Onbegijpelijk dat deze mevrouw Breth nu alweer een opera mag verpesten. Je vraagt je toch af waar ze daar bij De Nationale Opera mee bezig zijn. Haar Macbeth was verschrikkelijk slecht, uitgejouwd door he publiek, neergesabeld door de pers, en dan denkt DNO “ja, die moeten we nog een keer hebben”. Hoogst irritante regentenmentaliteit.
Vanavond ( 12 okt 2016) geweest in Maastricht. Wat een show, GE-WEL-DIG. Duurde van 20.00 tot bijna 23 uur. Er waren maar een paar kinderen in de zaal, en mijn achtjarige was er een van. Hij was diep, diep onder de indruk. Hij mocht ook nog het toneel op, als een bijna dorps rustig momentje tussen al het denderende theatergeweld door. Ik vond het juist wel prettig dat er af en toe acts waren die even een visueel rustpunt waren in het verhaal, zodat je even adem kon halen.
Geen beste voorstelling. Redelijk geacteerd maar te ver van de realiteit. Door gebrek aan echt relevante feitenkennis ontaard in pseudosatire die probeert in platvloerse krachttermen en overdrijving de zorgsector af te serveren. Juist in de huidige moeilijke periode in de zorg bewust getimede, maar misplaatste maatschappijkritiek waar je niet trots op moet zijn.
Doopdzonde deze voorstelling, maar het zat er in de openbare repetitie in de Machinefabriek al aan te komen. Vooral het optreden van Bram van der Heijden was daar ronduit beschamend. Wel een goede voorstelling over vluchtelingen (en Groningen!) zien? Houdt in de gaten waar stichting Peerd “Hoes en Heerd” speelt. Geweldig muziek- theater met een genuanceerde, maar daardoor beter werkende inhoud dankzij schrijver/regisseur Theo de Groot en uitstekende zang en spel van Marlene Bakker en Roger Goudsmit. Minimaal vier sterren.
Een avond waarop oud en jong aan het denken kunnen worden gezet en waarop het thema van alle kanten op een fantastische manier wordt aangereikt. Hulde voor de acteurs, maar ook voor het prachtige decor. Verrassend!!
Ik ben bij deze voorstelling geweest met groep 1-2 van een SBO-school. Er is in deze recensie geen woord teveel gezegd: de kinderen keken geboeid en luisterden ademloos. Wat een acteertalent van Laura en Norman en wat een feeling voor het niveau van de kinderen. Chapeau!
Mijn broer en ik hebben enorm genoten van het gegeven en het spel van de 4 acteurs. Misschien behoeft zo`n onderwerp geen blits theaterspel. Door de rust van het spel en decor zonder wisselingen geeft het voor ons meer diepgang.Het naturelle van de acteurs maakte onze avond geweldig en zo te horen van de hele zaal.
Ja, Toon is echt heel goed ! Ik ken hem, ook persoonlijk en ben plaatsvervangend trots op hem want hij is mijn neef. Ontroerend mooi, zoals hij vaak speelt …
een prachtig mens die fantastische mooie en emotionele fotos wist te maken door de decennia heen. Bedankt voor alle mooie afbeeldingen die voor altijd in mijn geheugen staan gegrift.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Dick Reneman op Manon Lescaut
Van Carlijn& Esper op Hans Klok’s House of Horror
Van Jeroen op De verleiders: Slikken en stikken
Van Jan Dominicus op De verleiders: Slikken en stikken
Van Jan op Boys Don't Cry
Van henk van ark op All Inclusive
Van Marjolijn van Delft op Sell Me Your Secret (14+)
Van Joke Beeckmans op Licht
Van Jeroen op Licht
Van Heidi van Loon op Pim & Pom – Fieperdepiep! (3+)
Van Henk van Dijke op Late Evening Zomercabaret
Van Sander Janssens op Portrait of Myself As My Father
Van matthias de koning op Opinie: herken uw passiviteit als cynisme!
Van Maria Kromwijk- de J op Moeders en zonen
Van Dick Zijp op Portrait of Myself As My Father
Van Pien Kuijpers op Kluizelaar
Van Hans op Ministerie wil CKV afschaffen
Van Nico Baars op Om te janken zo mooi
Van xaviera hollander op Fotograaf Kors van Bennekom overleden
Van hjh Leunissen op Moeders en zonen