Deze voorstelling moet gezien worden in alle plaatsen waar een azc is. Het kan ogen openen, en mensen de andere kant laten zien van deze ellende. Iedereen oordeelt vanuit zichzelf, helaas. Vanuit je eigen veilige plekje een oordeel hebben, dat is TE dom en kortzichtig. We hebben hier met zn allen een probleem, en zijn met zn allen verantwoordelijk. Een schitterende voorstelling, die een positieve actie van iedereen nodig heeft.
Simon, met instemming je statement gelezen. Aan het begin van het academisch jaar, met een nieuwe groep studenten, een nieuwe generatie, de komende maanden me weer verdiepen in de ontwikkelingen die gaande zijn, is dit bij uitstek een openingszet die ik gewoon zo aan hen als verplicht leesvoer kan voorleggen. En heb zojuist besloten dat te doen. Ik sluit me aan bij je laatste zin: laat maar komen, dat nieuwe seizoen.
I agree with Simon. Anyone can take a look on YouTube at Patrick Magee’s rendition, with whom in mind as actor Beckett wrote the play in the first place, and see how it was meant to be done. Wilson is entitled to his own interpretation of course, but that doesn’t make it a viable rendition of what Beckett intended. It makes it Wilson’s Last Tape.
Ze zocht geen contact. Toen de journalist lucht kreeg van de ‘praktische’ oplossing om het beeld te verwijderen en geen bewaking te regelen, belde hij de kunstenares op en vroeg Noorderzon om een reactie, zoals een goede journalist betaamt. Keurig volgens het boekje. Noorderzon begon echter wild om zich heen te slaan en joeg zo alle kunstenaars weg. Die hebben dus nog wel wat zelfreflectie en lijmwerk te verrichten.
“Het is een wonder dat er nog niet eerder theater is gemaakt van het tragische leven van de zingende non.” Onjuist, zie: http://theaterencyclopedie.nl/wiki/Dominique_-_Stichting_FACT_-_1991-04-04
Reprise van deze tekst van Rob de Graaf heb ik zelf nog gezien tijdens FACT Acts, jubileumprogramma van het toen 25-jarige FACT dat kort daarna ter ziele ging.
Het negende jeugdtheatergezelschap wordt ook deels gefinancierd met de extra middelen die waten uitgetrokken voor jeugdpodiumkunsten (theater, dans en muziek) bij het Fonds Podiumkunsten. De gezelschappen in de BIS ontvangen slechts 10.000 per gezelschap extra, maar worden jaarlijks geïndexeerd. Gezelschappen bij het Fonds Podiumkunsten daarentegen ontvangen een vaste jaarlijkse bijdrage die niet geindexseerd wordt. Per saldo zijn het de jeugdpodiumkunsten bij het Fonds Podiumkunsten die inleveren.
Bijgevoegd artikel van Henri Drost in de Cultuurpers legt duidelijk uit dat het in de stoelendans rondom de jeugdtheatergezelschappen in de komende Bis nooit alleen over Kwatta zou gaan. Dat er met deze motie nu 9 plekken voor jeugdtheater in de Bis komen is dan ook niet alleen voor Kwatta, maar juist ook voor andere Jeugdtheatergezelschappen die nu in de Bis zitten(met name die buiten de Randstad!), goed nieuws. http://www.cultureelpersbureau.nl/2015/06/kinderfeest-bussemaker-is-werkelijkheid-stoelendans-vijf-vragen-en-twee-voorzichtige-antwoorden/
Nou nou nou wat een zure recensie zeg. Het is zo makkelijk om te verwoorden wat je niet goed vind aan een voorstelling. Focus je eens op de kracht van een voorstelling, de humor, het ritmische samenspel, de luchtigheid, de urgentie want Larp is van nu. Misschien is het een idee om iets minder recensies te plaatsen want ik heb het gevoel dat het niet bijdraagt aan de kwaliteit dat alles maar gerecenseerd moet worden. Het lijkt erop dat deze recensent er geen zin in had. Of last had van verzuring. Misschien een glas te veel sangria naar binnen gewerkt? En als hij/zij er zin in had, liet hij/zij zich wel erg makkelijk deprimeren. Kop op zeg. Niet zo elitair en intellectueel snobistisch naar een paradevoorstelling gaan zitten kijken. Kom op zeg. Ja. Wat verwachten we nou? Thomas Bernard? Het moet toch een beetje leuk blijven?
