Holland Festival

social media marketing- en content specialist (m/v/x)

Gepubliceerd op: 11 november 2024

Contract: 1 fte
Vanaf: Per 1 januari 2025
Plaats: Amsterdam

Organisatie

Het Holland Festival toont de transformerende kracht van de podiumkunsten die een groot en divers publiek kunnen raken, verbinden en aan het denken zetten over de wereld waarin we leven. Elk jaar in juni presenteren we in Amsterdam een samenhangend, internationaal programma door excellente makers van over de hele wereld met multidisciplinair, artistiek risicovol en grootschalig werk dat anders niet in
Nederland te zien is.

Het Holland Festival streeft naar een inclusieve festivalervaring waarin toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur centraal staan, niet alleen tijdens het festival, maar ook op de werkvloer en in de communicatie tussen medewerkers, kunstenaars, partners en andere betrokkenen. Sluit je aan bij ons team en draag bij aan deze inspirerende missie.

Vacature

Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zeven andere collega’s. Je werkt nauw samen met het programmateam van het Holland Festival.

Gaat jouw hart sneller kloppen van bijzondere voorstellingen en inspirerende kunstenaars? En zie je het als een uitdaging om deze onder de aandacht te brengen van bestaand en nieuw publiek zodat de evenementen die het Holland Festival organiseert uitverkocht raken? Als ervaren digital content marketeer bij het Holland Festival werk je mee om het verhaal van het festival en het festivalprogramma op een creatieve en strategische wijze onder de aandacht te brengen via digitale marketingkanalen en onze social mediakanalen.

Met inspirerende content en posts zorg je ervoor dat we de door ons beoogde doelgroepen digitaal op de juiste manier en op het juiste moment bereiken en bij ons programma betrekken. Je ontwikkelt en beheert effectieve digitale advertentiecampagnes, zowel extern als via onze eigen kanalen, om de kaartverkoop van de verschillende voorstellingen te stimuleren. Daarnaast analyseer je de resultaten van deze campagnes en signaleer je kansen om ons publiek nog beter te bereiken.

Wij zoeken

Wat neem je mee?

• Kennis van en praktische ervaring met social media (Meta, Instagram, X) advertising en Google Ads (SEO/SEA);
• Ervaring met contentcreatie (tekst, beeld, video en animatie) en de vaardigheden om te werken met programma’s als Adobe Photoshop, Premiere Pro en Canva.
• Een vlotte pen en het vermogen om voor verschillende doelgroepen van toon te wisselen;
• Minimaal 2 jaar werkervaring als online en/of social media marketeer in de culturele, entertainment of mediasector of vergelijkbaar;
• Initiatief, creativiteit en het vermogen om met verrassende ideeën te komen;
• Sociaal vaardig en niet bang om input bij collega’s op te halen;
• Proactief, nauwkeurig en zelfstandig;
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
• Affiniteit met het internationale speelveld waarin het Holland Festival zich begeeft.

We zijn geïnteresseerd in mensen met marketing en/of communicatie-ervaring, maar als je denkt dat deze baan perfect bij jou past en je hebt een andere route genomen, neem dan contact op voor een informeel gesprek, want de juiste persoon is belangrijker dan het juiste cv.

Taken

Wat ga je doen?

• Contentcreatie: Je bent creatief en inhoudelijk verantwoordelijk voor alle social mediakanalen van het Holland Festival. Je plaatst berichten op basis van bestaande content en je maakt in overleg nieuwe (video) content die je ook kan editen en/of bewerken;
• Campagnevoering: Je ontwikkelt social media- en online marketingcampagnes om de verkoop van de verschillende voorstellingen te stimuleren;
• Communitybeheer: Je voert campagne en beheert onze community om meer volgers en engagement op social media te genereren bij een divers en nieuw publiek;
• Contentproductie op locatie: Tijdens en voorafgaand aan het festival heb je contact met makers en gezelschappen, bezoek je voorstellingen, talks, tentoonstellingen en events om content te maken;
• Samenwerkingen: Je bedenkt samen met makers en het team hoe voorstellingen zo goed mogelijk onder de aandacht gebracht kunnen worden, onder andere door samenwerkingen;
• Analyse en optimalisatie: Je maakt rapportages met behulp van Google Analytics en Meta Analytics en analyseert jouw content en campagnes op basis van interactie, bereik, CTR en optimaliseert volgende posts en campagnes;
• Trendspotting: Je signaleert mogelijke kansen op het gebied van social media en schakelt met jouw collega's om deze goed te benutten.

Wij bieden

Het Holland Festival bied je een inspirerende en levendige werkomgeving met een internationale scope. Je werkt in ons mooie kantoor in hartje Amsterdam met uitzicht over het IJ in een klein team van zeer bevlogen professionals, die allemaal hun eigen expertise inzetten om elk jaar weer een wereldwijd toonaangevend podiumkunsten festival neer te zetten.

Binnen de podiumkunsten bieden wij een competitief salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden (o.a. theaterbudget, personeelsregeling tickets m.b.t. het jaarlijkse festival, personeelsuitjes en maandaglunches). We hechten waarde aan jouw verdere professionele groei en faciliteren dat graag.

Het Holland Festival omarmt de perspectievenrijkdom die mensen met verschillende achtergronden samen te bieden hebben, en streeft ernaar als organisatie een afspiegeling te vormen van de samenleving. Mensen van alle achtergronden zijn welkom en worden aangemoedigd te solliciteren.

Contactgegevens

Klik op deze link om te solliciteren.
Sluitingsdatum van de vacature is maandag 2 december 2024.
Je ontvangt van ons een reactie op je sollicitatie na de sluitingsdatum.

De 1e ronde gesprekken vinden eind november plaats, de 2e ronde gesprekken begin december.
Het is onze ambitie dat het afsluitende arbeidsvoorwaardengesprek voor de feestdagen plaatsvindt.

Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Martine Willekens via martine.willekens@hollandfestival.nl.

Overige Vacatures