Alle reacties

  • Van nelleke op Nobody home

    Deze voorstelling moet gezien worden in alle plaatsen waar een azc is. Het kan ogen openen, en mensen de andere kant laten zien van deze ellende. Iedereen oordeelt vanuit zichzelf, helaas. Vanuit je eigen veilige plekje een oordeel hebben, dat is TE dom en kortzichtig. We hebben hier met zn allen een probleem, en zijn met zn allen verantwoordelijk.
    Een schitterende voorstelling, die een positieve actie van iedereen nodig heeft.

  • Van Elinor op Meisje Loos (6+)

    Nu heeft de oprichter en artistiek leider van Gnaffel zo’n mooie naam: Elout.

    Dat er even rekenschap van genomen wordt bij deze mooie recensie.

  • Van Lucia van Heteren op Openingsstatement Theatermaker September '15: confrontaties en solidariteit

    Simon, met instemming je statement gelezen. Aan het begin van het academisch jaar, met een nieuwe groep studenten, een nieuwe generatie, de komende maanden me weer verdiepen in de ontwikkelingen die gaande zijn, is dit bij uitstek een openingszet die ik gewoon zo aan hen als verplicht leesvoer kan voorleggen. En heb zojuist besloten dat te doen. Ik sluit me aan bij je laatste zin: laat maar komen, dat nieuwe seizoen.

  • Van Mark Lester op Krapp’s Last Tape

    I agree with Simon. Anyone can take a look on YouTube at Patrick Magee’s rendition, with whom in mind as actor Beckett wrote the play in the first place, and see how it was meant to be done. Wilson is entitled to his own interpretation of course, but that doesn’t make it a viable rendition of what Beckett intended. It makes it Wilson’s Last Tape.

  • Van Dirk op Noorderzon blikt terug: van Erepenning tot kunstrel

    Ze zocht geen contact. Toen de journalist lucht kreeg van de ‘praktische’ oplossing om het beeld te verwijderen en geen bewaking te regelen, belde hij de kunstenares op en vroeg Noorderzon om een reactie, zoals een goede journalist betaamt. Keurig volgens het boekje. Noorderzon begon echter wild om zich heen te slaan en joeg zo alle kunstenaars weg. Die hebben dus nog wel wat zelfreflectie en lijmwerk te verrichten.

  • Van Marijke Deuzeman op Oud en Wit

    Wordt deze voorstelling ook na het Nazomer festival nog ergens vertoond?

  • Van Louis van Beek op Soeur Sourire

    Dank!

  • Van Louis van Beek op Soeur Sourire

    Inmiddels zeer lovende recensies in zowel de PZC als de Volkskrant. (4 sterren, afgelopen zaterdag). Kunnen die ook onder het kopje “elders”?

  • Van Harm Lambers op Soeur Sourire

    “Het is een wonder dat er nog niet eerder theater is gemaakt van het tragische leven van de zingende non.”
    Onjuist, zie:
    http://theaterencyclopedie.nl/wiki/Dominique_-_Stichting_FACT_-_1991-04-04

    Reprise van deze tekst van Rob de Graaf heb ik zelf nog gezien tijdens FACT Acts, jubileumprogramma van het toen 25-jarige FACT dat kort daarna ter ziele ging.

  • Van Jan Baanstra op Geen extra geld voor productiehuizen en jeugdtheater in BIS

    Het negende jeugdtheatergezelschap wordt ook deels gefinancierd met de extra middelen die waten uitgetrokken voor jeugdpodiumkunsten (theater, dans en muziek) bij het Fonds Podiumkunsten. De gezelschappen in de BIS ontvangen slechts 10.000 per gezelschap extra, maar worden jaarlijks geïndexeerd. Gezelschappen bij het Fonds Podiumkunsten daarentegen ontvangen een vaste jaarlijkse bijdrage die niet geindexseerd wordt. Per saldo zijn het de jeugdpodiumkunsten bij het Fonds Podiumkunsten die inleveren.

  • Van Josee Hussaarts op Geen extra geld voor productiehuizen en jeugdtheater in BIS

    Bijgevoegd artikel van Henri Drost in de Cultuurpers legt duidelijk uit dat het in de stoelendans rondom de jeugdtheatergezelschappen in de komende Bis nooit alleen over Kwatta zou gaan. Dat er met deze motie nu 9 plekken voor jeugdtheater in de Bis komen is dan ook niet alleen voor Kwatta, maar juist ook voor andere Jeugdtheatergezelschappen die nu in de Bis zitten(met name die buiten de Randstad!), goed nieuws.
    http://www.cultureelpersbureau.nl/2015/06/kinderfeest-bussemaker-is-werkelijkheid-stoelendans-vijf-vragen-en-twee-voorzichtige-antwoorden/

