De voorstelling duurde inderdaad te lang en werd saai door de chronologie. Er was over het algemeen te weinig bezieling en teveel pretentie. Sara slaat de plank mis met haar recensie. De dronken Nina die Dagelet neerzette was zeker geen karikatuur. Het was een perfect nagespeeld stukje uit een echt optreden van Nina Simone. Het beste stukje uit de voorstelling, samen met de zang van Sabrina Starke, die ook fantastisch was. De zang van de anderen was soms wat vals en de engelse uitspraak beroerd.
Oei, Sander, je hebt groot gelijk. En ik heb dat Morgen-lied van Richard Strauss zelfs twee keer in een week gehoord, want in het tv-programma van Paul Witteman zong Charlotte Margiono het nog zelf! Dank voor je razendsnelle reactie!
Nog een foutje: I Pagliacci (de Paljas van Leoncavallo) werd in het seizoen 2005/2006 opgevoerd in de Stopera http://www.operaballet.nl/nl/opera/2005-2006/voorstelling/cavalleria-rusticana-pagliacci
Mooi decor, knap stuk regie, mooi gespeeld, maar jongens wat een oer saai stuk. Had Tryater niet met wat beters kunnen komen? Heb ook niet eentje die avond enthousiast gehoord. Vraag me dan ook gelijk af, wat heeft dit wel niet gekost en dan zoiets langdradig en saai stuk brengen in je jubileumjaar. Zonde van de tijd en de avond en jammer voor de goede spelers die zo hun best hebben gedaan.
Poppenspel is al eeuwen land een kunst geweest in Zuid-Afrika, een manier om verhalen en belangrijke lessen door te geven aan het volgende generatie al gebruikte ze poppen of hun eigen lichamen om dieren en gebeurtenissen na te bootsen. Dit zie je allemaal terug in deze voorstelling. De manier hoe ze leven in de poppen inbliezen was fantastisch maar ook het meer traditioneel toneel werk en het werkte zo goed samen.
Geboren in Zuid-Afrika heeft dit verhaal en manier van vertellen wel een snaartje bij mij geraakt en ik beveel het aan iedereen jong en oud om deze Afrikaanse Joan of Arc verhaal te gaan zien.
weinig innovatie in de Bis en bizar dat festivals zijn uitgesloten voor de productie functie en dat een festival voor locatietheater gekoppeld is aan het Noorden, ik ken er nog wel een paar die ook kunnen aanvragen. De Raad voor Cultuur zou best een afweging moeten kunnen maken
Correctie: voor jeugdtheater is er per regio ruimte voor tenminste 1 in plaats van maximaal 1 instelling: 3.9.2. Voor subsidie op grond van dit artikel komen ten hoogste negen instellingen in aanmerking, met dien verstande dat er per regio aan tenminste één instelling en aan ten hoogste één instelling per gemeente subsidie wordt versterkt.
saaaaai! er word totaal niet op de jongere kijkers gerekend en dan ook veel te moeilijke woorden gebruikt dit is storend om het stuk te begrijpen. verder is het wel heel goed gespeeld.
[…] Recensie – Theaterkrant | Theaternieuws, recensies en … – In 1997 combineerde Arie de Mol de onbekende tekst De broodwinkel van Brecht met De rechtvaardigen van Camus. Daar kon hij op de drempel van de nieuwe eeuw wel wat mee. […]
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Nina op Nina Simone (A)live
Van max arian op Opera Gala
Van maura op Gebroeders Harteveld & Fretz
Van Caroline op Opera Gala
Van Minne Fijlstra op Grûn
Van Sander op Opera Gala
Van Benny Mulder op Grûn
Van Peter Tuinman op Grûn
Van Jan op Grûn
Van Kyle van Tol op Red Earth Revisited (10+)
Van Geert Overdam op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend
Van Anouk Leeuwerink op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend
Van Maurice op Definitieve subsidieregeling basisinfrastructuur ‘17-‘20 bekend
Van ik op Othello
Van Hoertje Brecht | internetflirt.xyz op De goede mens van Sezuan
Van Demi op Zeker weten
Van Anouk Leeuwerink op De wilde eend
Van Anouk Leeuwerink op Viktorien van Hulst directeur Theaterfestival Boulevard
Van Keja Kwestro op De wilde eend
Van Brigitte vd Bergh op Viktorien van Hulst directeur Theaterfestival Boulevard