Over de subsidie voor een mini-voorstelling over of geïnspireerd door Vincent van Gogh wil ik dit even kwijt. Beginnende theatermakers (of beginnende schilders!) zijn wel gewend aan armlastige omstandigheden. Gelukkig maar!! Want alleen dat levert de best denkbare kunst op. Beste geldschieters, houdt die jonge makers kort, geef ze vooral niet te veel want dat wordt maar over de balk gegooid of aan drank uitgeven. En profiteer vooral van de uitkering die zij, gedurende het maken, mogen behouden. Ik ben erg benieuwd naar de vindingrijkheid waarmee de “gelukkigen” zich uit het hun opgelegde probleem worstelen. Jonge makers, hier ter lande, verenigt u!
erg genoten van de sound of music Anouk Maas was een overtuigende Maria en de zuivere stem van Maaike Widdershoven was geweldig Volgens mij heb ik haar jaren geleden voor het eerst gezien in een programma van Sandra Reemer en toen dacht ik al die komt verder .Verder was het geheel een lust om te zien
We zijn in Arnhem geweest en daar was het ook een groot succes. Inderdaad erg leuk en knap gedaan. De kinderen zingen nog regelmatig het liedje “Joris kletsmajoor”. Zou er wel een cd/mp3 van willen kopen! Verkopen jullie die ook?
Indrukwekkende beelden van begin tot eind: het minimalistische decor met de beschreven ‘stripwolk’; de simpele vondst v.d. dranghekken waarover mensen leunen; de fantastische tank die met zo weinig veel suggereert. Less is more. Het zien is aan de kijker. En natuurlijk de poppen. Behalve alle paarden (ook die halve, wat een vondst), de zwaluwen, kraaien en gans. Hulde aan hun bedieners + geluidenmakers! Het oorlogsgeweld middels belichting en herrie was wat mij betreft meer dan voldoende om de gruwelijke beelden op te roepen v.d. 8-delige serie 14-18 (aan de hand van authentieke dagboeken). Er was werkelijk niet meer nodig om het menselijk geweld van de oorlog in theater setting binnen te laten komen. En daarbij te bedenken dat dood en verderf die mensen elkaar aandoen, ook worden uitgestort over miljoenen dieren.
Theaterspel: zeer matig. Slecht te verstaan, verhaal stelt niet veel voor, maar maakt niet uit. Wel storend: het geschreeuw van (niet alleen, maar vooral) Albert, die als paardenkenner toch weet dat een huisdier het gedrag v.e. mens weerspiegelt. En dat hij een angstig dier dus anders moet benaderen dan met geschreeuw en maaiende armen. Onbegrijpelijke regievoering, maar goed.
Hoe dan ook: ga kijken nu het nog kan (Orpheus in Apeldoorn)
Vrijdag 27 februari ben ik naar Hoogwater voorheen Laagwater geweest Ik vond het zeer de moeite waard. Het is een vrolijke chaos met uiteraard verwarrende gesprekken. Dit was een leuk plekje, o ja dan is het nu dus niet meer leuk. Heeft iets van een kaartje, wat doet u nu, u vroeg toch iets van een kaartje (deel van een kaartje afscheurend). Een typisch Schipperiaanse vertoning.
Of het vernieuwend is vraagt Bregtje Schudel zich af. Eind jaren negentig was Compagnie Montalvo-Hervieu in het Muziektheater te gast met hiphopdans op Vivaldi. Dus nee het is niet vernieuwend, maar is dat relevant?
Geachte, Het theaterstuk “de Verleiders” moet op de TV gebracht worden opdat iedereen daar kennis van kan nemen. Ook moet er iets verzonnen worden om de jeugdigen onder ons kennis te laten nemen van hun “toekomst” in dit verrotte financiële wereld systeem! Wie doet er wat!!! Dit kàn zo niet langer goed willende burgers worden aangedaan door die graaibankiers.
inderdaad een wankel verhaal en daarom en niet al te sterke musical .gezien afgelopen woensdag in Den Bosch . Vond de vorige versies beter vanwege het uitgangspunt vanuit de rol van de moeders te regisseren. Een prachtige ballad als niet afbetaald ontbreekt in de nieuwe versie en de moedersrol daarin wordt in het geheel niet opgevangen door de rapper Yes R.
In Nederland zijn we niet verwend als het om opera gaat. Wellicht is de recensie daarom zo gunstig. Het decor was matig door de diepte viel het geluid zowat weg. Barok is rijk ornament, hier was het met een kale kerk. Wat een somberte. Door de beroerde akoestiek van de schouwburg kwamen de overigens prima zangers slecht naar voren. Dumoux wil ik het helemaal niet over hebben. Als tartaar een ongeloofwaardige figuur. Hopelijk blijven de zangeres de volgende voorstelling wat meer op hun benen staan. Dat gelig op het toneel was gewoon overdreven.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van R.Verspeek op Beton
Van Michiel Schreuders op Joris en de draak (6+)
Van jan van galen op Festival Boulevard doet oproep aan jonge makers
Van olga van den berg op The sound of music
Van Jimmy op Duitse jeugdtheaterprijs voor Van de Wijdeven
Van Jimmy op The Great Warmachine
Van Decorio solutions op Nieuwe prijs voor jonge operavormgevers
Van Robert.A.F. Pical op Kruit!
Van Tinie van Beurden op Augustus, ergens op de vlakte
Van Sony op Heerlijk duurt het langst
Van Gert op Joris en de draak (6+)
Van Serpentina op War horse
Van Frans op Hoogwater voorheen Laagwater
Van jos schuring op 7Steps
Van Blok L op De Verleiders: Door de bank genomen
Van E. Burnaby Lautier op Zout op mijn huid
Van ernest nooij op Hartsvrienden
Van aad op Tamerlano
Van ernest nooij op Heilloos
Van Lia van Dril op Joris en de draak (6+)