Wij waren met 9 fans van Steef de Jong naar de voorstelling en hebben weer genoten. Voor groot, klein, oud en jong een heerlijke middag. Heel knap gedaan ook. Eigenlijk moet je nog eens kunnen gaan want als je links kijkt, gebeurt er rechts iets. Goed acteerwerk en goeie stemmen en kunstige decors zoals we van hem gewend zijn. Eén detail: het zitten op een niet bestaand stoeltje en dan ook nog eens van been naar knie verwisselen, hilarisch! Wij zijn alle negen vanaf onze vroegste jeugd fervente aanhangers van operette in al zijn vormen. Proficiat!
Mooie goede voorstelling, alleen zoals onze Youp het brengt zit meer emotie in diepere lagen. Derks is wat oppervlakkiger in het vertellen. En grotendeels politiek erg links. Dus zijn politieke voorkeur is wel duidelijk tja Nijmegen is een linkse stad.
Toon Hermans de beste, die maakte geen grappen ten koste van mensen.
De gedachte dat we in Nederland te veel gefocust zijn op onbelangrijke zaken heeft met alle sociale media te maken. Nederlanders hebben te maken met het leven van alle dag: rond komen van je inkomen, kinderen opvoeden en af en toe ontspannen. Goed dat de boodschap van Mark Rutte als Secretaris Generaal van de NAVO duidelijk belicht wordt. Jammer dat een liberaal kabinet wordt afgezet tegen de liefde voor je eigen kinderen en hun toekomst. Dit kabinet, samengesteld uit mensen van minder (…) en meer krediet doet óók een poging naar de toekomst te kijken. Dan zijn metaforen zoals Joep van het Hek die bracht erg fijn. Weer een liberale politica een schop geven en dan lief doen over kinderen vind ik flauw. Cabaret is meer dan journalistiek of polemiek. Ik mis de kunstfactor, mis iets van verbinding. Geeft Pieter Derks alleen Dick Schoof een kans?
Een goede oudejaarsconferencier neemt naar mijn idee de kijker mee in een verhaal en heeft binnen een paar minuten al of niet met een rode draad de aandacht en de magie van het “wij” op oudejaarsavond. Dat Alleen Wim en Youp dat perfect konden is gelukkig door onder andere Dolf, Herman, Claudia, Mischa en Peter achterhaald. Wat was deze conference bedroevend slecht, die Huibregts kan het niet, evenals Weijers en dus ook deze Derks. Misschien een leuke tekstschrijver voor iemand die wel charismatisch is, anders wordt hij de Seth Gaaikema van de 21e eeuw.
De buikspreekact was een groot succes 31december Carre lag dubbel..dus..Hoezo? Ik had t Wereldcircus niet willen missen elk onderdeel was Uniek met als kers op de taart de fantastische Live Band. Een grote aanfluiting van Carre was t zgn champagne arrangementen borrelhapjes. Wat n schande ..lauwe proseco niks geen hapjes vooraf of in de pauze de gong ging al voordat je v d hapjes kon genieten.. ik heb ze niet gezien Iedereen klaagde je moest er om vragen notabene en geen Oliebol te bekennen in de Oranje Loge en voor de kids alleen n bak popcorn..nounou…
Wat was het een slechte voorstelling! Niet geestig, monotoon gebracht, dat onverstaanbaar werd doordat er volkomen niet-functioneel, dus afleidend, een orkestje doorheen speelde. Het publiek lachte te vroeg en te hard. Of was het gelach eronder geplaatst door zo’n machine die lachsalvo’s produceert zoals bij Comedy Central programma’s?
Iedereen die ECHT circus wil hebben als afsluiting van het jaar in Rotterdam is morgen van harte welkom geheel gratis. Waarom ? omdat het een schande is dat deze productie zich Kerstcircus noemt. Kerstcircus Ahoy en Ferdinand Banning hebben elk jaar gestaan en gevochten voor een mooi kerstcircus en dat wordt gewoon te grabbel gegooid en kapot gemaakt in 1 jaar tijd. Voor je gratis kaarten voor www.dordtscircus.nl bel 0620146743 Rotterdam verdiend beter!
