill. A Californian dreamer
Van Viktor Griffioen op Judee Sill. A Californian dreamer
Van Marianne Lindhout op Vuurvrouwen
Van yorke op Brief aan Bussemaker heeft effect
Van h. moes op Podiumkunstenveld doet Bussemaker tegenvoorstel
Van Dennis Meyer op Acht statements voor het jeugdtheater
Van Willemien Visser op Stormvogels
Van Constant Meijers op Dansprijzen Dansersfonds
Van Han ebbelaar op Dansprijzen Dansersfonds