Alle reacties

  • Van Nina op Nina Simone (A)live

    De voorstelling duurde inderdaad te lang en werd saai door de chronologie. Er was over het algemeen te weinig bezieling en teveel pretentie.
    Sara slaat de plank mis met haar recensie. De dronken Nina die Dagelet neerzette was zeker geen karikatuur. Het was een perfect nagespeeld stukje uit een echt optreden van Nina Simone. Het beste stukje uit de voorstelling, samen met de zang van Sabrina Starke, die ook fantastisch was. De zang van de anderen was soms wat vals en de engelse uitspraak beroerd.

  • max arian

    Van max arian op Opera Gala

    Oei, Sander, je hebt groot gelijk. En ik heb dat Morgen-lied van Richard Strauss zelfs twee keer in een week gehoord, want in het tv-programma van Paul Witteman zong Charlotte Margiono het nog zelf! Dank voor je razendsnelle reactie!

  • Van maura op Gebroeders Harteveld & Fretz

    Vanavond in de Schattelijn verrast door jullie optreden…het was buitenverwachting goed!!!!
    We hebben echt genoten.

  • Van Caroline op Opera Gala

    Nog een foutje: I Pagliacci (de Paljas van Leoncavallo) werd in het seizoen 2005/2006 opgevoerd in de Stopera http://www.operaballet.nl/nl/opera/2005-2006/voorstelling/cavalleria-rusticana-pagliacci

  • Van Minne Fijlstra op Grûn

    Vreselijk saai. Slaapverwekkend. Wilde in eerste pauze naar huis. Mijn vrouw niet. In de tweede pauze zij ook gelukkig.

  • Van Sander op Opera Gala

    “invalster Adrianne Pieczonka, op de vleugel in een Mahler-lied.”

    Auw… ‘Morgen!’ is toch echt een Strauss-lied!

  • Van Benny Mulder op Grûn

    Het stuk duurde vier uur, maar, gek hè, ik heb me geen moment verveeld!

  • Van Peter Tuinman op Grûn

    Inderdaad. Het stuk was niet te hakken zo saai.

  • Van Jan op Grûn

    Mooi decor, knap stuk regie, mooi gespeeld, maar jongens wat een oer saai stuk. Had Tryater niet met wat beters kunnen komen? Heb ook niet eentje die avond enthousiast gehoord. Vraag me dan ook gelijk af, wat heeft dit wel niet gekost en dan zoiets langdradig en saai stuk brengen in je jubileumjaar. Zonde van de tijd en de avond en jammer voor de goede spelers die zo hun best hebben gedaan.

  • Van Kyle van Tol op Red Earth Revisited (10+)

    Poppenspel is al eeuwen land een kunst geweest in Zuid-Afrika, een manier om verhalen en belangrijke lessen door te geven aan het volgende generatie al gebruikte ze poppen of hun eigen lichamen om dieren en gebeurtenissen na te bootsen. Dit zie je allemaal terug in deze voorstelling.
    De manier hoe ze leven in de poppen inbliezen was fantastisch maar ook het meer traditioneel toneel werk en het werkte zo goed samen.

    Geboren in Zuid-Afrika heeft dit verhaal en manier van vertellen wel een snaartje bij mij geraakt en ik beveel het aan iedereen jong en oud om deze Afrikaanse Joan of Arc verhaal te gaan zien.

  • Van Geert Overdam op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend

    weinig innovatie in de Bis en bizar dat festivals zijn uitgesloten voor de productie functie en dat een festival voor locatietheater gekoppeld is aan het Noorden, ik ken er nog wel een paar die ook kunnen aanvragen. De Raad voor Cultuur zou best een afweging moeten kunnen maken

  • Van Anouk Leeuwerink op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend

    Bedankt voor de oplettendheid Maurice, ik heb het aangepast in het nieuwsbericht.

    Hartelijke groet,
    Anouk Leeuwerink

  • Van Maurice op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend

    Correctie: voor jeugdtheater is er per regio ruimte voor tenminste 1 in plaats van maximaal 1 instelling:
    3.9.2.
    Voor subsidie op grond van dit artikel komen ten hoogste negen instellingen in aanmerking, met dien verstande dat er per regio aan tenminste één instelling en aan ten hoogste één instelling per gemeente subsidie wordt versterkt.

  • Van ik op Othello

    saaaaai! er word totaal niet op de jongere kijkers gerekend en dan ook veel te moeilijke woorden gebruikt dit is storend om het stuk te begrijpen. verder is het wel heel goed gespeeld.

  • Van Hoertje Brecht | internetflirt.xyz op De goede mens van Sezuan

    […] Recensie – Theaterkrant | Theaternieuws, recensies en … – In 1997 combineerde Arie de Mol de onbekende tekst De broodwinkel van Brecht met De rechtvaardigen van Camus. Daar kon hij op de drempel van de nieuwe eeuw wel wat mee. […]
  • Van Demi op Zeker weten

    Ben gisteren naar haar voorstelling geweest en heb zeker genoten! Grappig en een top stem! Ik kijk al naar een nieuwe voorstelling van haar uit.

  • Van Anouk Leeuwerink op De wilde eend

    Bedankt voor de tip Keja! We hebben hem toegevoegd.

    Groet,
    Anouk Leeuwerink
    (hoofdredacteur)

  • Van Anouk Leeuwerink op Viktorien van Hulst directeur Theaterfestival Boulevard

    Dag Brigitte,

    Ik heb je berichtje doorgegeven aan Viktorien.

    Hartelijke groet,
    Anouk Leeuwerink
    (Hoofdredacteur)

  • Van Keja Kwestro op De wilde eend

    Er was een hele mooie (4 sterren) recensie in de volkskrant, kan die er ook nog in de kolom rechts bijgezet worden?!
    Geeft toch weer een ander beeld!

  • Van Brigitte vd Bergh op Viktorien van Hulst directeur Theaterfestival Boulevard

    Hallo Viktorien,

    Ik wil graag met je in contact komen,omdat ik een vraag heb die ik graag persoonlijk wil bespreken.

    Ik ben 1 van de infobalie dames van de Boulevard.

    Vriendelijke groet, Brigitte van den Bergh 06 487 333 41