We hebben de voorstelling gezien gisterenavond in Walhalla. Ik heb nog nooit zo’n vreselijk slecht onbenullig theater meegemaakt. Ik hoorde van andere aanwezigen ook alleen maar negatieve reacties.
We hebben al van reeds vele optredens van de Ashton Brothers mogen genieten. De eerste lang geleden op de Uitmarkt later in de Kleine Komedie, het Spant, zelfs op TV en als absolute ‘klapper’ op Slot Zeist.
De verwachtingen voor deze show waren dan ook hoog, met kinderen en ouders naar Rotterdam vertrokken en daar helaas een show gezien die niet meer de magie heeft die het ooit was. Een paar leuke momenten maar helaas ook veel langdradige stukken. Ook oude acts voor de zoveelste keer opnieuw gespeeld, zonder vernieuwing. Op zich mooi dat andere artiesten en disciplines een plekje krijgen in de familie Ashton maar als de basis dan weggeslagen lijkt te zijn dan hebben ook die acts geen echte kans om gewaardeerd te worden voor wat ze zouden kunnen zijn of worden.
Ook de omgeving straalde geen sfeer uit, van een druilerige parkeerplaats door een lange lege gang/hal naar de entree, dáár, leek het heel even veelbelovend maar de opzet van de attracties sloot niet aan bij de hoeveelheid publiek en ook de consumpties waren generiek, saai én duur.
Ik hoop van harte dat de Ashton Brothers hun ‘mojo’ hervinden en ons in de toekomst nog weten te verassen met die magie uit hun begintijd die eenvoud, kracht en originaliteit uitstraalde.
De ervaren bezoeker van deze site weet dat de speellijst – indien aanwezig – altijd aan de rechterkant van het scherm staat vermeld, naast de openingsalinea van de recensie. Dat geldt ook voor deze productie. Met die aantekening dat de voorstelling nog maar twee keer gespeeld wordt.
Volledigheidshalve hieronder de URL: https://www.wilminktheater.nl/nl/agenda/4254/andre-manuel-jan-riesewijk-thijs-kemperink-maarten-de-groot-e-a/twentse-eindejaarsconference-2024
Freek was hier terug op het hoge niveau van de Komiek, de Tragiek, de Mars en zijn Oudejaarsconference de Openbaring. Geweldig om het in één woord weer te geven.
Freek bewonderenswaardig ! Niemand deed, doet of zal hem dit nog nadoen . Freek terug naar de gloriejaren van Komiek, Tragiek, De Mars, De Pretentie, De Openbaring, De Tol enroep het maar. Hoef ik ze niet allemaal op te noemen…zijn kunstwerken. Ik heb veel aan Freek te danken. Hij weet dat niet. Maar op Kerstavond NPO2 kreeg ik weer die blijdschap over me heen…en dat gevoel van dankbaarheid. Niemand zal ooi deze grootmeester naar de kroon steken.
Weinig humor, vulgaire stukjes zaten er tussen, ik was met 3 kinderen van 6,5 9 & 11 Zeker niet geschikt voor hun terwijl ik mijn kinderen behoorlijk vrij opvoedt maar dit is eigenlijk respectloos om te melden dat dit geschikt is voor kinderen
Zonde! Aangezien ik enkele jaren geleden de Austin Brothers heb gezien in het theater en dat zeker wel goed was.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Van Truus Blenderman op Postillon d'amour
Van Truus Blenderman op Postillon d'amour
Van JTM de Kamp op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Toosjederidder op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van 05HRZ11 op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Jan Pijs op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Jeroen op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Gijsbert Lamsvelt op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Ronald P op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van Johanna op Wereldkerstcircus
Van A.C. Dijkland op Nu even niet – De oudejaarsconference 2024
Van tonie tonie op Brothers
Van Marieke op Brothers
Van Oscar Nuijten op Herr Hamsterfleisch und die Angry Antz
Van Henri op Brothers
Van Ron op Twentse Oudejaarsconference 2024
Van Toon Weekers op Vrede op aarde
Van jean grooten op Vrede op aarde
Van Anoniem op Brothers
Van Hans van Doren op Twentse Oudejaarsconference 2024