In vervolg op mijn reactie van jl zaterdag. Ik heb het in een persoonlijke mail aan Alex Klaasen al geschreven: men zou jullie hiervoor met de koppen tegen elkaar moeten slaan. Zoveel infantiele poep-en-pis ongein-voor volwassenen heb ik van m’n leven nog niet bij elkaar gezien en gehoord. En dat noemt men dan “cultuur”. En als je Nick en Simon persifleert moet je het natuurlijk zelf wel beter doen en moeten Alex en Henri laten zien dat zij o o k de ArenA vol kunnen krijgen. Dus jongens, aan het werk. Maak een “programma-voor-het-volk” zonder bovengenoemde attributen. Want ik heb toch nog wel zoveel vertrouwen in “het volk”. dat het niet massaal af zal komen op een voorstelling met de naam :Neuken is voor meisjes”. Laat zien da jullie meer in je mars hebt dan dit soort “kunst”, dat een belediging is voor jullie talent. Aan de gang dus . jullie zullen je er beslist beter bij gaan voelen. Succes Ik kijk er naar uit. mw.A Willemsen.
Helemaal eens met vorige recensies. Het is pure geldklopperij (17.50 ex bingokaarten a la 5 euro waarmee je niks kunt winnen) en niet grappig. Er liepen (achteraf terecht) mensen weg uit de voorstelling, men ging met nootjes gooien (wat overigens dan wel weer grappig was) en er klonk veel boegeroep…..
Anussen, penissen, vagina’s., neuken is voor meisjes. God-o-God wat zijn we flink en wat durven we allemaal ! Je moet wel steeds langer zoeken om nog een orgaan te vinden wat nog niet “bezongen” is . Van Loon ken ik niet maar Alex Klaasen verdient BILLEKOEK MET DE MATTENKLOPPER voor het op grote schaal MISBRUIKEN van zijn talenten. Ook je eigen geestesprodukten kunnen niet zonder bovengenoemde attributen . En als je dan niks meer weet ga je een ander parodiëren. Altijd prijs ! En je blijft zelf buiten schot. Dus eigenlijk nogal laf ook. Beste Alex, ga een maand in retraite om eens diep na te denken over waar je mee bezig bent, voor je h e l e m a a l dolgedraaid bent van dit soort ongein. Misschien mogen we dan, als je weer terug bent in de wereld, programma’s verwachten met iets van ONTROERING erin. Zonder neuken, anussen, billen, borsten, etc, etc. Zodat de bezoeker weer met iets naar huis gaat. Ik meen te weten , dat je daartoe wel de mogelijkheden bezit. Je toegenegen mw A. Willemsen.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van nelleke op Nobody home
Van Elinor op Meisje Loos (6+)
Van Lucia van Heteren op Openingsstatement Theatermaker September '15: confrontaties en solidariteit
Van Mark Lester op Krapp’s Last Tape
Van Dirk op Noorderzon blikt terug: van Erepenning tot kunstrel
Van Marijke Deuzeman op Oud en Wit
Van Louis van Beek op Soeur Sourire
Van Louis van Beek op Soeur Sourire
Van Harm Lambers op Soeur Sourire
Van Jan Baanstra op Geen extra geld voor productiehuizen en jeugdtheater in BIS
Van Josee Hussaarts op Geen extra geld voor productiehuizen en jeugdtheater in BIS
Van Kennet Daalmeijer op Legend of the Larps part 1
Van C. Jean op 100% Amsterdam
Van Review | Cie.OFEN op WhyNot
Van A. M. Meijer op Neuken is voor meisjes
Van a,willemsen op Neuken is voor meisjes
Van Phil op Bingo!
Van a.willemsen op Neuken is voor meisjes
Van Lineke op Bingo!
Van Henriëtte de Groot op Freek Vielen: 'Noem me ouderwets, maar ik geloof in verandering'