  • Van Kennet Daalmeijer op Legend of the Larps part 1

    Nou nou nou wat een zure recensie zeg. Het is zo makkelijk om te verwoorden wat je niet goed vind aan een voorstelling. Focus je eens op de kracht van een voorstelling, de humor, het ritmische samenspel, de luchtigheid, de urgentie want Larp is van nu. Misschien is het een idee om iets minder recensies te plaatsen want ik heb het gevoel dat het niet bijdraagt aan de kwaliteit dat alles maar gerecenseerd moet worden. Het lijkt erop dat deze recensent er geen zin in had. Of last had van verzuring. Misschien een glas te veel sangria naar binnen gewerkt? En als hij/zij er zin in had, liet hij/zij zich wel erg makkelijk deprimeren. Kop op zeg. Niet zo elitair en intellectueel snobistisch naar een paradevoorstelling gaan zitten kijken. Kom op zeg. Ja. Wat verwachten we nou? Thomas Bernard? Het moet toch een beetje leuk blijven?

  • Van C. Jean op 100% Amsterdam

    Geweldig show! 100 % Amsterdam voor herhaling vatbaar!

  • Van Review | Cie.OFEN op WhyNot

    […] Check out the review here: […]
  • Van A. M. Meijer op Neuken is voor meisjes

    Gisteren op de Parade echt genoten van de voorstelling Neuken is voor meisjes. Mijn god, wat een heerlijke onzin.

  • Van a,willemsen op Neuken is voor meisjes

    In vervolg op mijn reactie van jl zaterdag.
    Ik heb het in een persoonlijke mail aan Alex Klaasen al
    geschreven: men zou jullie hiervoor met de koppen tegen
    elkaar moeten slaan. Zoveel infantiele poep-en-pis ongein-voor
    volwassenen heb ik van m’n leven nog niet bij elkaar gezien en
    gehoord.
    En dat noemt men dan “cultuur”.
    En als je Nick en Simon persifleert moet je het natuurlijk
    zelf wel beter doen en moeten Alex en Henri laten zien dat
    zij o o k de ArenA vol kunnen krijgen. Dus jongens, aan
    het werk. Maak een “programma-voor-het-volk” zonder
    bovengenoemde attributen. Want ik heb toch nog wel zoveel
    vertrouwen in “het volk”. dat het niet massaal af zal komen op een voorstelling met de naam :Neuken is voor meisjes”.
    Laat zien da jullie meer in je mars hebt dan dit soort “kunst”,
    dat een belediging is voor jullie talent. Aan de gang dus .
    jullie zullen je er beslist beter bij gaan voelen.
    Succes Ik kijk er naar uit.
    mw.A Willemsen.

  • Van Phil op Bingo!

    Helemaal eens met vorige recensies. Het is pure geldklopperij (17.50 ex bingokaarten a la 5 euro waarmee je niks kunt winnen) en niet grappig. Er liepen (achteraf terecht) mensen weg uit de voorstelling, men ging met nootjes gooien (wat overigens dan wel weer grappig was) en er klonk veel boegeroep…..

  • Van a.willemsen op Neuken is voor meisjes

    Anussen, penissen, vagina’s., neuken is voor meisjes. God-o-God wat zijn we flink en wat durven we allemaal ! Je moet wel steeds langer zoeken om nog een orgaan te vinden wat nog niet “bezongen” is . Van Loon ken ik niet maar Alex Klaasen verdient BILLEKOEK MET DE MATTENKLOPPER voor het op grote schaal MISBRUIKEN van zijn
    talenten. Ook je eigen geestesprodukten kunnen niet zonder bovengenoemde attributen . En als je dan niks meer weet ga je
    een ander parodiëren. Altijd prijs ! En je blijft zelf buiten
    schot. Dus eigenlijk nogal laf ook.
    Beste Alex, ga een maand in retraite om eens diep na te denken
    over waar je mee bezig bent, voor je h e l e m a a l dolgedraaid bent
    van dit soort ongein. Misschien mogen we dan, als je weer
    terug bent in de wereld, programma’s verwachten met iets
    van ONTROERING erin. Zonder neuken, anussen, billen,
    borsten, etc, etc. Zodat de bezoeker weer met iets
    naar huis gaat. Ik meen te weten , dat je daartoe wel de
    mogelijkheden bezit.
    Je toegenegen
    mw A. Willemsen.

  • Van Lineke op Bingo!

    Wij vonden het allevier een waardeloze voorstelling die bovendien veel te duur was.

  • Van Henriëtte de Groot op Freek Vielen: 'Noem me ouderwets, maar ik geloof in verandering'

    Geweldige speech! Als musicus kan ik je verhaal volledig beamen.