Stichting Speels Collectief
zakelijk leider
Gepubliceerd op: 17 oktober 2024
Contract: 16-24
Vanaf: per 1 december (evt. eerder)
Plaats: Tilburg/Arnhem/thuiswerk
Organisatie
Speels Collectief is een divers, mixed-abled theatergezelschap. We streven naar een samenstelling van performers en medewerkers met zoveel mogelijk variatie in onder andere leeftijd, gender en etniciteit, en ons gezelschap bestaat uit mensen met en zonder (fysieke/verstandelijke/sociale) beperking. Mensen die te maken hebben met maatschappelijke uitsluiting in welke vorm dan ook, kunnen bij ons volwaardig deel uitmaken van het gezelschap.
Ook in de werkwijze en in de thematiek van onze voorstellingen belichaamt Speels Collectief diversiteit en inclusiviteit. We werken vanuit ieders individuele mogelijkheden, en de belevingswereld van onze performers en makers staat in onze voorstellingen centraal. Zo trekken we ideaalbeelden en maatschappelijke normen van hun sokkel, en gaan we op zoek naar nieuwe perspectieven. Speels Collectief bevraagt de norm en zoekt de verwondering.
Vacature
Als zakelijk leider ben je verantwoordelijk voor het zakelijke en financiële beleid van Speels Collectief. Dit betreft de dagelijkse bedrijfsvoering, zoals het ordenen en bijhouden van de administratie, maar ook het verder ontwikkelen van Speels Collectief op de lange termijn door bijvoorbeeld subsidieaanvragen te doen en fondsen te werven. Samen met de artistieke leiding vorm je de directie. Je geeft leiding aan een klein aantal freelance parttimers.
Wij zoeken
Wij zoeken een ondernemende zakelijk leider die ons op ZZP-basis komt ondersteunen.
- Je hebt affiniteit met theater en/of de culturele sector in het algemeen
- Je hebt affiniteit met thema’s als inclusie, diversiteit en representatie
- Je bent proactief en praktisch ingesteld
- Je bent gestructureerd en houdt goed overzicht
- Je hebt een financiële achtergrond en/of financiële kennis op HBO-niveau
- Je bent initiatiefrijk, een doorzetter en creatief in het realiseren van nieuwe inkomsten
- Je hebt financieel inzicht en kunt van hieruit beslissingen nemen
- Je bent digitaal vaardig en kunt werken met digitale boekhoudprogramma’s
- Bij voorkeur heb je ervaring als zakelijk leider in de culturele sector
- Je hebt ervaring met het werven van subsidies bij publieke en private fondsen, en bij voorkeur een relevant netwerk op dit gebied
- Wij staan voor een inclusieve kunstwereld, dus ook in ons team streven wij naar een
zo divers mogelijke samenstelling van werknemers. We verwelkomen sollicitaties van
mensen met diverse achtergronden en ervaringen. Mensen die zich niet of weinig
gerepresenteerd zien in het kunstenveld, moedigen we extra aan om te reageren.
Taken
- Verrichten van betalingen en opstellen van facturen en offertes
- Ordenen en bijhouden van de financiële administratie van de stichting
- Opstellen van de jaarlijkse- en projectbegroting en het (laten) opstellen van de
jaarrekening
- Opstellen van overeenkomsten en contracten van freelancers, vrijwilligers en
stagiaires
- Voorbereiden, indienen en verantwoorden van subsidieaanvragen en incidentele
fondsenwerving (evt. samen met een externe fondsenwerver)
- Onderhouden en bestendigen van subsidierelaties en verdere groei tot stand brengen
in de werving van fondsen, particuliere gevers en sponsors
- Regelen van boekingen van onze voorstellingen
Wij bieden
- Een energieke en ondernemende werksfeer
- Zelfstandigheid en vrijheid
- Een klein team freelancers met veel onderling contact
- Wekelijks overleg, flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk
- Een vergoeding passend bij de omvang en verantwoordelijkheid van de functie
ALGEMENE INFORMATIE
- Constructie: ZZP-basis
- Regio: Arnhem en Tilburg, veel thuiswerk
- Ingangsdatum: per 1 december (evt. eerder)
- Projectduur: minimaal 12 maanden
- Aantal uren: 16 uur per week, met eventuele uitbreiding naar 24 uur per week
Contactgegevens
Interesse? Mail dan uiterlijk op donderdag 31 oktober je motivatiebrief en CV naar merel@speelscollectief.nl (Merel van Lieshout, co-artistiek leider). Voor vragen kun je ook hier terecht.